topNotif

پسته و انواع مختلف آن را بشناسیم

1838 بازدید
12 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

پسته و انواع مختلف آن را بشناسیم !

پسته که تحت نام فستق نیز شناخته می شود، یکی از خشکبار و میوه های مورد علاقه افراد است، مغز میوه این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک بوده و از نظر مواد غذایی تقریبا غنی و انرژی زیاد تولید می کند ضمنا مقوی قوای تناسلی بوده و زیادکننده ماده منی، مقوی بدن و ذهن، برطرف کننده برودت و ضعف و دردهای کبدی که منشا رطوبتی دارند، مقوی قلب و برطرف کننده بعضی از حفقان های قلبی که منشا رطوبتی دارند، مقوی معده و فربه کننده بدن می باشد.

افرادی که در سنین بالاتر از چهل سال رو به چاقی می روند در خوردن آن مراعات کنند و سعی کنند زیاد پسته مصرف نکنند، افرادی که راست روده آنان به رخا مبتلا شده و مقعد آنان بیرون می آید می توانند پوست سفید و چوبی میوه پسته را با مقداری برگ مورد در آب بجوشانند و پس از نیم گرم شدن در آن بنشینند رخا راست روده برطرف شده و مقعد بالا کشیده می شود.

مربای پوست پسته چنانچه با شکر نی درست شده باشد مقوی اعصاب و برطرف کننده رطوبات و معالج لاغری بدن خواهد بود.

پسته و انواع مختلف آن را بشناسیم

پسته و انواع مختلف آن را بشناسیم

خواص پسته :

پسته برای اسهال، استفراغ، تصفیه خون، لاغری و ضعف جسمانی، زخم معده، تقویت معده (تهیه ی مربا از پوست سبز پسته برای تقویت معده بسیار مفید است)، زیاد کننده اسپرم (روغن پسته)، دافع سودا، متعادل کننده غدد تیروئید (روزی 5 تا 10 عدد مصرف شود)، تقویت کننده حافظه، تاول دهان (پوست سبز پسته برای از بین بردن تاول دهان نافع است)، تقویت کننده کبد، سوختگی و ماساژ عضلات (روغن)، از بین برنده یرقان، تقویت کننده روده، از بین برنده سرفه مزمن و لاغری، از بین برنده ضعف کلیه ها و طحال، تقویت کننده دندان و خوشبو کننده دهان، درمان ریزش مو (شستشو با جوشانده حاصل از پوست سبز پسته هفته ای یک بار باعث از بین بردن ریزش مو می شود)، تقویت قلب، از بین برنده کم خونی، برای بیماری وسواس و مسمومیت نیز مفید است.

جوشانده برگ پسته برای درد و ترشحات رحم نافع است، حمام ته نشین با جوشانده پوست پسته برای خروج مقعد مفید است، برای قولنج یا کولیت نیز مفید است.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با خواص و مضرات پسته

 

 نکته :

از مضرات پسته می توان به مصرف پسته کال اشاره کرد که باعث یبوست، خارش پوست، اسیدی کننده خون، نقرس و افزایش دهنده اسید اوریک خون اشاره کرد.

بنه (پسته وحشی) :

بنه یا پسته وحشی که همان میوه درخت سقز می باشد، مقوی حواس پنجگانه و از دوستان کبد و طحال است و شهوت را زیاد می کند.

بنه زهکش کلیه و ریز کننده سنگ ها می باشد و اخلاط سینه و ریه را پاک می کند، بنه خارج کننده اقسام کرم بوده و پیشاب را زیاد می نماید.

بنه خون قاعده و بواسیر که بسته شده باشد را باز می کند، بنه بادشکن، ضد قلنج و سرفه بوده و مسکن کمردرد و درد پشت است، بنه مخلوط با بادام و شکر جهت چاق شدن بدن و باز شدن ادرار مفید است. همینطور بنه مخلوط با سرکه جهت سردرد و تنقیه ی جگر مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن پسته را با خواص کاهش چین و چروک پوست، تقویت موها، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، تنظیم ضربان قلب و درمان دردهای استخوانی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0