چای زعفران بنوشید تا از 16 فایده بی نظیر آن بهرمند شوید

3105 بازدید
18 آذر 99
مروارید
,

چای زعفران بنوشید تا از 16 فایده بی نظیر آن بهرمند شوید

منشا گیاه زعفران در جنوب اروپا است و بیشتر تولید آن در جهان به ایران برمی گردد و از گیاهان چند ساله است با گل بنفش رنگ و این گل ها دارای پرچم هایی به رنگ نارنجی و شاخه های قرمز می باشند، کلاله های رسیده در دوره گلدهی که در فصل پاییز است به صورت دستی جمع می شوند و سپس برای استفاده خشک می شوند. برای بسیاری داروها، برای تهیه غذا، چای های گیاهی و رنگ پارچه نیز استفاده می شوند، علاوه بر آن زعفران در ترکیبات عطرها نیز موجود است. در این مقاله خواهیم گفت نوشیدن چای زعفران چه خواصی برای بدن دارد، پس با ما همراه باشید؛

 

چای زعفران بنوشید تا از 16 فایده بی نظیر آن بهرمند شوید

چای زعفران بنوشید تا از 16 فایده بی نظیر آن بهرمند شوید

 

روش تهیه دمنوش زعفران درجه یک

3 رشته زعفران را بکوبید و به همراه آب سرد (در صورت تمایل با مقداری نبات) داخل قوری بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی بخار آب دم کنید. سپس میل نمایید؛ همچنین می توانید مقداری زعفران را با چای معمولی مخلوط و دم کنید. لازم به ذکر است که مقدار زعفران بستگی به ذائقه مصرف کننده متفاوت است.

فواید چای زعفران

چای زعفران با جوشاندن آب و افزودن رشته های این گیاه به آن تهیه می شود و می توان آن را بدون مواد افزودنی و یا افزودن برگ چای و سایر گیاهان تهیه کرد و این نوع چای مزایای سلامتی بسیاری برای بدن انسان دارد و از جمله مهمترین این فواید موارد زیر می باشد:

1. خواص ضد افسردگی چای زعفران

اعتقاد بر این است که زعفران دارای خواص تقویت کننده روحیه است و یک مطالعه نشان داد که این نوع گیاه می تواند مانند داروی فلوکستین که برای درمان موارد افسردگی متوسط و خفیف استفاده می شود، موثر باشد و بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای داروهای ضد افسردگی برای بیمارانی باشد که نمی توانند این داروها را مصرف کنند.

2. تقویت قلب با چای زعفران

زعفران حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته نشان می دهد که این گیاه می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در خون کاهش دهد، مطالعه دیگری بر روی انسان نشان داده که زعفران می تواند آسیب بافت ناشی از کلسترول مضر را کاهش دهد و علاوه بر این، محققان معتقدند که خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند برای بیماری های قلبی بسیار مفید باشد.

3. درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی

سندرم قبل از قاعدگی علائم مختلفی ایجاد می کند، مانند: نوسانات خلقی، علائم جسمی و تاثیر آن ها در خانم ها متفاوت است. می توان از زعفران به جای استفاده از داروهای شیمیایی، برای تسکین این علائم استفاده کرد و علاوه بر این، اثر داروهای گیاهی روی این سندرم، و اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی نیز مورد تحقیق قرار گرفته است و مشخص شده است که زعفران یک درمان موثر برای تسکین آن علائم می باشد.

 

همچنین بخوانید: خواص عالی زعفران برای سلامتی

 

4. بهبود حافظه با چای زعفران

زعفران حاوی کروسین و کروستین است و محققان بر این باورند که این ترکیبات شیمیایی می توانند به بهبود عملکرد یادگیری و حافظه کمک کنند. یکی از مطالعات انجام شده روی موش ها نشان داد که این زعفران قادر به بهبود حافظه و رفع مشکلات یادگیری است، یعنی ممکن است توانایی درمان بیماری های مغزی مانند: بیماری آلزایمر و پارکینسون را داشته باشد.

5. احتمال کاهش خطر سرطان

از آنجا که زعفران حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، و خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را کاهش می دهد و مطالعات بسیاری نشان می دهد که این گیاه و ترکیبات موجود در آن علاوه بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، بدون آسیب رساندن به سلول های سالم، به از بین بردن سلول های سرطانی روده بزرگ کمک می کند و این تاثیر بر روی سلول های سرطانی ریه، پستان و پروستات، پوست، مغز استخوان، دهانه رحم نیز همانگونه است. همچنین مطالعات نشان می دهد که کروسین می تواند تاثیر پذیری سلول های سرطانی را نسبت به درمان های شیمیایی افزایش دهد.

6. چای زعفران محرک جنسی طبیعی

مطالعات نشان داده است که زعفران خواص تحریک کننده جنسی دارد. به خصوص در بیمارانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند.

7. کاهش وزن با نوشیدن چای زعفران

طبق مطالعات صورت گرفته زعفران می تواند اشتها را کاهش دهد و می تواند به جلوگیری از خوردن میان وعده هایی که باعث افزایش وزن می شوند، کمک کند و یک مطالعه نشان داد زنانی که از مکمل های این گیاه استفاده می کنند، اشتها و مصرف مواد غذایی در آن ها کاهش می یابد و میزان وزنی که از دست داده اند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده اند افزایش یافته است، اما هنوز مشخص نیست که زعفران چگونه بر اشتها و وزن تاثیر می گذارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

8. کاهش سطح قند خون با نوشیدن چای زعفران

مطالعات انجام شده روی موش های مبتلا به دیابت نشان داد که زعفران می تواند حساسیت سلول ها را به هورمون انسولین افزایش دهد و سطح قند خون را کاهش دهد.

 

همچنین بخوانید: نکاتی مفید از زعفران که نمیدانستیم

 

9. بهبود بینایی با چای زعفران

همانطور که نشان داده شده است، زعفران می تواند بینایی را در افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و پیر چشمی بهبود بخشد، و می تواند آن ها را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، که با عفونت این بیماری همراه است محافظت کند.

10. خلط آور

چای زعفران موجب تحریک و سرفه به منظور تسکین درد سینه و گلو می شود.

فواید دیگر چای زعفران

چای زعفران برای بسیاری از بیماری ها مفید می باشد. از جمله موارد زیر:

11. رفع خشکی پوست

12. تسکین آسم و سرفه

13. رفع حمله عصبی

14. درمان گاز معده و سوزش سردل

15. درمان انزال زود رس

16. درمان بی خوابی  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون چای را با خواص ضد نفخ معده و شکم، آرامبخش، نشاط آور، رفع خستگی، رفع ضعف اعصاب، خوش عطر و خوشمزه کردن چای، پیشگیری و درمان بدبویی دهان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    8 مهر 1402

    تشکرازشما که موضوعات مفیدراازطریق شبکه اجتماعی شریک میکنیددرضمن کمی واضح ترهمراباعکس ویدیو اگرشریک شودخوب است جهان سیپاس

0