هیپرتروفی و درمان های گیاهی

2110 بازدید
25 بهمن 96
آلاله

با هیپرتروفی و درمان های گیاهی آن آشنا شوید.

هیپرتروفی که به بزرگی پستان گفته می شود به دلایلی همچون وراثت، وزن زیاد و تجمع چربی، اختلالات هورمونی بوجود می آید. در این مطلب به درمان های خانگی آن اشاره خواهد شد. جینسینگ، نمک، چربی های حیوانی، رازیانه، شیر سویا، سویا، شوید، شیرین بیان، مرزنجوش، چمن معطر، برگ ریحان، سیب زمینی هندی وحشی، ژل رویال، زیاده روی در عسل، زیاده روی در مصرف فیبرها، زیاده روی در مصرف لبنیات علی الخصوص پر چرب آن، شنبلیله، آناناس، خرفه، ترخون، توت فرنگی، چغندر، جینسینگ، انیسون، شبدر قرمز، سیب زمینی هندی، پیر گیاه طلایی، نخود، لوبیا، روغن تخم کتان، سبوس جو یا گندم، جوانه ها، موز، قطره، رازک، ختمی همگی برای این اختلال مضر هستند پس از مصرف این گیاهان و خوراکی ها خودداری کنید.

درمان های خوراکی مفید برای هیپرتروفی :

شامل گیلاس، خانواده کلم، نان کامل، آلبالو، سیب قرمز با پوست، هویج، نسکافه، زیره ها، ریشه شیرین بیان، مصرف هر صبح یک قرص مخمر آبجو نیز مفید است. بادام زمینی اگر کم مصرف شود، روغن شلتوک برنج، روغن کنجد، روغن ذرت، روغن تخم کتان، روغن سویا، سویا و شیر سویا و دمنوش مریم گلی به اندازه یک قاشق غذاخوری در 2 لیوان آب به مدت 4 دقیقه بگذارید به آرامی بجوشد و 2 ساعت بگذارید دم بکشد سپس آن را با کمی عسل شیرین کنید و میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  چند خاصیت باور نکردنی گیاه خردل سفید

 

درمان های موضعی برای هیپرتروفی کدامند !؟

  • با ورزش کردن مرتب و مداوم می توانید از چربی های زیاد این ناحیه خلاص شوید. ضماد گل سرشوی و عضعض را با عسل مخلوط کنید و روزی یک فنجان از آن مصرف نمایید. ضمادی از برگ بارهنگ و سرکه سیب تهیه کرده و از آن استفاده کنید نافع است. پوست انار، جو، پوست درخت گز را آسیاب کرده و در کمی شیر بجوشانید. سپس بگذارید خنک شود و روزی به مدت 3 بار از این ضماد استفاده شود. توجه داشته باشید ضماد را در جای خنک نگه دارید.
  • ضمادی از برگ به له شده و سیب قرمز که پوست آن رنده شده باشد تهیه کرده و از آن استفاده کنید. از مخلوط روغن گل و زاج سفید به مدت دو هفته روزی یک ساعت بر روی محل ضماد کرده و ماساژ دهید. کوکنار و گل ارمنی و کمی شوکران و روشوی و برگ اقاقیا را با آب برگ بارهنگ مخلوط کنید. از این مواد ضمادی تهیه نموده و از آن روی محل بمالید.
  • ضماد جوشانده برگ به نیز برای هیپرتروفی بسیار نافع است سعی کنید از آن روزانه استفاده نمایید. از مازو، گل ارمنی و عسل ضمادی تهیه کرده و روی محل بمالید. مقداری پوست انار را بجوشانید سپس جوشانده را با سرکه سیب مخلوط نموده و از ضماد استفاده نمایید. ضماد جوشانده برگ سیب نیز بسیار نافع است. زیره سیاه آسیاب شده را با سرکه مخلوط کنید و ضماد آن را استفاده نمایید. ضمادی از آرد جو و پودر صدف سوخته و سرکه سیب تهیه کرده و از آن استفاده کنید. روزی 3 بار با کیسه نرم و صابون خود را بشویید و چربی روی آن را بزدایید سپس با پارچه مرطوب محل را تمیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. حسین
    7 بهمن 1402

    سلام دخترم ۱۰ سالشه پای چپش بزرگتر از راستشه تو طب سنتی روشی است که رشد یکی از پاهارو متوقف کرد

    • عطارک
      8 بهمن 1402

      عرض ادب و احترام

      در این مورد تابحال تجربه ای نداشتیم

0