topNotif

پیاده روی ورزشی معجزه آسا

2774 بازدید
31 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

ورزشی معجزه آسا

ورزش یک نوع روش درمانی موقت نیست، بلکه برای بهتر زیستن انجام می گیرد. کلید موفقیت آن است که ورزش جالب و سرگرم کننده باشد. شما حق دارید که شاداب و تندرست باشید، از بهداشت صحیح و طول عمر بالا برخوردار شوید. زمانی که از این حقوق بهره مند نیستید تنها با ایجاد تغییراتی می توانید به اثرات سودمند ورزش پیاده روی در این موارد دست یابید. شاید قبلا ورزش های دیگر را امتحان کرده و شکست خورده اید، اما اکنون زمان امتحان کردن پیاده روی است.

پیاده روی محور یک تحول به شمار می رود و دید افراد را نسبت به سلامتی و تندرستی تغییر می دهد. از اوایل دهه 80 تاکنون پیاده روی در ایالت متحده از یک فعالیت نوپا به یکی از بزرگترین فعالیت های سالم تبدیل شده است و تمامی افراد در هر سن و سال در آن شرکت می کنند. این ورزش دوی آهسته و ورزش های هوازی را نیز در بر می گیرد.

انجام هرگونه ورزشی بهتر از ورزش نکردن است، اما بهترین نوع آن ورزش هوازی منظم و پر انرژی است. پیاده روی یک ورزش هوازی به شمار می رود که طبق یک الگوی موزون و منظم از عضلات پاها و بازوان استفاده می شود. زمانی که شما به پیاده روی می پردازید، این عضلات به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. بنابراین باید نفس عمیق بکشید تا عمل پمپاژ قلب برای اکسیژن رسانی سریعتر از قبل انجام شود. این پیاده روی به منظور دستیابی به سلامت عمومی و بر مبنای یک راهکار کلی برای تناسب اندام فردی به کار می رود و شامل ورزش هایی برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری، رژیم غذایی متعادل، چگونگی دست یابی به آرامش و کاهش فشار عصبی است. پیاده روی روش و دید ما را نسبت به زندگی، کار و ورزش تغییر می دهد.

پیاده روی ورزشی معجزه آسا

پیاده روی ورزشی معجزه آسا

پیاده روی، بهترین ورزش

دست کم 3 میلیون سال از راه رفتن انسان بر روی کره زمین می گذرد اما قدمت دوی آهسته حداقل به 50 سال می رسد. نتیجه آنکه شما نباید خود را با دوی آهسته که هیچ سود و زیانی به همراه ندارد به دردسر بندازید بلکه تنها باید پیاده روی کنید.

پیاده روی بهترین ورزشی است که فیزیولوژیست های ورزش، کارشناسان زیست شناسی مکانیکی، متخصصان بیماری های قلب و قفسه سینه، کارشناسان چاقی و فشار عصبی توصیه می کنند. پیاده روی برای انسان همیشه در حکم شکل اصلی پیمودن مسافت به شمار می رفته است، اما تنها در چند سال اخیر فواید جسمانی و روانی پیاده روی آشکار گردیده است.

پیاده روی ورزشی آسان، ساده و مطمئن

پیاده روی برای همه گروه های سنی مناسب است و یک فعالیت طبیعی عمومی است که تمامی اعضای خانواده از جوان ترین تا پیرترین و حتی کسانی که از بستر بیماری برخاسته اند می توانند از آن لذت ببرند. پیاده روی نیاز به مهارت خاصی ندارد و در همه جا و هر زمان می توان آن را به کار برد، با به کارگیری برنامه های روش نوین پیاده روی و سلامتی با پیاده روی همگی می توانند یک برنامه منظم برای خود تنظیم کنند تا برای باقی عمر سلامت و تناسب اندام آن ها حفظ گردد.

شما می توانید پیاده روی را از در خانه آغاز کنید و لازم نیست که به مکان خاصی بروید و سپس در آنجا به پیاده روی بپردازید. در هر شهر یا کشوری که زندگی می کنید تنها کافی است که از خانه خارج شوید و از پیاده روی لذت ببرید. اگر در منطقه پر از دود و دم زندگی می کنید یک پارک یا فضای آزاد پیدا کنید و در آنجا به پیاده روی بپردازید. زیست شناسی مکانیکی نشان می دهد که در ورزش دوی آهسته پاها 3 تا 4 برابر وزن بدن و در ورزش های هوازی توام با رقص 4 تا 5 برابر وزن بدن را به زمین منتقل می کنند، اما در پیاده روی تنها 1 تا 1/5 برابر وزن بدن به زمین منتقل می شود. بنابراین پیاده روی مطمئن ترین و سالم ترین نوع ورزش هوازی به شمار می رود.

 

همچنین بخوانید: ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ روزاﻧﻪ ﭼﯿﺴﺖ؟

 

پیاده روی سفت کننده عضلات ران

پیاده روی یک ماساژ کامل به شمار می رود که موجب سفت شدن و تقویت عضلات ران و قسمت بالای ران، شکم و باسن می گردد. پیاده روی همگانی همراه با رژیم غذایی مخصوص به شما کمک می کند تا این مناطق شل و نرم که همیشه موجب آزار و نگرانی شما بوده اند سفت شوند.

پیاده روی، بهترین روش برای کاهش فشار عصبی

پیاده روی یک تسکین دهنده عمومی فشار و تنش عصبی است. پیاده روی به شما انرژی می دهد تا احساس آرامش کنید و از سر زندگی و شادابی خود لذت ببرید و با هرآنچه که در زندگی به ویژه در محیط کارتان روی می دهد به راحتی برخورد کنید. فاصله منزل تا محیط کار یا بخشی از راه را پیاده طی کنید و در اوقات فراغت بخشی از روز و یا حتی شب به پیاده روی بپردازید. این کار به شما کمک می کند تا از افسردگی رهایی یابید و در آرامش به استراحت بپردازید. پیاده روی بهترین و ارزانترین راه کنترل فشار عصبی است.

پیاده روی، اعتیادی سودمند

هرچه بیشتر به پیاده روی بپردازید بیشتر به انجام آن تمایل پیدا می کنید. پیاده روی برای درد پشت و کمر، بیماری قلبی، تقویت استخوان ها، سندرم پیش از قاعدگی، بارداری، فشار خون، کلسترول، توان بخشی قلبی، نارسایی های تنفسی، آرتریت، سیاهرگ واریسی، ترک سیگار بسیار مفید و کارساز است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکوفه فندوق را با خواص بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، چربی سوز، ضد اسهال، درمان صرع ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0