topNotif

پیشگیری و درمان پوکی استخوان

2313 بازدید
19 مرداد 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

پیشگیری و درمان پوکی استخوان را بیاموزیم

این افراد به طور جدی در معرض خطر پوکی استخوان هستند:

  1. پوکی استخوان در نژاد سفید
  2. در کسانی که سابقه فامیلی آن را دارند
  3. در زنانی که زود یائسه می شوند بیشتر دیده می شود
  4. در کسانی که کلسیم کمی مصرف می کنند
  5. کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند
  6. در افرادی که سیگار و الکل مصرف می کنند هم شدیدتر است

مواد خوراکی در پیشگیری از پوکی استخوان:

آلو :

خوردن آلو به صورت روزانه از خطر شکستگی و پوکی استخوان پیشگیری می کند. به علاوه، آلو خشک منبع خوبی از مس است که در تقویت استخوان تاثیر زیادی دارد. توصیه می شود که افراد در همه سنین روزانه ۲-۳ آلو خشک بخورند، و به تدریج مقدار آن را به شش تا ۱۰ روز افزایش دهند تا از از پوکی استخوان پیشگیری کنند.

سیب :

یک سیب در روز می تواند پوکی استخوان را درمان کند. ترکیب منحصر به فرد آنتی اکسیدان ها در سیب باعث می شود استخوان سالم نگه داشته شود. خوردن سیب با پوست منفعت آن را صد چندان میکند.

روغن نارگیل :

روغن نارگیل می تواند عوارض ناشی از دست دادن تراکم استخوان را جبران کند. مصرف سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل روزانه می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و پنج قاشق غذا خوری در روز می تواند آن را به تعویق اندازد. همچنین از روغن نارگیل برای پخت و پز هم می شود استفاده کنید.

شیر بادام :

شیر بادام حاوی مقدار خوبی از کلسیم است و در نتیجه درمان خوبی برای پوکی استخوان است. به علاوه، حاوی منیزیم، منگنز و پتاسیم است، که برای سلامت استخوانها ضروری است. یک فنجان بادام را شب قبل خیس کرده. روز بعد، پوست آن را کنده و در آسیاب ریخته دو تا دو و نیم فنجان آب بریزید. پوره صافی بدست می آید، کمی پودر دارچین و عسل به آن افزوده و دوباره مخلوط کنید. از صافی رد کنید. شیر بادام را هر روز بنوشید.

 

همچنین بخوانید:  روش های درمان خانگی پوکی استخوان

 

دانه کنجد :

یک راه موثر برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان گنجاندن دانه کنجد در رژیم غذایی است. دانه کنجد یکی از مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان است. جویدن تعداد انگشت شماری از کنجد سفید بوداده هر روز صبح توصیه می شود.

روغن ماهی :

اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی از شکستگی استخوان پیشگیری می کند. توجه داشته باشید که کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید از مصرف مکمل روغن ماهی بدون مشورت با پزشک خودداری کنند.

آناناس :

آناناس حاوی منگنز است که در پیشگیری و درمان پوکی استخوان سودمند است. روزانه قبل از غذا یک فنجان تکه های آناناس تازه مصرف کنید.یک فنجان آناناس حدود ۷۵ درصد از دوز روزانه مورد نیاز منگنز را فراهم می کند.

تخم گشنیز :

گشنیز سرشار از مواد معدنی است که در حفظ سلامت استخوان مفید است. برگ گشنیز و دانه ها سرشار از کلسیم، پتاسیم و منگنز همراه با منیزیم و آهن می باشد. مخلوط دو قاشق چای خوری از تخم گشنیز را در یک فنجان آب گرم، به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بماند سپس مقداری عسل اضافه کنید. دو بار در روز بنوشید. برگ گشنیز و دانه ها را در پخت و پز استفاده کنید.

مصرف مواد خوراکی زیر در رژیم غذایی، موجب افزایش میزان پوکی استخوان می شود:

  • مصرف زیاد گوشت می تواند احتمال پوکی استخوان را بیشتر کند؛
  • مصرف سبزیجات و میوه ها
  • افزایش مصرف نمک
  • افزایش میزان مصرف روغن و چربی
  • نوشابه های گازدار
  • مصرف زیاد قهوه
  • مصرف زیاد ویتامین آ

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر نارگیل را با خواص کمک به عملکرد کلیه ها و مثانه، سالم سازی پوست و مو و جوان سازی، بهبود عملکرد مغز، تقویت  سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ناباروری مردان، کاهش کم خونی، جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0