topNotif

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

3291 بازدید
24 بهمن 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

 

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

 

زنجبیل (Ginger) یکی از ادویه جاتی است که مزه مخصوص خود را به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می کند. چه وقتی زنجبیل مزه غالب باشد مانند نان زنجبیلی و یا چه وقتی که آن را به چیزی اضافه کنیم، تا طعم شیرین و سوزان آن را به مواد غذایی اضافه کنیم. طبق تحقیقات مشخص شده است که استفاده روزانه از زنجبیل دارای فواید زیادی برای سلامتی است.

باعث کنترل اسید رفلاکس معده می شود.

اسید رفلاکس، یا سوزش معده، شرایط دردناکی است که ممکن است باعث شود از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. دفعه بعد به جای استفاده از این داروها، از زنجبیل استفاده کنید. بعضی از مواد زنجبیل به عنوان ضدالتهاب و ضدتهوع استفاده می شوند. مصرف مقداری زنجبیل زمانی که دچار رفلاکس معده می شوید، مفید است. طبق تحقیقات با مصرف روزانه زنجبیل از ایجاد این شرایط جلوگیری خواهید کرد.

خواص ضدالتهابی

خاصیت ضدالتهابی زنجبیل می تواند به مفاصل کمک کند، مفاصل متورم محدودیت تحرک ایجاد می کنند و باعث تشدید درد مفاصل می گردند. ماده ای در زنجبیل وجود دارد که التهاب را کاهش می دهد و به آن گینگرول می گویند. طبق تحقیقات مشخص شده است که زنجبیل دارای ایبوپروفن است که از ایجاد درد مفاصل می کاهد.

باعث زیباتر و شاداب شدن پوست می شود.

زنجبیل برای پوست بسیار مقویست اما نیازی نیست حتما آن را روی پوست قرار دهید تا خواص آن را بدانید. در واقع زنجبیل برای هاضمه مفید است و این مسئله بر روی پوست تاثیر می گذارد، به خاطر اینکه موادی که دیرهضم هستند در بدن باقی می مانند و این باعث تولید مواد سمی در بدن می شود و اگزما، پسوریازیس و آکنه ظاهر می شود. زنجبیل باعث بهبود هاضمه می شود و بدن اینگونه از مواد سمی رهایی می یابد و فرد پوست بهتری خواهد داشت. همچنین زنجبیل برای بریدگی های کوچک به عنوان ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

وقتی هر روز زنجبیل مصرف کنیم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

 

با سرطان مقابله کنید.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه میشیگان زنجبیل برای مقابله با سرطان دارای اثربخشی است. قطعا تحقیقات زیادی در این مورد انجام خواهد شد، اما منتظر نباشید سرطان سراغ شما بیایید از همین امروز مصرف زنجبیل را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

سردرد کمتری را تجربه خواهید کرد.

داشتن سردردهای مکرر واقعا باعث خراب شدن روز افراد می شود، میگرن که قطعا شما را ناتوان می کند. میگرن علاوه بر درد باعث حساسیت به نور، تهوع و استفراغ می شود. بیش از 200 ماده در زنجبیل وجود دارد که ضد تهوع، ضد التهاب، آنتی هیستامین است که به نظر می رسد باعث کاهش علائم شدید میگرن می شود. تحقیقات بیشتری نیاز است اما به نظر می رسد زنجبیل دارویی برای سردرد است اما بدون داشتن عوارض جانبی، پس دفعه بعدی که دچار سردرد شدید دمنوش زنجبیل را فراموش نکنید.

زنجبیل باعث کاهش وزن می شود.

اضافه کردن زنجبیل به رژیم روزانه تان همچنین باعث کاهش وزن می شود. زنجبیل باعث افزایش چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود که این خود کمک به هضم زودتر غذا است. ما همچنین می دانیم زنجبیل به چربی سوزی، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین منجر می شود، تمامی موادی که منجر به کاهش ذخیره سازی چربی در بدن می شود. زنجبیل همچنین به داشتن احساس سیری شما کمک می کند و این یعنی از مصرف میان وعده های غذایی جلوگیری می شود.

 

همچنین بخوانید:  فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی

 

قند خون شما را کنترل می کند.

تشخیص دیابت به سرعت در حال افزایش است، بخاطر رژیم غذایی امروزه خیلی از افراد بدون دانستن این که در حال مصرف شیرینی جات هستند باعث افزایش قند خون خود می شوند. شکر در بسیاری از مواد فرآوری شده که شاید حتی از وجود آن مطلع نباشیم، وجود دارد. این علتی دیگر برای اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود است. طبق تحقیقات اخیر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند با مصرف 2 گرم پودر زنجبیل در روز باعث کاهش قند خون خود تا 12 درصد می شوند. یک دلیل دیگر برای کاهش قند خون جلوگیری از سکته قلبی است. این فقط بیان ارتباط بین قندخون و زنجبیل بود، زنجبیل نه تنها برای افراد دیابتی مفید است بلکه باعث کاهش قند خون تمامی افراد می شود.

زنجبیل ماده برای مبارزه با عفونت هاست.

نه تنها برای استفاده روزانه عالیست، زنجبیل می تواند هنگامی که در معرض خطر عفونت از یک بیماری یا زخم هستید، به شما کمک کند. زنجبیل باعث کاهش ریسک عفونت کردن شما می شود و از رشد بسیاری از باکتری ها جلوگیری می کند. زنجبیل برای بیماری های التهاب لثه مانند گینگویت و پریودنتیت موثر است. استفاده روزانه از زنجبیل می تواند باعث تقویت ایمنی بدن در محیط های مختلف همچون محل کار یا مدرسه و… شود.

حال که با خواص زنجبیل آشنا شدید، احتمالا خیلی خواهان استفاده روزانه از آن هستید. خبر خوب این است که زنجبیل بسیار سازگار است. ابتدا آن را بشویید بعد تکه تکه کنید، بعد پوست کنده و از آن دمنوش تهیه کنید یا حتی از پودر آن می توانید در شیر قبل از خواب خود استفاده کنید یا دفعه بعد که پن کیک درست می کنید مقداری زنجبیل داخل آن بریزید. زنجبیل را می توان خام، به صورت دمنوش یا داخل چای سیاه ریخت و استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0