topNotif

چرا زنان نیاز به صحبت کردن دارند؟

1718 بازدید
21 آبان 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چرا زنان نیاز به صحبت کردن دارند؟

در زنان یک ناحیه مخصوص در قسمت جلوی نیمکره چپ و چند ناحیه کوچک دیگر در نیمکره راست مغز به صحبت کردن اختصاص دارد. داشتن این مراکز در دو نیمکره مغز باعث می شود که زنان سخنورانی قابل باشند. آنان از حرف زدن لذت می برند و به همین دلیل بسیار صحبت می کنند. نواحی ویژه کنترل سخن در مغز زن جدا از نواحی دیگر مغزی فعالیت می کنند. بنابراین زن می تواند هم زمان با صحبت کردن کارهای دیگری را نیز انجام دهد.

چرا زنان نیاز به صحبت کردن دارند؟

چرا زنان نیاز به صحبت کردن دارند؟

چرا زنان بیشتر حرف می زنند؟

تحقیقات اخیر نشان داده که، جنین داخل رحم صدای مادر را تشخیص می دهد. احتمالا ارتعاشات صوتی مغز مادر به گوش جنین داخل رحم می رسد. یک نوزاد دو روزه می تواند الگوی زبان مادری خود را از یک زبان خارجی تشخیص دهد. بچه ها در چهار ماهگی، حرف با صدا را از روی حرکات لب ها در می یابند. آنان قبل از یک سالگی معنای کلمات را می فهمند و در هجده ماهگی شروع به گسترش دادن دامنه لغات خود می کنند. این دامنه در دختران دو ساله به 2000 لغت می رسد. از نظر ذهنی و جسمی، این موفقیت در مقایسه با توانایی های آموزشی افراد بزرگسال، شگرف و بی نظیر است.

داشتن یک نقطه ویژه برای صحبت کردن در مغز به دختران امکان می دهد تا زبان خارجی را سریع تر و آسان تر از پسران یاد بگیرند. همچنین وجود این نقطه عامل برتری دختران در دستور زبان، تلفظ و نگارش محسوب می شود. بنابراین وقتی پای توانایی های نیمکره چپ به میان باشد، زنان برتری بی چون و چرا دارند. بر اساس مغز زنان و برتری کلامی، آن ها توانایی تدریس بالاتری نسبت به مردان دارند. باز به همین دلیل بیشتر مردها راست دست هستند و باز شاید به دلیل همان نیمکره خط زنان خواناتر از خط مردان است.

 

همچنین بخوانید: سلامت اجتماعی زنان

 

چرا زنان نیاز به صحبت کردن دارند؟

مغز مردان به شدت قسمت بندی و تفکیک شده است و قدرت جداسازی و نگه داری اطلاعات را دارد. در پایان روزی پر کار مغز مرد می تواند همه امور روز را دسته بندی و بایگانی کند. مغز زن نمی تواند اطلاعات را به این صورت ذخیره کند. مسائل مرتب در ذهن او می چرخد. مردان می توانند مشکلات را در مغزشان فهرست بندی و بایگانی کنند. زنان مشکلات را در مغزشان می چرخانند.

تنها راهی که زن می تواند از دست افکارش خلاص شود، صحبت کردن درباره آن ها است. بنابراین وقتی در پایان روز او شروع به صحبت کردن می کند، مقصودش رها شدن از شر مسائل و مشکلات است نه پیدا کردن راه حل و نتیجه گیری.

ارتباط هورمونی

دانشمند و محقق دانشگاه انتاریوی غربی، الیزابت هنسن مطالعه ای در مورد رابطه توانایی های زن و هورمون استروژن انجام داده است. او دریافت که کم بودن میزان هورمون تستوسترون توانایی های مربوط به ادراک سه بعدی زن را کاهش می دهد ولی میزان بالای هورمون استروژن قدرت بیان و ظرافت او را بالا می برد. به همین دلیل در دوران عادت ماهیانه که میزان استروژن خون زن بالا می رود، رفتارش آرام تر و متین تر و کلامش کامل بی نقص است. از طرف دیگر در روزهای دیگر این میزان تستوسترون خون او بالا می رود بیشتر مرتکب خطاهای گفتاری می شود ولی توانایی ادراک سه بعدی او افزایش می یابد. او احتمالا نمی تواند در نصب قلاب ماهیگیری یا نصب حصار سیم خاردار به کار آمدی مردان باشد، ولی می تواند از فاصله ده متری با ماهیتابه ملاج مرد را نشانه بگیرد و با دقت به هدف بزند.

زنان عاشق حرف زدن هستند

وقتی زنان برای تماشای فیلمی تلویزیونی دور هم جمع می شوند همزمان درباره موضوعات مختلفی مانند بچه ها، مردها، شغل و اتفاقات زندگی صحبت می کنند. اما وقتی عده ای زن و مرد با هم در کنار تلویزیون می نشینند معمولا مردان از زنان می خواهند تا ساکت باشند چرا که مردان نمی توانند همزمان هم تلویزیون تماشا کنند هم حرف بزنند. زنان از دیرباز و از آن زمان که روزهایشان را با زنان و بچه های دیگر می گذراندند، توانایی های گفتاری خود را گسترش دادند تا بتوانند روابط شان را حفظ کنند. هر زنی با حرف زدن این هدف را دنبال می کند: برقراری روابط و دوستی. اما منظور مرد از حرف زدن این است: گزارش حقایق، و این است تفاوت مردان و زنان در حرف زدن.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکی را با خواص درمان گرفتگی گوش، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0