وانمود کن تا همان که می خواهی شوی

1449 بازدید
05 مهر 97
سمانه
وانمود کن تا همان که می خواهی شوی

وانمود کن تا همان که می خواهی شوی

وانمود کن تا همان که می خواهی شوی !

بهترین روش برای ایجاد حسی که ندارید این است که طوری رفتار کنید که گویی آن حس را دارید، در نتیجه خیلی زود آن حس به شما دست می دهد.

در سال 1905 ویلیام جیمز استاد دانشگاه هاروارد و پدر روانشناسی آمریکا آزمایش جالبی انجام داد. او می گفت بهترین روش برای تجربه کردن حسی که ندارید این است که وانمود کنید آن حس را دارید تا اینکه واقعیت پیدا کند. تکرار کارهای شادی آور خیلی زود در شما احساس شادی ایجاد می کند. اگر طوری رفتار کنید که انگار شاد و یا هیجان زده هستید خیلی زود احساس می کنید شاد یا هیجان زده هستید. رفتار بیرونی شما همان احساس درونی مشابه را به وجود می آورد.

می توانید اعمال تان را کنترل کنید!

روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که برای خیلی از مردم مشکل است که به میل خودشان عواطف و یا احساساتی را در خودشان ایجاد کنند و یا از بین ببرند. احساسات تحت کنترل مستقیم آن ها نیست. ولی فعالیت های هر لحظه شما تا اندازه زیادی تحت کنترل شماست. با کنترل رفتارتان می توانید طوری رفتار کنید که گویی حس دلخواهتان را دارید، بنابراین رفتارهایتان به شما کمک می کنند که احساس خاصی را در خودتان ایجاد کنید.

 

همچنین بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم ؟

 

رفتار احساسات را بر می انگیزند.

اگر طوری رفتار کنید که انگار حس خاصی دارید خیلی زود آن حس مشابه در شما به وجود خواهد آمد. وقتی با شخصی ملاقات می کنید طوری رفتار کنید که انگار آن شخص بسیار جذاب است. با او مثل یک ستاره معروف سینما و یا برنده جایزه نوبل رفتار کنید. با توجه کامل به او گوش کنید موقع صحبت کمی به جلو خم شوید و به کلمه کلمه های حرف هایش گوش دهید. سرتان را تکان دهید، لبخند بزنید و با گفتن مجموعه ای از صداها و کلمات اطمینان بخش با او همراهی کنید، تاثیر این کار فوق العاده است.

اغلب اوقات با استفاده از تکنیک های گوش دادن فعال می توانید باعث شوید طرف مقابل دیدگاه ها و نظراتی را با شما در میان بگذارد که انتظارش را نداشته اید و باعث تعجب تان شود. با این کار طولی نمی کشد که می بینید واقعا به هم صحبتی با طرف مقابل علاقه مند شده اید او برای شما فردی جذاب خواهد شد و صحبت هایش نیز برای تان جالب و لذت بخش خواهد شد.

رفتار روی احساس اثر می گذارد !

به همین نحو اگر به تمرین تکنیک های جذابیت که در مطالب دیگر ذکر شده عمل کنید نه تنها به نظر می رسد که دارید با دقت تمام گوش می دهید بلکه واقعا بهتر و موثرتر گوش می دهید. به این معنی که دارید با وادار کردن بدن تان به انجام کارهای صحیح (یعنی تغییر از بیرون) طرز فکر صحیح و تغییرات شیمیایی لازم را در خودتان (یعنی تغییر از درون) ایجاد می کنید.

نتیجه استفاده مداوم از تکنیک های گوش دادن فعال این است که نه تنها یک شنونده همراه و علاقه مند به نظر می رسید بلکه در واقعیت هم به یک شنونده همراه و علاقه مند تبدیل می شود که هم برای خودتان و هم برای کسانی که با آن ها زندگی می کنید فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0