topNotif

ورزشی بدون سر و صدا

1713 بازدید
04 مرداد 97
سمانه

پیاده روی ورزشی بدون سر و صدا که طرفداران زیادی دارد…

روح یک سفر رهایی است، رهایی کامل برای اندیشیدن، احساس کردن و انجام آنچه که دیگری از ما می خواهد. هدف ما از سفر آن است که از تمامی موانع و ناراحتی ها رهایی یابیم و در حقیقت همه چیز را پشت سرمان بر جای گذاریم. بسیاری از بزرگان همچون ویلیام وردس ورث، نیچه، رابرت لوئیز استیونسن، جین اوستین، چارلز داروین، آبراهام لینکن و آلبرت انیشتن از طرفداران پیاده روی بودند.

گوستاو فلوبر رمان نویس معروف فرانسوی همیشه پیش از نوشتن مدتی طولانی به پیاده روی می پرداخت. او ادعا می کرد که پیاده روی برایش آسایش خیال به همراه دارد و به او کمک می کند تا شاهکارهای ادبی مانند مادام بواری خلق کند. باید یادآور شد که قرن های متمادی شاعران، رمان نویسان، نویسندگان و فیلسوفان به ذکر محاسن پیاده روی پرداخته اند.

یکی از بزرگان می گوید: بدون هیاهو و با اعتماد به نفس پیاده روی کن و جهان را با چشمانی باز بنگر. سال هاست که راه پیمایان چنین عمل کرده اند. بنابراین ما نیز می توانیم چنین کنیم. شما حتما نباید شاعر یا فیلسوف باشید تا بدون سر و صدا پیاده روی کنید و از فواید سودمند آن بهره ببرید. آن ها در گذشته این عمل را قانون روزانه نام نهادند و امروزه از آن به عنوان پیاده روی همگانی یاد می کنند. پیاده روی همگانی دارای امکان بالقوه برای دور نگاه داشتن شما از روابط دلسرد کننده در زندگی روزمره است و قلب و روح را از احساس رهایی و آزادی سرشار می کند و کمک می کند تا بار دیگر امور زندگی را کنترل کنید و همه چیز را در جای مناسب قرار دهید.

ورزشی بدون سر و صدا

ورزشی بدون سر و صدا

یکی از معروفترین اشعار وردسورث پیاده روی در غروب نام دارد، اونوره بالزاک نویسنده فرانسوی نیز فواید جسمانی و روانی پیاده روی را تحسین می کرد و می گفت : نخستین مزه آزادی که از طریق عضلات پا تجربه می شود و آرامش وصف ناپذیری برای روح و روان به ارمغان می آورد پیاده روی است. پیاده روی این قدرت را دارد که ما را از ناراحتی ها و نگرانی ها دور کند و جسم و روح را وسعت بخشد. در حقیقت با پیاده روی احساس می کنیم که از قید و بندها آزاد و رها می شویم.

تحرک و رفع دلواپسی و نگرانی

پیاده روی آسان ترین و موثرترین ورزش هوازی است که به از بین بردن استرس کمک می کند. پیاده روی ورزشی ارزان است که می تواند در همه جا و هر زمان انجام شود و دارای فواید جسمانی و روانی بسیاری است. بدن انسان برای نشستن پشت صندلی اتومبیل، میز کار و… ساخته نشده است، بلکه باید حرکت کند. حرکت همان زندگی است. اگر ما از عواقب زندگی بدون تحرک آگاه نباشیم و کار مثبتی در این زمینه انجام ندهیم به پیامد منطقی این گونه زندگی ها یعنی استرس دچار می شویم و به طور یقین از کوفتگی عضلات، زودرنجی و ناراحتی های روانی و عاطفی رنج می بریم. پس گرفتگی گردن، کمر، سردرد و دیگر بیماری های جسمانی در انسان بروز می کند.

پیاده روی نوعی پاسخ به استرس است. پیاده روی ذهن را از استرس و ناراحتی های روزانه آزاد می کند و تنش های بیهوده را التیام می بخشد، پیاده روی به اندازه استراحت و حتی بیشتر از آن سودمند است.

 

همچنین بخوانید: نرمش های ویژه برای بانوان

 

پیاده روی و ایجاد فضای فردی

همه ما نیازمندیم که هر روزه زمانی را به خود اختصاص دهیم، افکارمان را جمع بندی کنیم تا در مورد آن روز و اینکه کجا می رویم، تصمیم گیری کنیم. اگر بتوانیم چنین کاری انجام دهیم پس می توانیم بر امور زندگی تسلط یابیم، در غیر این صورت زندگی و دیگران بر ما مسلط می شوند. رمز موفقیت پیاده روی است.

توصیه می شود صبح ها پیاده روی را پیش از هر کاری انجام دهید. در صورت لزوم نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. حتی اگر ده دقیقه وقت بگذارید، بدنتان برای آن روز آماده می شود، گردش خون بهبود می یابد و با گرفتن اکسیژن بیشتر، شادکامی شما دو چندان می شود. به جای قهوه خوردن و سیگار کشیدن، 10 دقیقه پیاده روی کنید، سر، قلب و شش ها برای این کار از شما تشکر می کنند. همینطور می توانید پیش یا پس از شام نیز پیاده روی کنید، این کار موجب آسایش ذهنتان می گردد و تنش عضلانی و استرس را از بدنتان خارج می کند. پس از یک پیاده روی مطلوب در شب آماده می شوید تا به خوابی خوش فرو روید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سیاه  را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش انرژی، درمان تب، افزایش میل جنسی، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سلامت قلب، کنترل دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0