topNotif

پرسش و پاسخ شما در مورد لاغری

1954 بازدید
08 بهمن 96
شقایق

پرسش و پاسخ شما در مورد لاغری چیست ؟

در چه شرایطی استفاده از جراحی برای کاهش وزن توصیه می شود ؟

امروزه جراحی کردن به عنوان یکی از راه کارهای کاهش وزن استفاده می شود. در ایالت متحده آمریکا در مورد اکثر بزرگسالانی که وزن آن ها در حد پایین تا متوسط خطر ابتلا به بیماری را دارند از جراحی برای درمان اضافه وزن آن ها استفاده نمی شود. جراحی ممکن است در مورد برخی از بیماران مبتلا به چاقی مفرط که ام بی آی (MBI) آن ها بیش از 40 کیلو گرم است و یا افرادی که ام بی آی (MBI) بیش از 35 کیلو گرم بوده و دارای عوامل خطر مرگ و میر ناشی از چاقی می باشند انجام شود.

پرسش و پاسخ شما در مورد لاغری

پرسش و پاسخ شما در مورد لاغری

نکته :

از آنجایی که با روش های طولانی مدت کاهش وزن مانند رژیم غذایی، ورزش و دارو درمانی فقط تا 20 درصد وزن پایه کاهش وزن مشاهده می شود بنابراین افرادی که نیاز به کاهش 40 تا 50 درصد وزن بدن دارند مانند بیماران مبتلا به چاقی بیمار گونه محال است که با روش های مداخله ای فوق موفق شوند و برای این بیماران روش جراحی موثرتر است. گاهی حتی جراحی نیز برای رساندن وزن فرد به ایده آل جوابگو نمی باشد زیرا میزان کاهش وزن توسط جراحی نیز محدود است. یک بیمار وظیفه شناس و مسئول که صادقانه میل به کاهش وزن طولانی مدت دارد شاید برای جراحی مورد مشاهده و ارزیابی قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

 

بهترین نوع عمل جراحی برای تسهیل کاهش وزن کدام است ؟

از 35 سال پیش که نخستین عمل جراحی برای درمان چاقی انجام گرفت، تاکنون چندین نوع عمل جراحی از نظر مقبولیت عموم جایگزین یکدیگر شده اند. شنت ماسون یا عمل بای پس معده در سال 1967 متداول شد. در این عمل جراحی حجیم کیسه معده کاهش می یابد و سپس با ایجاد سوراخ کوچکی در قسمت فوقانی معده آن را به قطعه ژژنوم از روده باریک متصل می کنند.

امروزه بهترین انتخاب انواع روش هایی هستند که معده به بخش ژژنوم متصل می شود اما این عمل جراحی عوارض زیادی از حد متوسط تا حد وخیم و کشنده ایجاد می کند. به عنوان مثال از هر 60 بیماری که این عمل جراحی را انجام داده است، یک نفر از سوراخی که در معده ایجاد شده است و از وجود منگنه هایی که جهت کاهش حجم معده استفاده شده است رنج می برد.

انواع روش های بای پس ژژنوم ایلئوم نیز انجام شده است که در این روش ها جذب مواد مغذی از مجرای روده محدود می شود و سندروم سوجذب مختصری ایجاد می شود. عوارض طولانی مدت این روش ها عبارتند از انواع کمبودهای ویتامینی، اختلال در الکترولیت، نقص در عملکرد مجاری کبدی و صفراوی و عوارض مکانیکی مربوط به این روش ها، امروزه اغلب جراحان جراحی بای پس ژژنوایلئوم را به دلیل ایجاد عوارض خطرناک و گاهی تهدید کننده زندگی توصیه نمی کنند.

در مورد عمل های زیبایی هرگز عجله نکنید، حتما خوب فکر کرده و سعی کنید از افراد مجرب در این زمینه مشورت بگیرید، سعی کنید نوع جراحی و موارد دقیقی مثل هزینه، نوع بیهوشی، عوارض احتمالی، زمان بهبودی و… را با پزشکان معتبر و مختلفی مورد بررسی قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

لاک مغسول را با خواص لاغری و کاهش وزن، درمان یرقان، درمان بیماری های انگلی روده،درمان سرفه و سرماخوردگی، معالجه تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0