ویژگی های عاطفی زن و مرد

1512 بازدید
08 آبان 97
سمانه
,

بررسی تفاوت های ویژگی های عاطفی زن و مرد

روحیه مردان پرخاشگرتر از زنان است. هورمون های مردانه که اغلب شامل تستوسترون است سبب ساز خشونت می شود. وقتی مردان به دهه های سنی 50 و 60 سالگی می رسند و میزان تستوسترون خونشان کاهش می یابد از خشونت شان کاسته می شود و جنبه های پدرانه و مربی گریشان برجسته می شود.

زنان از نظر عواطف و احساسات و همدلی کردن بر مردان برتری دارند. ابراز عواطف یا هیجان ها ممکن است به گونه های مثبت یا منفی باشد. عواطف مثبت احساس شادمانی، خوشحالی، شوق، اشتیاق و عشق را شامل می شود. عواطف منفی نیز احساس اضطراب، غم، شرم، گناه، بیم و ترس را در بر می گیرد. زنان در هر دو گونه بر مردان برتری دارند.

ویژگی های عاطفی زن و مرد

ویژگی های عاطفی زن و مرد

احساس همدلی زمانی به وجود می آید که احساسی متناسب و درست را نسبت به احساس ویژه فرد دیگری تجربه کنیم. بدین ترتیب می توانیم رفتارهای او را پیش بینی و با او ارتباط عاطفی برقرار کنیم. زنان در احساس همدلی بر مردان به گونه محسوس برتری دارند.

دختران هوش هیجانی بالاتری از پسران دارند یعنی در توانایی درک، توصیف، دریافت و کنترل هیجان ها برترند که همین موجب مهارت بیشتر آن ها در روابط بین فردی است. زنان زودتر از مردان دستخوش احساسات می شوند اما مردان برخلاف زنان احساس خود را صریح و آشکار به زبان نمی آورند و در مهار احساساتشان تواناترند.

 

همچنین بخوانید: چگونه روحیه خانم ها را بشناسیم  ؟

 

دختران در نوجوانی استعداد بیشتری برای دچار شدن به اختلالات خلقی و افسردگی دارند، احتمال ابتلای زنان به افسردگی دو برابر مردان است. تحریک جنسی مردان در قیاس با زنان سریع تر و آسان تر صورت می گیرد، میل جنسی مردان از نظر کمی و میل جنسی زنان از نظر کیفی برتر است. مردان بیشتر از راه بینایی و زنان از راه شنوایی تحریک می شوند. حس شنوایی در همه دوره های زندگی بهتر از مردان است.

در مردان نیاز به پیشرفت قوی تر است، آنان برای پیشرفت بسیار می کوشند و بیشتر کار می کنند و در انجام کارها مقاومت بیشتری نشان می دهند. انگیزه زنان بیشتر در حوزه هایی است که به روابط بین فردی مربوط می شود. برای مثال زنان بیشتر دوست دارند که جذاب باشند و با افرادی که حیثیت اجتماعی بالایی دارند، به ویژه مردان متشخص، ارتباط داشته باشند در برابر، مردان مایلند در حوزه هایی که به چشم نمی آید مانند فعالیت های ذهنی و هوشی پیشرفت کنند.

نوع دوستی، توجه به دیگران، صمیمیت و ارتباط های حمایتی از ویژگی های زنان است و از این جنبه زنان و مردان آشکارا با هم تفاوت دارند. علایق زیباشناختی، اجتماعی و دینی زنان بیش از مردان است. مردان بیشتر به جنبه های سیاسی و نظری علاقه دارند اما زنان بیشتر به مسائل اخلاقی تمایل نشان می دهند. زنان با حرارت بیشتری به بی عدالتی اعتراض می کنند و در آداب و رسوم اجتماعی و ضوابط اخلاقی تلقین پذیرند. هر چند زنان در بسیاری از کارها اتکا و اعتماد به نفس دارند در برخی کارها از مردان اعتماد به نفس کمتری دارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

علف لیمو را با خواص  ضد میکروب، درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش، ضد سرطان، کاهش فشارخون بالا، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، تقویت و افزایش رشد مو، ضد التهاب و تسکین دهنده درد، ضد افسردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0