topNotif

چرا صاف کردن گلو خطرناک است

11403 بازدید
25 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

چرا صاف کردن گلو خطرناک است و راه های درمان آن

صاف کردن گلو راهی مودبانه برای جلب توجه است. اما ممکن است آنقدر این کار را تکرار کنید که تاثیر منفی در توجه دیگران داشته باشید. این کار ممکن است حتی شما را نیز ناراحت کند. خوشبختانه این عادتی است که در پی عفونت های تنفسی و یا گلو، که مدتی پیش اتفاق افتاده است. به وجود می آید. گر چه ترشحاتی که موجب خارش گلوی شما می شده اند، مدتی است از بین رفته اند، اما این عادت همچنان باقی مانده است.

علت و خطرات صاف کردن گلو

صاف کردن گلو موجب بر هم کوفته شدن تارهای صوتی می شود. این وضعیت اگر به طور مکرر و با نیروی زیاد اتفاق افتد موجب تورم تارها و ایجاد حسی می شود که فرد تصور می کند هنوز چیزی در گلویش وجود دارد. پاسخ به این حس، صاف کردن بیشتر گلو است و این به معنی تشدید تورم است، و بدین ترتیب یک چرخه معیوب رخ می دهد.

دیگر علت صاف کردن گلو پس زنش اسید معده، نشست اسید معده، به داخل مری و تحریک آن، در هنگام خواب است. این حالت حتی ممکن است بدون وجود سوزش سر دل به وجود آید. ننوشیدن آب کافی و مصرف دخانیات موجب خشکی و تحریک گلو می شود و این حالت را تشدید می کند. افزایش سن و پرتو درمانی نیز موجب افزایش خشکی گلو می شوند.

چرا صاف کردن گلو خطرناک است

چرا صاف کردن گلو خطرناک است

تسکین عمل صاف کردن گلو :

  •  مایعات بیشتری بنوشید. هر گاه حس کردید نیاز به صاف کردن گلو دارید مقداری آب بنوشید، به تدریج این عادت در شما برطرف خواهد شد. نوشیدن مایعات گرم اثر بهتری دارد.
  • در هنگام ترس مایعات بنوشید. در هنگام وحشت، دهان و گلو خشک تر از پیش می شود، هنگامی که می خواهید در مقابل جمعی به صحبت بپردازید، معجون آب گرم، آب لیمو ترش و عسل بنوشید. این معجون گلو را مرطوب ساخته، بر سطح آن پوششی تسکین دهنده به وجود می آورد.
  •  هوا را مرطوب سازید. در زمستان که هوای داخل اتاق گرم و خشک و هوای خارج اتاق سرد و خشک می باشد، از مرطوب کننده هوا استفاده کنید. بخار هوا موجب کاهش تحریک مخاط گلو می شود.

 

 

همچنین بخوانید:  درمان آلرژی فصلی با گیاهان دارویی

 

توصیه هایی دیگر برای تسکین عمل صاف کردن گلو :

 

1- مشکلات را فرو دهید. به جای آن که گلوی خود را صاف کنید، یک بلع قوی انجام دهید. با این کار احساس وجود جسمی در گلو را از بین می برید.

2- بزاق را افزایش دهید. با مکیدن یک چیز سفت نظیر یک شیرینی سفت بزاق و رطوبت دهان را افزایش دهید. البته توجه کنید قرص های منتول دهان را خشک تر می کنند.

3- با ظرافت عمل کنید. تارهای صوتی بسیار ظریف و حساس می باشند، لذا نباید به آن ها نیروی زیادی وارد آورید. این ایمن ترین راه برای پاک کردن، نفس کشیدن از راه بینی و پس از آن انجام عمل بلع است. اگر احساس می کنید باید گلوی خود را صاف کنید، پس این کار را بدون صدا انجام دهید تا از گلو استفاده نابجا نکرده و به تارهای صوتی آسیب وارد نیاورید.

4- خلط پشت حلق را بخشکانید. اگر مشکل شما ناشی از خلط پشت حلقی است که در پی سینوزیت و یا حساسیت به وجود می آید مشکل زمینه ای را درمان کنید.

5- پس زنش اسید را درمان کنید. اگر نیاز به صاف کردن گلو پس از صرف غذا به وجود می آید. ممکن است عامل اصلی پس زنش اسید معده باشد. بهترین راه، برخورد با این مشکل و رفع سوزش سر دل و بازگشت محتویات معده به دهان می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ختمی سفید را با خواص درمان برونشیت، درمان سرماخوردگی و گلو درد، تنظیم عادت ماهیانه، کنترل و تنظیم قند خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0