چرا زنان تا این حد خسته به نظر می رسند

1413 بازدید
25 مهر 97
سمانه

آیا شما هم خسته اید!؟

به برنامه روزانه زندگی خود خوب نگاه کنید. این سوال برایتان مطرح می شود: چگونه می شود تمام این کارها را انجام داد؟! ما در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت به پیش می رود. دنیای ما دنیای خواسته هاست و با دنیای نسل های قبل از ما تفاوت های فراوانی دارد. زندگی والدین ما ساده و شیرین بود، ولی زندگی زن امروزی بازتاب این حقیقت است که کار زن هرگز پایانی ندارد.

در چنین شرایطی زنان با کار زیاد که پیامد آن خستگی زیاد است دست به گریبان اند. امروزه اکثر زنان پا به پای مردان هر روز به سرکار می روند و علاوه بر تامین قسمتی از مخارج زندگی باید وظایف مادری خوب و مهربان و یک زن واقعی و پر انرژی را نیز بر عهده گیرند. همین امر باعث بروز مشکلاتی مانند خستگی و بیماری می شود.

حال اگر خانمی علی رغم عهده دار بودن تمامی این وظایف تصمیم بگیرد برای تامین سلامتی خود وزن خود را هم کم کند متوجه بروز مشکلات دیگری می شود. آیا واقعا زنان قدرند چنین وضعیتی را تحمل کنند؟

چرا زنان تا این حد خسته به نظر می رسند

چرا زنان تا این حد خسته به نظر می رسند

جواب چه منفی باشد چه مثبت حقایق تلخی پیش روی زنان است. راستی میزان خستگی شما تا چه حد است؟ بسیاری از زنان بیش از اندازه کار می کنند و در مقابل غذای کمی که می خورند و به دنبال آن کمتر از نیاز جسمی خود می خواهند. در نتیجه فرمول خواب خیلی کم + غذای خیلی کم+ مسئولیت زیاد = خستگی و افسردگی برایشان اتفاق می افتد.

شما در ابتدا باید به این سوال که تا چه حد خسته هستید جواب دهید، در ادامه راهکارهای دیگری در مقابل تغییر عادات روزمره شما، مبارزه با بی خوابی و…. در مطالب دیگری ارائه می شوند. در ادامه آزمون چقدر خسته هستید را انجام دهید و مطالب خستگی را دنبال کنید که به ندرت نشاط و شادابی خود را بیابید.

آزمون را جدی بگیرید اگر داشتن سلامت جسمی و روحی برایتان مهم است، سعی کنید هر سه ماه یک بار آزمون را انجام دهید تا از وضعیت فعلی خود مطلع شوید.

 

همچنین بخوانید: تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

 

روش امتیازدهی

  • اگر پاسخ سوال “همیشه” است 3 امتیاز
  • اگر پاسخ سوال “اغلب” است 2 امتیاز
  • اگر پاسخ سوال “بعضی مواقع” است 1 امتیاز
  • اگر پاسخ سوال “هرگز”است 0 امتیاز

حال به سوالات پاسخ دهید.

1- نگاه من خسته و کسل است.

2- پاهای من خسته است.

3- کارهایی را که دوست ندارم و دلم نمی خواهد انجام دهم، انجام می دهم.

4- خواب آلود هستم.

5- حواسم به سادگی پرت می شود.

6- تمام بدنم خسته است.

7- با عجله غذا می خورم.

8- به سادگی نگران می شوم.

9- نسبت به زندگی احساس بی میلی و بی رغبتی دارم.

10- به زحمت حرکت می کنم.

11- بیشتر کار دیگران را انجام می دهم.

12- در وسط روز حتما باید مدتی دراز بکشم.

13- به آن اندازه که می خواهم اتکا به نفس ندارم.

14- سردرد دارم.

15- بعضی مواقع تاریخ انجام کارهای مهم و قرارهایم را فراموش می کنم.

16- فرصت ورزش کردن ندارم.

17- وقتی می کوشم در مورد کاری تمرکز و تفکر کنم دچار سرگردانی و گیجی می شوم.

18- هنگام ایستادن احساس سرگیجه می کنم.

19- صبر و طاقتم خیلی کم است.

20- در محل کار بیش از یک ساعت اضافه کاری می کنم.

بررسی امتیازات

امتیاز 5-15، شما خیلی خوب زندگی می کنید. در معرض جدی خستگی در زندگی خود قرار ندارید.

امتیاز  16-30، اگر تغییراتی در زندگی و عادات خود ایجاد کنید از خستگی فراوانی که هم اکنون دارید خلاصی می یابید.

امتیاز  31- 45، در وضعیتی بحرانی هستید و باید گفت در معرض خطر قرار دارید، بی درنگ از همین حالا باید از خود مراقبت کنید. البته ترک عادات غلط و بد آسان نیست ولی شما باید سعی کنید. توجه داشته باشید وقتی که خیلی خسته شدید بدون شک بیمار خواهید شد.

اگر امتیاز شما بالاتر از 46 است، به هیچ وجه تاخیر نکنید. از همین امروز مراقبت های ویژه از خود را شروع کنید تا گرفتار مشکلات جبران ناپذیر نشوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه ، ضد نفخ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0