topNotif

وب درمانی چیست ؟

1607 بازدید
16 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

وب درمانی

در این مطلب به بررسی معقوله وب درمانی می پردازم، که یکی از درمان های اخیر جامعه فعلی می باشد. یکی از روش های کتاب درمانی که در ایران معرفی شده است عبارت است استفاده از منابع موجود در وب به منظور درمان و رشد فکری و شخصیتی، هدف وب درمانی به کارگیری منابع موجود در وب برای حفظ سلامت روانی و اجتماعی است. منابع موجود در وب می توانند به حل مشکلات افراد کمک کنند.

از مطالب فوق چنین انبساط می شود که در واقع منابع موجود در وب به سان کتابخانه ای آنلاین است که دیگر مشکلات کتابخانه های کلاسیک با همان ساختمان و عمارت مرسوم را نداشته و افراد در هر زمانی باید بتوانند از امکانات آن استفاده کنند. به نظر می رسد که این روش درمانی می تواند در مباحثی مورد استفاده واقع شود که نیازی به شخص ثالثی در فرآیند درمان نباشد و شخص بتواند با بهره گیری از سواد اطلاعاتی خود به منابعی که نیاز دارد و یا از قبل به او توصیه شده دست پیدا کرده و به مطالعه آن ها بپردازد. البته در کنار این فرآیند فرآیندهای دیگری نیز محتمل است که در واقع حضور فیزیکی شخص درمانجو و یا درمانگر به صورتی مجازی در محیط وب میسر می شود.

وب درمانی چیست ؟

وب درمانی چیست ؟

از آن جمله می توان موارد زیرا را نام برد : شرکت مجازی در کلاس های درمانی از راه دور با استفاده از محیط وب، استفاده از شبکه های اجتماعی برای بحث و بررسی مشکلات بین افراد دارای مشکل مشترک و یا با درمانگر، استفاده از پادکست های دیگران برای آگاهی بخشی و یا یادگیری، تعامل اطلاعاتی با ایجاد وبلاگ و وب سایت هایی که افراد دارای مشکلات مشترک را گرد هم آورد، امکان ارتباط سریع افراد و مطرح کردن مشکلات به صورت صوتی، تصویری و یا نوشتاری و در نهایت امکان ارتباط به صورت هایی که شخصیت فرد مجهول مانده و در نتیجه در بیان مشکلات خود احساس امنیت بیشتری دارد. در این روش درمانی امکان به اشتراک گذاری فایل های تصویری در برخی سایت ها برای دیگران است، امکان استفاده از امکانات پیام گذاری فوری برای یادآوری و پیام رسانی و غیره می باشد.

 

همچنین بخوانید: بازی درمانی چیست ؟

 

امروزه استفاده از وب به صورتی بسیار شتابنده رو به گسترش است. شبکه وب محیطی است که توسط افراد و سازمان های مختلفی ایجاد و کنترل می شود و برای ورود به آن موانع کمتری نسبت به رسانه های اطلاعاتی مرسوم وجود دارد. وب برای تمامی افراد از گروه های نوجوانان و جوانان گرفته تا بزرگسالان نقش مهمی را در زمینه اطلاع رسانی ایفا می کند. نوجوانان و جوانان گروهی هستند که به امروزه بیشترین گرایش را به استفاده از وب دارند. وب سایت ها از طریق پیوندهایی که با یکدیگر برقرار می کنند سبب می شود کاربران در حداقل زمان ممکن از متنی به متن دیگر یا به وب سایتی دیگر جا به جا شوند و به انبوهی از اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا می کند. این امکانات فزاینده در محیط وب می تواند به عاملی بسیار مهم در گسترش استفاده از وب برای کتاب درمانی و یا وب درمانی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، برطرف کننده سرفه، تقويت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0