چرا یافتن آهنگ زندگی مهم است؟

1226 بازدید
19 مرداد 97
سمانه

ریتم و یافتن آهنگ زندگی

تنظیم وقت در زندگی خیلی مهم است و بخشی از ریتم یا آهنگ زنـدگی است. ریتم در همه جنبه های زندگی، عشق، زیبایی، کار، بازی و سیاست، جاری است. تصمیم گیری های دقیق، برنامه ها، توافقات، رفتار متمدانه و خوشبختی همه و همه دارای ریتم هستند. تمدن به ریتم وابسته است، روابطی که یک جامعه متمدن را می سازند به ریتم موجود در آن جامعه بستگی دارند.

تمدن در ناب ترین شکل خود چیزی نیست جز مجموعه ای از رفتارها، اپراها، تابلوهای نقاشی و مواردی از این قبیل در واقع مخلفات تمدن هستند نه عناصر تشکیل دهنده آن، به عنوان مثال دیر کردن نوعی از رفتار است که فاقد تمدن است. این رفتار با آزادی دیگران تداخل می کند و ریتم زندگی آن ها را به هم می زند. تاخیر دائمی نشان دهنده آن است که فرد خود را بالاتر و برتر از کسی که با او قرار ملاقات دارد می داند. وقت شناسی و تنظیم وقت بخشی از ریتم است. تاخیر بی دلیل توهین به این است که توازن، تنش می آفریند. رابطه با فردی که چنین عاداتی دارد در هیچ سطحی اعم از فردی، کاری و اجتماعی شکل نخواهد گرفت.

ریتم سخنرانی و موسیقی بر ریتم زندگی تاثیر می گذارد. موسیقی به تناسب موقعیت فرق می کند و احساسات و واکنش های متفاوتی بر می انگیزد. موسیقی با ساز و کار عصبی ما ضرب می گیرد. یک بازیگر از ریتم استفاده می کند تا خشم، پشیمانی یا شادابی مخاطب را بر انگیزد. یک کمدین از ریتم استفاده می کند تا جوک هایش اثر بخش شوند. یک شعبده باز نیز از ریتم جادوگری خود استفاده می کند تا مخاطب خود را شگفت زده کند.

چرا یافتن آهنگ زندگی مهم است؟

چرا یافتن آهنگ زندگی مهم است؟

زندگی هرگز آن طور که به نظر می رسد نیست. آهنگسازان از ریتم در خلق موسیقی استفاده می کنند. آهنگساز بزرگ بتهوون در طول بخش اعظم زندگی خود کاملا ناشنوا بود ولی با این حال می توانست آهنگ های زیبا و هیجان انگیزی بسازد که خودش هم نمی توانست بشنود. با این حال ریتم را احساس می کرد و آنچه می نوشت پژواکی بود از ریتم احساسات و هیجاناتش، موسیقی با ریتم خود که با واکنش های هیجانی بالا و پایین هماهنگ است با ما سخن می گوید. موسیقی بر خلق و خوی ما در همه عرصه ها تاثیر می گذارد. حتی تحقیقاتی که در کافی شاپ ها صورت گرفته نشان می دهد که وقتی موسیقی آلمانی نواخته می شود، بیشتر نوشیدنی های آلمانی و وقتی موسیقی فرانسوی نواخته می شود بیشتر نوشیدنی های فرانسوی فروخته می شود.

وقتی یک ریتم موسیقی مشخص و آهنگین نواخته شود یک دونده بر سرعت و هماهنگی حرکت پاهای خود می افزاید ولی اگر در حال صحبت با گوشی موبایل باشد این سرعت و هماهنگی کاهش خواهد یافت. هرچیزی که ریتم را به هم بزند حال و هوای موقعیت را عوض می کند. در ورزش، کسب و کار و سیاست، یک طرف همیشه سعی می کند ریتم دیگری را بی ثبات کند تا بر او غلبه کند و از او امتیازی بگیرد.

 

همچنین بخوانید: رابطه ورزش با جسم و سلامتی

 

در عصر امروزی ریتم درونی یعنی ترکیب ذهن، جسم و روحیه اهمیت دارد، زیرا توانایی ما در اینکه یاد بگیریم چگونه روحیه ای منعطف داشته باشیم زمانی مهم تر می شود که عوامل متعددی با سرعت بسیار زیاد دخیل باشند. شما باید بتوانید اطلاعات را هضم کنید. دستورالعمل ها را ارزیابی کنید و تعادل و ریتم خود را حفظ کنید. هرگز نگویید داشتن وقتی برای خود و اوقات فراغت پوچ و بیهوده است زیرا اوقات فراغت می تواند فضایی را ایجاد کند که ذهن را پاکیزه کنیم و دیگر اینکه بگذاریم تا جسم مان خودش را پیدا کند و این خود باعث شتاب گرفتن سرعت ایده های تازه می شود.

حتی اگر آهنگ زندگی روزمره ما به وسیله کارهای ظاهرا پیش پا افتاده ساخته شود باز هم ظریف خواهد بود. ریتم به وسیله کارهای روزمره ما تولید می شود. ریتم داشتن در هر بحرانی حیاتی است. سعی کنید ریتم شبانه خود را حفظ کنید و عادات خود را تغییر ندهید. در هر سختی ریتم خود، زندگی و سلامتی تان را حفظ کنید تا آن مرحله گذر کنید.

ریتم با تنفس ارتباط دارد و اگر یاد بگیرید که تنفس صحیحی داشته باشید تاثیر عمیقی بر روی سلامت شما خواهد گذاشت. تنفس هماهنگ با کسی که می خواهد او را تحت تاثیر قرار دهید باعث حس همدردی او با حرف های شما می شود. تنفس هیجان را کنترل نموده و سطحی از ریتم را از زندگی شما تزریق می کند. شناخت علت تجربی رفتار انسان ها از بهترین روش ها برای نزدیک تر شدن در مشارکت های واقع گرایانه است.

شکی نیست که حرکت زمین، ماه، خورشید و ستارگان درست مثل تغییر فصول ریتم ما را تحت تاثیر قرار می دهند. به نظر می رسد ما انسان ها تبانی کرده ایم که ریتم زندگی مان را نابود کنیم و خستگی ناشی از دسترسی (به همه چیز) و راحتی را جایگزین آن کنیم، به ریتم زندگی خود، بدن تان و دنیای تان توجه داشته باشید آنگاه موفق تر ظاهر خواهید شد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شربت بهار نارنج را با خواص مقوی قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0