topNotif

پایین آوردن تب کودک به هنگام ابتلا به آبله مرغان، دیفتری و سرخک

2331 بازدید
08 آذر 97
سمانه

درمان طبیعی تب های سنین کودکی

حواستان باشد هرگز برای پایین آوردن تب کودک از آسپرین استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد نشانگان خطرناکی به نام نشانگان ری می شود. که نشانه های آن عموما استفراغ، کاهش هوشیاری، تشنج یا حمله های عصبی، تغییرات شخصیتی و گیجی را شامل می‌شود.

آبله مرغان

آبله مرغان با تب خفیف و پیدایش دانه های کوچک پوستی مشخص می گردد. دانه ها هم سطح پوست باقی می مانند یا آن که برجسته می شوند و چنین به نظر می آید که قطره آبی از تاولی بیرون زده باشد، این دانه ها به تدریج خشک و پوسته پوسته می شوند و سرانجام می افتند. دانه های آبله مرغان به تدریج ظاهر می شوند به طوری که در هر موقع عده از آن ها در حال خشک شدن و پوسته پوسته شدن و افتادن اند، در صورتی که تعدادی دیگر در حال تشکیل شده اند.

این دانه ها در تمام بدن به خصوص روی پشت و شانه ها تولید می شوند. دوره این بیماری 14 تا 16 روز است. علت آن مانند سایر تب های کودکی سوءتغذیه مداوم است که موجب جمع شدن مواد سمی در بدن می گردد و بدن کودک تلاش طبیعی خود را برای رهایی از مواد سمی بدین وسیله آغاز می کند.

پایین آوردن تب کودک

پایین آوردن تب کودک

درمان آبله مرغان

با امساک در غذا میسر است. باید کودک را در حال امساک نگه داشت و به او آب و آب پرتقال داد. صبح و شب روده هایش را با آب گرم تنقیه و پاک کنند. کودک را در جای نیمه روشنی قرار داده و اتاق کودک تهویه خوبی داشته باشد. همین که تب قطع شد می توان او را در رژیم تمام میوه قرار دارد. در این بیماری نیازی به محافظت چشم ها احساس نمی شود. باید مواظب بود که کودک دانه ها را که بسیار می خارند نخراشد.

دیفتری

بسیار دشوار است که بتوان دیفتری را به سادگی از دیگر بیماری ها تشخیص داد زیرا کمتر بیماری ایست که مانند دیفتری در بعضی اوقات بسیار ساده و خفیف و در مواقع دیگر بی نهایت خطرناک و کشنده باشد. نشانه های این بیماری حمله بیماری ملایم و با تب خفیف، درد گلو، ضعف و سستی همراه است. غشایی روی یک لوزه به ندرت روی هر دو لوزه ظاهر می گردد که به تدریج بر وسعت آن افزوده می شود. این غشا ممکن است نازک یا ضخیم به رنگ خرمایی یا خاکستری باشد که منطقه از التهاب و تورم را پوشانده است.

ممکن است غشا از منطقه لوزه ها فراتر نرود یا آن که به عکس حتی به پشت حلق نیز سرایت کند و قسمتی از سقف دهان و حنجره را بپوشاند. گاهی ممکن است دیفتری بدون غشای کاذب عارض شود که در این صورت لوزه ها قرمز باقی می مانند لیکن آزمایش وجود باسیل را در آن ها به خوبی نشان می دهد. گره های لنفی گردن معمولا بزرگ می شوند و اگر غشای کاذب بر بینی سرایت کند گره های مزبور به سرعت بزرگ می شوند.

کودک سست و بیحال است و به سرعت کم خون و پریده رنگ می شود و اگر درمان صحیح انجام نگیرد ممکن است کودک به علت ضعف مفرط قلب هلاک شود. در مواردی که دیفتری خفیف باشد به تدریج علایم بیماری از بین می روند و غشای کاذب نیز ناپدید می شود. مدت این حمله ممکن است از چند روز تا سه هفته طول بکشد.

طبق نظر پزشکان علت دیفتری مسلما عفونت میکروبی است. کودکی که در دستگاه های بدنش مواد سمی و زاید (به سبب سوء تغذیه و زندگی خلاف بهداشت و به خصوص یبوست دائم که یکی از علل اصلی و مستعد کننده موثر است) جمع نشده باشد هیچ گاه به دیفتری مبتلا نمی شود زیرا باسیل دیفتری در گلو و حلق بسیاری از مردم وجود دارد بدون آن که کوچکترین آزار و زیانی به آنان برساند.

 

همچنین بخوانید: علائم و راه های درمان بیماری آبله مرغان

 

درمان دیفتری

گرچه استعمال ضد سم گاهی به ظاهر موفقیت آمیز به نظر می رسد، لیکن در اغلب مواقع بی نتیجه می ماند و تزریق آن حتی منجر به مرگ کودک می گردد. بنابراین به کار بردن آن کار غلطی است. تزریق هر گونه سرمی در بدن کودکان بر خلاف اصول است و در بیشتر موارد خطرهای زیادی در بر دارد. چه بسیار کودکانی که در نتیجه تزریق سرم هلاک شده اند، در حالی که مسئولان امر به پدران و مادرانشان چنین وانمود کرده اند که مرگ آن ها بر اثر بیماری و تب بوده است نه به علت تزریق سرم، این خود خطایی است که از اشتباه دیگری سرچشمه گرفته است.

میکروب ها علت بیماری نیستند بدین سبب سرم ها و ضد سم هایی که به منظور رهایی بیمار از میکروب به کار می روند نمی توانند بیماری را درمان کنند و در بعضی موارد به نظر می آید که بیمار را نجات می دهند. سرمی که به منظور درمان دیفتری یا بیماری دیگر مورد استفاده واقع می شود فعالیت کمکی میکروبی را متوقف می سازد و مواد زاید و سمی را که دستگاه های بدن با ایجاد تب سعی در برانداختن آن ها داشتند به عقب می راند و به درون بافت ها می برد و پایه اختلالات شدیدتر می شود.

درمان حقیقی دیفتری امساک در غذا، تا موقعی که کودک بیمار تب دارد است. فقط به او آب پرتقال و آب بدهند و به هیچ وجه شیر ندهند. دیفتری اغلب در مراحل اولیه به قدری شبیه ورم لوزه است که ممکن است باعث تشخیص اشتباه شود. در دوره امساک، تنقیه آب گرم روزی دو بار باید انجام شود. در هنگام شب کودک را باید به پهلو بخوابانند و مانع از برگشت او روی پشت شوند. گذاشتن ضماد سرد به فواصل دو ساعت یک بار به روی حلق به درمان بیمار کمک خواهد کرد. رژیم کودک بعد از امساک باید رژیم تمام میوه باشد.

سرخجه

بیماری مشخصی است که با نوع خفیف سرخک یا مخملک کاملا متفاوت است و باید با آن ها اشتباه شود. در اغلب موارد تا موقعی که دانه ها ظاهر نشوند بیماری علایمی از خود نشان نمی دهد و در مواقع دیگر با تب مختصر و تهوع همراه است. سردی ناحیه سر همراه با سرفه و پیدایش دانه ها از بثورات مخملکی و کوچکتر از دانه های سرخکی از علایم این بیماری است. معمولا لکه ها به سرعت در تمام بدن ظاهر می شوند و در حدود 2 تا 5 روز باقی می مانند سپس پوسته مختصری از خود به جای می گذارند و ناپدید می شوند.

درمان سرخجه

با امساک در غذا میسر است. باید کودک را در حال امساک نگه داشت و به او آب و آب پرتقال داد. صبح و شب روده هایش را با آب گرم تنقیه و پاک کنند. کودک را در جای نیمه روشنی قرار داده و اتاق کودک تهویه خوبی داشته باشد. همین که تب قطع شد می توان او را در رژیم تمام میوه قرار دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق شاطره را با خواص ضد حساسیت ها،تصفیه کننده خون، صفرابر، اشتهاآور، معرق، رفع بیماری های پوستی، ادرارآور، ضد زردی، تقویت لثه و جلوگیری از خونریزی آن، هضم کننده غذا،رفع کمبود ویتامین ث در بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0