topNotif

پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی

2777 بازدید
09 فروردین 98
بهاره
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی

یکی از شایعترین مشکلات پوستی ایجاد جوش روی صورت است. جوش ها انواع مختلفی دارند اما یکی از آن ها جوش سر سیاه است. نقطه های کوچک سیاهی که بیشتر بر روی بینی و گونه دیده می شود. چنین جوش هایی زمانی اتفاق می افتند که منافذ پوستی توسط چربی ها یا سلول های مرده مسدود می شوند. البته این جوش ها ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشند. گاهی مصرف بی رویه از محصولات آرایشی، باعث تشدید آن ها نیز می شود. برای از بین بردن جوش های سرسیاه راه حل های بسیاری وجود دارد، اما برای کسانی که نمی خواهند از درمان های شیمیایی استفاده کنند، درمان های ساده خانگی بسیار موثر است. لذا در این مقاله با پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی آشنا شوید.

 

پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی

پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی

 

پاکسازی جوش های سر سیاه به روش خانگی

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی ویتامین آ، ویتامین ث، اسید سیتریک و خواص ضد باکتریایی است که علاوه بر جلوگیری از بروز انواع جوش های پوستی، یکی از موثرترین درمان خانگی جوش های سر سیاه می باشد. بدین منظور، گوجه فرنگی را له یا رنده کرده و از آب و گوشت آن بر روی موضع بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

توجه: گوجه فرنگی ممکن است در برخی از افراد آلرژی پوستی مانند سوزش و خارش ایجاد کند، به همین علت توصیه می شود قبل از استفاده از آن بر روی صورت، کمی از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید و در صورت بروز واکنش آلرژیک، از مصرف آن خودداری نمایید.

خاک رس

خاک رس یکی از طبیعی ترین درمان های مشکلات پوستی است. این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد که از بروز انواع جوش های پوستی جلوگیری می کند. علاوه بر این بنتونیت خاک رس خاصیت پاکسازی پوست را دارد و هرگونه ناخالصی را به خود جذب می کند. برای این کار، مقداری خاک رس را با آب یا گلاب مخلوط کرده و بر روی پوست خود بگذارید. سپس، اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن آن را با آب گرم بشویید. بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، هفته ای یک تا دوبار از این خمیر استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

 

جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوستی سالم و صاف را به شما هدیه دهد. همچنین، pH پوست را تنظیم کرده و به درمان خانگی جوش های سر سیاه کمک می کند. برای استفاده از جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری از پودر آن را با کمی آب مخلوط کرده و بروی جوش ها قرار دهید. پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا

فواید آلوئه ورا برای پوست شناخته شده است. ژل آلوئه ورا برای تمیز کردن و پاکسازی پوست استفاده می شود که می تواند به کاهش انواع جوش ها، آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر کمک کند. بدین منظور، مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی جوش های سر سیاه و حتی کل صورت خود بمالید. بعد از 10 دقیقه صورت را با آب بشویید. این ماده طبیعی علاوه بر درمان جوش های سر سیاه باعث روشن شدن و درخشندگی پوست نیز می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی نیز می تواند به عنوان یک عامل طبیعی به پاکسازی جوش های سرسیاه کمک کند. این میوه سبب باز شدن منافذ های مسدود شده پوست می شود و از بروز انواع جوش ها جلوگیری می کند. همچنین، توت فرنگی حاوی ویتامین ث است که می تواند به شما در بهبود بافت پوست و مرطوب سازی آن کمک کند. بدین منظور، یک تا دو عدد توت فرنگی له شده را با نصف قاشق چای خوری عسل و آب لیمو خوب مخلوط کرده و روی جوش ها یا حتی کل صورت قرار دهید. سپس، بعد از گذشت 15 تا20 دقیقه آن را با آب بشویید. استفاده از این ماسک، یک بار در هفته توصیه می شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان عالی برای جوش های سر سیاه است. اسید لاوریک موجود در این روغن ، یک عامل ضد میکروبی است که به حذف انواع جوش ها کمک می کند و سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد. توصیه می شود هر شب قبل از خواب، آن را روی موضع مالیده و صبح روز بعد با آب بشویید. استفاده از روغن هایی چون روغن کرچک و روغن جوجوبا نیز به پاکسازی جوش های سرسیاه کمک می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تسکین درد آرتروز، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، درمان لکه های صورت و دست ورفع سیاهی دور چشم بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0