چرا هر روز باید مطالعه کنیم؟

1514 بازدید
07 آبان 97
سمانه

چرا هر روز باید مطالعه کنیم؟ تاثیر مطالعه بر زندگی

چرا باید مطالعه کرد؟ شاید مهمترین پرسشی باشد که اگر به ذهن هر کس برسد و برای آن پاسخی در خور توجهی پیدا کند، دیگر کتاب را از خود جدا نخواهد کرد، بی اشتهایی روانی اصلی ترین عاملی است که در بررسی های انجام شده، به آن اشاره می شود.

مطالعه چیست؟

مطالعه نوعی پی جویی و جست و جوست، جست و جو در دنیای کلمات و واژه ها، مطالعه تنها راه عبور از شکل کلمات نیست، بلکه کوششی است جهت دار و هدفمند، مطالعه نوعی مرور است و عبور از دنیای کلمات و معانی به قصد پاسخ دادن به سوال هایی که برای همه یا فقط برای ما وجود دارد. دنیای نامرئی مفاهیم در پس دیوارهای معانی ظاهری کلمات نهفته است و عبور درست از این دیوارها یا به عبارتی راه عبور از دنیای نامرئی مفاهیم آن ها از طریق مطالعه صحیح امکان پذیر خواهد بود.

چرا هر روز باید مطالعه کنیم؟

چرا هر روز باید مطالعه کنیم؟

به تعبیری مطالعه گردگیری درست است از تابلوی دانش و دانش به منزله یک تابلوی نقاشی بسیار دقیق و واضح است که گرد ناآگاهی های بشر بر آن نشسته است، گویی در بعضی از نقاط آن چاله های سیاه و در برخی چاه های تاریکی است که تصاویر این تابلو زیبا را ناقص و نازیبا کرده است.

سوال چیست؟

سوال جست و جوی زیبایی است و تقلایی است زیباتر از خود زیبایی و کوششی است، هر چند محدود و در قالب پرسش برای زدودن گرد و غبار مجهول های نازیبا، از همین جوشش ها و تقلاهای ذهنی است که تفکر شکل می گیرد و انسان ابتدا می اندیشد و بعد می پرسد و نتیجه این پرس و جوها را به صورت دانش شکل می دهد. پس علم، تولد خود را مدیون سوال می داند.

همه انسان ها به دنبال برآورده کردن نیازهای خویش اند. هر نیازی از یک نقص و نازیبایی برآمده است، در واقع نیاز یکی از همان چاله های سیاه تصویر راستین کمال است. برای پر کردن این چاله سیاه باید در جست و جوی زیبایی بود و برای آن تلاش کرد که این تلاش همان سوال است که زاییده نیاز می باشد.

 

همچنین بخوانید: کتاب درمانی برای کودکان و نوجوانان

 

دانستن و یاد گرفتن یعنی چه؟

مطالعه در مفهوم عام به ترتیب عبارت است از خواندن، خوب خواندن، فهمیدن و بالاخره درک کردن و در مفهوم دیگر عبارت است از تلاشی هدفمند به منظور یادگیری، یادگیری نوعی ارتباط گرفتن است. برای آن که بتوانید به درستی ارتباط برقرار کنید باید تداعی معانی را به خوبی انجام دهید و مفاهیم مختلف را به خوبی به همدیگر ربط دهید. به این ترتیب حافظه شما قوی خواهد شد، در واقع هنر واقعی حافظه، هنر دقت است.

یادگیری دریچه ارتباط انسان با جهان خارج است.

از همین دریچه است که اجازه می دهیم اطلاعاتی وارد ذهن ما شود و یا از آن خارج گردد. همچنین از دریچه یادگیری است که قدم در مسیر تجربه می گذاریم. ما براساس آنچه یاد می گیریم، دیگران را می شناسیم و با آن ها ارتباط برقرار می کنیم و بر همین اساس هم تجربه می کنیم، تجربه عملی و کلامی، یادگیری و تجربه را به دو قرین همزاد می توان تشبیه کرد، از آن رو هر تجربه با یادگیری و هر یادگیری با تجربه همراه است.

این دو در مخزن حافظه یعنی مرکز جذب یادگیری نگهداری می شوند.  با کمک این مخزن می توان مطالب یادگرفته شده را بازخوانی کرد به این ترتیب می توان یادگیری را دو ابزار مفید در یادآوری اطلاعات قلمداد کرد. آنچه به اسم اطلاعات وارد حافظه ما می شود، بلافاصله پس از یادگیری به سرعت فراموش می شود. اگر روش یادگیری صحیح و دقیق باشد، در آن واحد مندرجات حافظه کوتاه مدت بر حافظه بلند مدت وارد می شود. انگیزه یادگیری، انسجام مطالب، معنی دار بودن موضوع مطالعه، روانی و سلیس بودن متن و … همه از عواملی هستند که باعث پررنگ تر شدن اطلاعات درج شده در حافظه ما می شوند. روان شناسان امروزی یادگیری را به صورت تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوه تعریف کرده اند که در نتیجه تمرین، تقویت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0