topNotif

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

3366 بازدید
08 مرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

شکل کامل ابرو متناسب با مد روز هر فصل تغییر می کند و در این فصول اخیر ابروهای پرپشت و طبیعی به رایج ترین حالت تبدیل شده اند، بنابراین بسیاری افراد به دنبال پرپشت کردن ابروها و ضخیم تر نشان دادن آن ها هستند، و از آنجا که ابرو قسمت مهمی از صورت می باشد مراقبت از آن ها و انتخاب شکلی که با فرم صورت شما مطابقت داشته باشد، بسیار مهم است. کسانی که ابروهای پر ندارند می توانند از 10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو که در این مقاله آورده شده است، استفاده کنند.

رشد سریع مو با دستور العمل های گیاهی :

  • روغن کرچک
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • آب پیاز
  • زرده تخم مرغ
  • دانه شنبلیله
  • وازلین
  • آلوئه ورا
  • لیمو
  • شیر

نکات مهم مربوط به رشد ابرو

  • مصرف خوراکی بیوتین
  • استفاده از سرم ابرو و مژه اصل
  • خودداری از آرایش سنگین
  • ماساژ ابرو

 

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

 

دستور العمل ها باعث تشدید ابروها می شوند

روغن کرچک

این روغن یکی از قدیمی ترین درمان های موثر برای ضخیم شدن ابرو و مژه ها محسوب می شود، زیرا غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین است، که باعث تغذیه فولیکول های مو می شود. هر روز روغن کرچک را به ریشه ابروها بمالید، این کار باعث رشد موهای ابرو می شود و ضخیم و محکم بودن هر رشته مو را تضمین می کند.

نحوه استفاده:

چند قطره روغن کرچک را با نوک انگشتان روی ابروهای خود ماساژ دهید، 30 دقیقه بماند، آن را با مواد پاک کننده آرایش پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه: روغن کرچک خالص در صورت حساسیت به آن می تواند باعث تحریک و بثورات پوستی شود، قبل از استفاده حتما تست کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده عمل می کند و برای بهبود گردش خون عالی است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، از شکستگی موها جلوگیری می کنند و اسید لوریک موجود در آن به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می کند. پروتئین های مختلف و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین ای و آهن موجود در روغن نارگیل باعث تقویت ابروهای سالم و ضخیم شدن آن ها می شوند.

نحوه استفاده:

یک پنبه را به روغن آغشته کرده و روی ابروهای خود قرار دهید، آن را یک شب نگه دارید و صبح بشویید. می توانید هر روز این کار را انجام دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین های آ و ای است که به رشد مو کمک می کنند، ویتامین ای تغذیه کننده هر فولیکول مو است در حالی که ویتامین آ تولید سبوم و روغن طبیعی بدن را تحریک می کند.

این کار را می توان حداقل یک بار در روز انجام داد تا طی چند هفته نتیجه بگیرید.

نحوه استفاده:

یک قطره روغن زیتون را روی نوک انگشتان خود بریزید و آن را روی ابروهای خود ماساژ دهید، این روند را برای چند ساعت ادامه دهید و با آب بشویید.

آب پیاز

آب پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین های گروه ب و ویتامین ث است که برای رشد مو بسیار مفید هستند. این ترکیب به رشد سریعتر و ضخیم تر شدن موهای ابرو کمک می کند.

از آنجا که پیاز دارای بوی شدیدی است، بهتر است از آبلیمو استفاده کنید تا تمام آثار بو را از بین ببرید.

نحوه استفاده:

پیاز را برش داده و قطعات را در مخلوط کن بریزید تا خمیر به دست آید، آن را فشار دهید تا آب پیاز گرفته شود و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید، با یک پنبه آن را روی ابروها پاک کنید، بگذارید چند ساعت بماند و با آب بشویید.

زرده تخم مرغ

موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده است و تخم مرغ منبع عالی پروتئین است. کراتین ماده اصلی برای مکمل های رشد مو است. زرده تخم مرغ همچنین منبع غنی بیوتین است که به رشد  و پرپشت شدن ابرو کمک می کند.

اگر دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید، سرعت رشد ابروهای شما سریعتر خواهد بود.

نحوه استفاده:

زرده تخم مرغ را جدا کرده، زرده را بزنید تا یکدست شود، با استفاده از برس آن را روی ابروها بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

 

همچنین بخوانید: تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

 

دانه شنبلیله

دانه های شنبلیله به بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند و منجر به رشد موهای جدید می شوند. علاوه بر این، آن ها حاوی اسید نیکوتینیک و همچنین پروتئین هایی هستند که رشد مو را تحریک می کنند.

نحوه استفاده:

دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید، چرخ کنید تا به خمیر تبدیل شود و به ابروها بمالید.

بگذارید 30 تا 45 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

وازلین

وازلین را هر شب روی ابروها قرار دهید تا زمانی که تراکم مورد نظر خود را بدست آورید، وازلین را روی ابروها قرار داده و بگذارید یک شب بماند و صبح آن را با آب ولرم بشویید.

توجه: وازلین دارای محتوای چربی زیادی است، اگر پوست شما مستعد آکنه است، این درمان خانگی توصیه نمی شود.

 

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

10 دستور العمل طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که رشد مو را تقویت می کند، ژل آلوئه ورا چسبناک نیست و به سرعت جذب می شود، بنابراین می تواند چندین بار در روز استفاده شود همچنین برای افرادی که از سبوم بیش از حد رنج می برند مفید می باشد. این روغن باعث از بین رفتن مقدار زیادی چربی روی پوست و در نتیجه رشد موهای ابرو می شود.

نحوه استفاده:

برای پرپشت شدن ابرو کافی است ژل آلوئه ورا را بیرون آورده و سپس آن را روی ناحیه ابرو ماساژ دهید تا جذب شود.

لیمو

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین ب، ویتامین ث، اسید فولیک و سایر مواد مغذی حیاتی است، سریعتر از هر ماده دیگری می تواند به پرپشت شدن ابرو کمک کند.

طبیعی است که پوست شما هنگام استفاده از لیمو کمی می سوزد، با این حال، اگر التهاب همچنان ادامه داشت، آن را کنار بگذارید و از سایر روش های درمانی استفاده کنید.

نحوه استفاده از لیمو برای پرپشت شدن ابرو :

یک تکه لیمو را روی ابروهای خود بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید پوست لیمو را در نصف فنجان روغن نارگیل قرار داده و مخلوط را حداقل برای 15 روز نگهداری کنید. می توانید هر شب قبل از خواب آن را استفاده کنید و صبح روز بعد بشویید.

شیر

شیر به طور طبیعی حاوی بسیاری از ترکیبات موثر است، دقیقا به همین دلیل است که از آن در محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می شود، به عنوان مثال، حاوی دو پروتئین حیاتی است که به عنوان کازئین و آب پنیر شناخته می شوند، که در مجموع یک عامل تحریک کننده برای رشد سالم مو محسوب می شوند.

نحوه استفاده:

یک پنبه را در شیر خیس کنید، و ابروها را به آرامی ماساژ دهید، به مدت 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

ماساژ ابرو

ماساژ دادن به طور منظم روی ابرو ایده خوبی است، زیرا باعث بهبود گردش خون در اطراف ناحیه ابرو می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندش را با خواص از بین برنده طاسی، درمان کچلی، پرپشت شدن ابرو و مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0