پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن، به چه میزان موثر است؟

2082 بازدید
24 دی 97
بهاره

پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن، به چه میزان موثر است؟

موهای زیبا باعث افزایش زیبایی و اعتماد بنفس شخصیت افراد می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، پروتئین نقش مهمی در زیبایی مو دارد. به منظور افزایش زیبایی مو، رژیم غذایی غنی از پروتئین بسیار موثر واقع می شود. مو از پروتئین هایی به نام کراتین ساخته شده است و شما می توانید با مصرف پروتئین مناسب در غذاها، موهایتان را زیبا، قوی و درخشان نگاه دارید. در این مقاله چنین مطرح می کنیم که، پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن، به چه میزان موثر است؟

پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن

پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن

پروتئین در رژیم غذایی

شاید از بسیاری از عوام شنیده باشید که برای جلوگیری از مشکلات مو از جمله ریزش مو، ابتدا شامپو خود را تغییر دهید. این گفته صد در صد درست است. اما، بزرگترین دلیل برای ریزش مو، شامپو نیست، بلکه کمبود مواد مغذی در بدن می تواند دلیل اصلی بروز این مشکلات باشد. در بین تمام مواد مغذی، بسیار مهم است که مقدار پروتئین موجود در بدن نیز حفظ شود. بنابراین، پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شامپوهای پروتئین برای رشد مو

شامپو و نرم کننده برای تمیز کردن موهای سالم و زیبا بسیار مهم است چرا که، آن ها یک لایه محافظ موقت بر روی مو هستند. ریزش مو هنگامی رخ می دهد که مو ضعیف شده و درخشش آن کاهش می یابد. بنابراین استفاده از شامپوی حاوی کراتین و پروتئین به تقویت مو و درخشش آن ها کمک می کند.

مقدار مجاز پروتئین مصرفی

آیا می دانید که چه مقدار پروتئین برای یک فرد سالم ضروری است. پروتئین مورد نیاز بستگی به وزن و کالری های مصرفی فرد دارد. حدود 20 تا 35 درصد کل کالری باید از پروتئین باشد. اگر یک انسان بالغ روزانه 2000 کالری مصرف می کنید، باید 600 کالری از آن را پروتئین تشکیل دهد.

اثرات پروتئین و اسیدهای آمینه بر رشد مو

مقدار زیادی پروتئین در بدن انسان وجود دارد که از اسیدهای آمینه ساخته شده است و در کل بیست اسید آمینه وجود دارد که از سنتز پروتئین های ضروری مراقبت می کنند. از این تعداد، 11 اسید آمینه به طور طبیعی توسط سیستم بدن تولید می شود، در حالی که، 9 اسید آمینه باقی مانده باید توسط رژیم های غذایی تامین شود، به ویژه هنگامی که می خواهید رشد مو را افزایش دهید.

 

همچنین بخوانید:  نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر

 

اسیدهای آمینه ضروری برای رشد مو

اسیدهای آمینه ضروری برای رشد مو شامل فنیل آلانین (Phenylalanine)، دیین (diene)، تریپتوفان (Tryptophan)، متیونین (Methionine)، هیستیدین (Histidine) و لیزین (Lysine) می باشند. این آمینو اسیدها برای حفظ رشد مو و تقویت فولیکول های مو، بسیار ضروری هستند. این بدان معنی است که اگر کمبود این نوع از اسیدهای آمینه در بدن وجود داشته باشد، موها قادر به تولید الیاف مو جدید نبوده، به طوری که مو شروع به نازک شدن و ریزش می کند و در موارد شدید نیز می تواند باعث طاسی شود.

منابع تامین پروتئین ضروری بدن

پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی محسوب می شود. افرادی که گوشت را دوست دارند، می توانند به راحتی پروتئین ضروری بدن خود را از طریق گوشت گوسفند، ماهی و تخم مرغ تامین کنند. اما کمبود منابع برای گیاه خواران وجود ندارد. آن ها می توانند پروتئین های مورد نیاز خود را از نخود، نخود فرنگی، لوبیا، عدس، قارچ، سویا، گندم، ذرت و غیره تامین کنند. گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر و جگر منبع خوبی از پروتئین غیر گیاهی هستند.

گزینه های مصنوعی تامین پروتئین برای رشد مو

علاوه بر ارتقاء رشد موی سالم، همچنین می توانید چندین نوع از محصولات غذایی غنی از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری تهیه کرده و مصرف کنید. مواد غذایی غنی از پروتئین برای رشد مو، می تواند سلامت کلی بدن را افزایش دهد.

مصرف بی رویه پروتئین، برای بدن مضر است

به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف بالای میزان پروتئین مضر است. بیش از 30 درصد کل کالری مصرفی بدن باید شامل پروتئین باشد. افزایش بیشتر از این مقدار، میزان ماده سمی به نام کتون در بدن را افزایش می دهد. بدن برای پاکسازی کتون بسیار فعالیت کرده در نتیجه عملکرد بدن دچار اختلال می شود.

نکته: بسیار مهم است قبل از تغییر رژیم غذایی یا اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی روزانه خود، با یک متخصص پوست یا پزشک حرفه ای مشورت کنید.

لازم به ذکر است که، علاوه بر افزایش مقدار پروتئین، حداقل 6 تا 8 ساعت خواب، تمرینات منظم و کاهش استرس فیزیکی و روانی برای رشد مو سالم نیز بسیار مهم است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0