همه چیز درباره چای کیسه ای بابونه و چای سبز

3087 بازدید
11 خرداد 97
سمانه

همه چیز درباره چای کیسه ای بابونه و چای سبز!

چای های کیسه ای به دلیل سهولت و استفاده راحت از آن ها در مسافرت و زمان هایی که عجله داریم مورد استفاده فراوان قرار می گیرند و بخشی از این چای های کیسه ای گیاهی می باشند که در این مطلب بعضی از چای های کیسه ای پر مصرف و خواص آن ها را معرفی می کنم.

چای کیسه ای بابونه :

آثار فارماکولوژیک :

گل های بابونه حاوی گروهی مواد لیپوفیل می باشد که اثر برجسته ضد التهابی دارند و نیز دارای گروهی مواد هیدروفیل با اثر قوی اسپاسمولیتیک است، مواد لیپوفیل شامل سزکویی ترپن ها (کامازولن) و مواد هیدروفیل شامل فلاونوئید ها (آپی ژنین) و کومارین ها می باشد، فعالیت ضد التهابی عصاره بابونه بیشتر به واسطه ترکیبات ماتریسن، بیزابولول و اکسید های آن بوده که عمده ترین ترکیبات موجود در عصاره را تشکیل می دهد، این فعالیت به اثر آنتی اکسیدان آن ها نظیر آنچه روی مهار پروستا گلاندین ها و سنتز لوکوترین ها انجام می گیرد  نسبت داده شده است، اثر اسپامولیتیک اپی ژنین نسبت به پاپاورین 3/92 برابر قوی تر است، آپی ژنین علاوه بر جلوگیری از آزادسازی هیستامین تشکیل محصولات لیپواکسیژناز، سیکلواکسیژناز و نظیر لیپواکسیژناز را مهار می کند، ضمنا مشخص شده که اپیژنین می تواند به گیرنده های بنرودیازپین متصل شود و اثر ضد اضطراب داشته باشد.

*هر کیسه حاوی 2/5 گرم گل بابونه می باشد.

همه چیز درباره چای کیسه ای بابونه و چای سبزموارد استفاده در طب سنتی :

در طب گذشته بابونه به عنوان ضد التهاب، برطرف کننده زخم های دهانی و بثورات جلدی مصرف شده، همچنین در علایم سرماخوردگی و رفع سردرد مورد استفاده بوده است.

بابونه دارای اثرات ضد التهاب، ضد اسپاسم و ضد نفخ بوده، در پیشگیری و درمان زخم معده مصرف می گردد و همچنین به عنوان ضد باکتری، ضد قارچ، آرام بخش و ملین استفاده می شود.

مواد موثر موجود در چای کیسه ای بابونه :

گل های بابونه ایرانی حداقل 4 درصد اسانس دارد که قسمت عمده اسانس را آزولن، کامومیلول، ماتریکارین، سزکویی ترپن های بیزابولول اکسید، فارنسن، فارنسول (اسپاتولنول) و کامازولن تشکیل می دهد.

 

همچنین بخوانید:  ماسک صورت با چای سبز تاتا

 

چای کیسه ای چای سبز !

بیش از 70 درصد از بیماران دیابتی که تحت کنترل قند بودند رهایی از درد و کرختی همراه با سوزش و خارش را در پاها نشان دادند و هیچ گونه اختلال در خواب آنها مشاهده نشده و افزودن چای سبز در رژیم غذایی این بیماران احساس خوب بودن و شادابی ایجاد کرد و بدین گونه چای سبز به عنوان یک رهاساز از درد و حس کوفتگی و سوزش در بیماران دیابت عصبی شناخته شد.

موارد مصرف : پلی فنول های چای قادر است جذب کلسترول را مهار کند و از تخریب کتوکولامین جلوگیری نماید و باعث تخریب تری گلیسریدها در بافت چربی که به موجب آن وزن کاهش می یابد شود، چای سبز آشامیدنی تحریک کننده است که باعث آرامش شده و خستگی عضلانی و روانی را برطرف می نماید و می توان آن را در هنگام تب (هیجان) استفاده کرد.

کافیین موجود در چای اثر دیورتیک بر روی کلیه ها دارد و دفع را تحریک می کند، بنابراین گمان می رود کمکی برای هضم و آرامش برای استرس های بعد از مصرف غذا است، دم کرده چای سبز فعالیت آنتی باکتریایی را بر روی تعدادی باکتری نشان می دهد و درمانی برای اسهال خونی است، بدون شیر و شکر چای سودمند برای درمان اسهال است ولی همراه با شیر و شکر چای به صورت یک ملین (ضد یبوست) عمل می کند.

اپیگالوتین گالت از رشد تومورها در سرطان مری، معده و روده جلوگیری می کند و مصرف 5 گرم چای در هر روز می تواند سنتز نیتروزآمین را کاهش دهد،میزان بالای سلنیم در چای یکی از علل شیوع پایین سرطان در ژاپن است، گزارش شده است که عصاره چای بسیار موثرتر از ترکیبات فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان می باشد.

همه چیز درباره چای کیسه ای بابونه و چای سبزموارد استفاده در طب سنتی :

در طب سنتی ایران دم کرده چای سبز جهت کاهش چربی خون و ضد چاقی مصرف می شود. *هر کیسه حاوی 2/5 گرم برگ چای سبز می باشد.

مواد موثر :

کافیین، پلی فنول ها، آلکالویید باز پورین، ریبوفلاوین، نیکوتینیک، پانتوتنیک، آسکوربیک اسید مواد موثر برگ های این گیاه را تشکیل می دهند. مقدار مصرف : 3 بار در روز مصرف شود.

دستور مصرف : یک کیسه را در یک فنجان آب جوش قرار داده 5 دقیقه صبر کنید سپس کیسه را پس از فشردن خارج نموده محتوی فنجان را میل نمایید.

عوارض جانبی : عوراض جانبی گزارش نشده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0