topNotif

ویتامین های نیروزای فکری

1402 بازدید
19 مهر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با ویتامین های نیروزای فکری آشنا شویم

انبساط خاطر

انبساط خاطر یعنی راحت بودن، توی لاک خود نبودن و به قول معروف ریلکس بودن است.

لبخند و تبسم بر چهره، این حالت برای همه انسان ها برونگرا و خون گرم تلقی می گردد. به دلیل اثر مثبت آن در روابط انسانی، تاکید فوق العاده ای روی آن شده است. چرا که در ارتباط با دیگران قبل از اینکه کلمه را ادا کنیم این چهره ماست که حرف می زند، وقتی لبخند بر لب داریم بدون کلمه به طرف مقابل می گوییم تو را با میل می پذیرم وجودت برایم خوشایند است.

احساس شادی و شوخ طبعی، در خصوص شوخ طبعی تحقیقات نسبتا خوبی انجام گرفته و نتیجه آن این است که شوخ طبعی ویژگی بارز افراد خلاق است چرا که انسان خلاق اثری را خلق می کند، غرق در احساس شادی می شود.

تحسین و تشویق خود و دیگران، انسان نیاز به تایید و تشویق دارد و مسئولیت این کار به عهده خود اوست یعنی انسان کاری را که انجام می دهد و باعث افتخارات می گردد باید روی آن تامل نماید.

بهداشت و استراحت لازم، بهداشت هر چند به ظاهر مربوط به جسم و بدن انسان است ولی در روحیه و روان انسان فوق العاده موثر می باشد. خیلی از انسان ها به تجربه به صورت فردی و شخصی دریافته اند که رعایت بهداشت جسمانی موجب تقویت روحیه فرد است و از طرف دیگر توام کردن بهداشت با استراحت لازم امری واجب و ضروری است چرا که استراحت لازم و کافی موجب بازیابی انرژی از دست رفته انسان می شود.

ویتامین های نیروزای فکری

ویتامین های نیروزای فکری

انعطاف

انعطاف یعنی طور دیگر نگاه کردن و فردی که انعطاف دارد رنج رفتارهایش متعدد است.

گوش دادن موثر، آن هایی که گوش می کنند دعوا نمی کنند و آن هایی که گوش نمی کنند دعوا می کنند.

احترام و قدردانی، اگر مایلیم دیگران به ما احترام بگذارند اطمینان بخش ترین راه احترام نهادن به دیگران است. یکی از راه های بسیار مهم و اثربخش ایجاد اعتماد به نفس در خود و دیگران، احترام و قدردانی است.

حسن تفاهم و همدلی، با هم بودن آغاز است، با هم ماندن پیشرفت است، با هم کار کردن موفقیت است اما با هم زندگی کردن عشق است. حسن تفاهم و همدلی یعنی این که درک کنیم که طرف مقابل چگونه مسائل را می بیند یعنی نوع نگاه او را کشف کنیم و این حالت به معنای دوست داشتن یا نداشتن دیدگاه های او نیست، بلکه درک نیازها، نگرش ها و احساسات اوست که به ما کمک می کند ارتباط مناسبی با او برقرار نماییم.

ورزش و تفریح، از گذشته های دور ورزش یکی از راهکارهای نشاط جسمی و روحی بوده است. هر چند هر گونه فعالیت جسمانی نوعی ورزش است در عین حال انجام حداقل یکی از ورزش های مطرح امروزی برای هر فرد لازم و ضروری است.

 

همچنین بخوانید:  یوگا راهی مناسب برای آرامش روح

 

نوازش روح

روح و روان انسان به خاطر لطیف بودن شدیدا به نوازش و آرامش نیازمند است و زندگی کردن با روحی خشن و بسیار منطقی بودن غیر ممکن است لذا مواردی که در ادامه ذکر می شود موجب آرامش و نوازش روح می شود.

مهر و محبت به خود و دیگران، اگر با محبت شروع کنید زبان همه را بهتر می فهمید زیرا نوعا زبان نفرت زبان نادانی است.

موسیقی سنتی و اصیل، شکی نیست که ایجاد شور و شوق در انسان قدرت خارق العاده ای دارد. نه تنها موسیقی بر رفتار انسان ها تاثیرگذار است بلکه رفتار حیوانات را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

زیبا اندیشی، براساس همین قانون انسان اگر فکرها، خیال ها و تصورات زیبایی در ذهن داشته باشد همین حالت موجب طراوت، شادمانی و احساس انرژی در انسان می گردد.

حسن جویی، تفاوت حسن جویی با زیبا اندیشی این است که حسن جویی ناظر بر بیرون از وجود انسان است یعنی مشاهده پدیده های محیط و اطراف و مسائل مختلف که در جریان است ولی زیبا اندیشی ناظر بر تفکر درونی است.

اطمینان قلبی

یاد خدا دل ها را آرامش می بخشد یافته های علمی و تجربی نشان داده است که آرامش قلبی، انرژی پراکنده جسمی و روحی انسان را متمرکز کرده و منشا  اثر می گردد و به همین خاطر است که راز و نیاز با خدا، گفتگو با خالق زیبایی ها باعث آرامش قلب و روح می گردد.

توکل و اعتماد به خدا، اگر انسان به خدا دل ببندد حاصل سعی انسان فراتر از آن می شود که می اندیشد و فکر می کند. همین امر که اگر ما حرکت کنیم خداوند برکت می دهد یکی از جلوه های توکل و اعتماد به خداوند است.

توسل و زیارت اولیا خدا، توسل و توجه داشتن به اولیا خدا یکی از سرمایه های ارزشمند معنوی است که فقدان آن موجب سردرگمی انسان می شود و بودن آن به نوعی زدودن افکار منفی و آماده برای تلاش بیشتر است.

خدمت به مردم با یاد خدا، همانا نیکوکاری پس انداز جاویدان است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر فرنجمشک را با خواص خواب آور، آرامش بخش اعصاب، درخشندگی و شفافیت پوست، ضد نفخ، کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0