چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند

1417 بازدید
28 اسفند 97
سمانه

11 موردی که افراد موفق در انجام آن وقت خود را هدر نمی دهند!

چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند : ما هر روز 1440 دقیقه در روز داریم و مسئول گذراندن این اوقات خودمان هستیم. اما برای برخی افراد 1440 به سرعت می گذرد، و زمان خواب فرا می رسد. بنابراین قبل از این که اجازه دهید دقیقه ها و ساعت ها به سرعت سپری شوند، بهتر است که اهداف واقعی زندگی خود را بدانیم. زمان منبعی است که نمی توانیم آن را به عقب برگردانیم.

آیا زندگی را دوست داری!؟ پس زمان را از دست نده زیرا از زندگی ساخته شده است. “بنجامین فراکلین”

در ادامه 10 لیست از کارهایی که افراد موفق زمان خود را به انجام این کارها نمی گذرانند، گفته می شود، پس بد نیست شما هم به انجام کارهای روزانه خودتان دقت کنید، و کارهایی را که باعث اتلاف وقت می شوند انجام ندهید.

چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند

چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند

1.لیست برنامه های بدون پایان و بی هدف

افراد موفق همیشه هدفی دارند. هدف آن ها روزانه هم است، و آن ها برای رسیدن به اهداف روزانه شان تلاش می کنند. قطعا همه ما در روزهایمان برنامه هایی داریم که باید آن ها را بدون هیچ تغییری انجام دهیم مثلا سرکار رفتن، اما بخش دیگری از روزمان به خودمان تعلق دارد که می توانیم آن را به گونه سپری کنیم تا در راستای رسیدن به اهدافمان قرار گیریم. افراد موفق اغلب می گویند آن ها سه کار مهم روزانه مخصوص به خود دارند که این سه کار را اول صبح انجام می دهند تا به بقیه روز خود با انرژی بیشتری برسند و احساس بهتری داشته باشند.

2.زمان بی حاصل

اگر روزانه نهایت از 1-2 ساعت از زمان خود استفاده می کنید، بدانید همه انسان ها این را تجربه کرده اند. گاهی به عقب برمی گردی و می بینی بیش از آنچه نیاز بود زمان خود را الکی سپری کرده ای. افراد موفق می گویند همیشه در حال بهبود خود هستند. یکی از نتایج مدیریت زمان این است که زمان بی حاصل روزانه را به زمانی هدفمند تبدیل کرده و از آن نهایت استفاده را ببریم. اگر در زندگی افراد موفق و میلیونر دقت کنیم آن ها ماهانه دو کتاب می خوانند در حالی که افراد دیگر شاید سالی 4 کتاب بخوانند.

3.انجام دادن چند کار در یک زمان یا چند وظیفه بودن

انجام دادن بیش از یک کار در یک زمان باعث از بین بردن خلاقیت می شود. ذهن انسان به گونه طراحی شده است که یک کار را در یک زمان معین انجام دهد. زمانی که دو یا بیشتر از دو کار را در یک زمان انجام می دهیم ذهن تمرکز خود را از دست می دهد و هیچ کدام از کارها را با کیفیت بالا تمام نمی کند. افراد موفق بر روی انجام دادن یک کار در یک زمان مشخص تمرکز می کنند. این به معنای داشتن نتیجه بهتر و اشتباهات کمتر است.

4.نه بگوییم.

داشتن مرزهایی و نگه داشتن آن ها اتلاف وقت نیست. برخی افراد با نه گفتن مشکل دارند اما باید بدانید زمانی که به کاری که نمی خواهید انجام دهید نه می گویید کار بهتری در انتظار شما قرار می گیرد. می گویند زمان طلاست، اما زمان فراتر از طلاست زیرا ما فقط آن را یک بار داریم. پس چرا باید وقت خود را برای انجام کاری که دوست نداریم، سپری کنیم؟

چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند

چند کاری که افراد موفق وقتی برای آن ها نمی گذارند

5.عکس انداختن

به احتمال زیاد امروزه همگی می دانیم شبکه های اجتماعی در هدر دادن وقت تاثیر زیادی دارند. اما بیایید برگردیم به عکس انداختن، ما از زمان های زیبای زندگی خود همچون غروب زیبا، غذا خوردن، مهمانی ها و… عکس می اندازیم. طبق تحقیقات یک سلفی خوب 12 دقیقه زمان می برد، همه کارهایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید را در نظر بگیرید، عکس انداختن، پست گذاشتن، نوشتن متن و…. زمان زیادی می برد نه؟!

جالب است بدانید بین 6 تا 48 ساعت برای یک عکس در اینستاگرام از زمان پست گذاشتن تا زمانی که دیگر افراد از لایک کردن آن خودداری کنند وقت سپری می شود.

6.اهداف روشنی نداشتن

تنها 3 درصد افراد بالغ اهدافشان را می نویسند و حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟ این سه درصد به اهدافشان می رسند. پس اهداف روشنی برای خود تعیین کرده و آن ها را بنویسید.

7.جواب دادن به تماس ها زمانی که واقعا سرشان شلوغ است.

افراد موفق کاری را که در حال انجام دادن آن هستند در اولویت قرار می دهند. افرادی که تلفن را از خودشان دور می کنند موفق تر هستند. زیرا موبایل در کنار فوایدی که دارد می تواند حواس پرت کن هم باشد.

8.شکایت کردن

از خودتان بپرسید آیا فایده دارد؟ آیا به کسی کمک می کند؟ آیا به من کمک می کند؟ آیا نیازی برای بازگو کردنش هست؟ هیچ چیز مثبتی از شکایت کردن به وجود نمی آید. شکایت کردن باعث اتلاف وقت می شود و باعث می شود شما و افراد دور و برتان احساس بدی پیدا کنند.

10.منتظر زمان ایده آل بودن

افراد موفق زیادی می گویند قبل از این که آماده باشید شروع کنید. با کمی فکر کردن و مطالعه زندگی افراد موفق متوجه می شوید دقیقا همین طور است و افرادی که موفق هستند قبل از اینکه احساس کنند آماده هستند شروع کردند. همه ما جای یکسانی شروع کردیم، بدون پول، بدون تجربه، بدون منابع، مسئله مهم این است که افراد موفق بدون هیچ تضمینی برای موفقیت همین الان شروع می کنند. زمانی که شروع می کنیم و احساساتمان را به انرژی و انرژی را به فعالیت، فعالیت را به کاری معنادار تبدیل می کنیم. خب پس قبل از این که آماده باشید شروع کنید و ریسک شروع نکردن را بپذیرید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه عادت های خود را کنترل کنیم؟!

 

11. خود را اولویت آخر قرار دادن

ما بزرگترین دارایی خودمان هستیم اما آیا اینگونه با خود رفتار می کنیم!؟ همه ما زمان هایی را داشتیم که کم خوابیدیم، غذای بد خوردیم، ورزش و مراقبت از خود نداشتیم اما باید بدانیم ما اولویت اول خود هستیم. سالم بودن را چه تعریف می کنید؟! چند درصد مردم داشتن خوابی با کیفیت خوب را جز سالم بودن می دانند!؟ چند درصد ورزش می کنند!؟

مراقبت از خود به معنای یافتن معنایی در زندگی خارج از چارچوب کار است در حالی که همان مراقبت از خود برای موفقیت در کار یک امر ضروری است. مراقبت از خود باعث خلاقیت و موفقیت بیشتر ما می شود.

پس برای مراقبت از خود لیست کارهایتان را محدود کنید، به جای این که 100 کار در لیست هفتگی یا روزانه خود داشته باشید 3 کار داشته باشید اما همه آن ها را تمام کنید. می توانیم این سه کار را قبل از خواب شبانه بنویسیم، سه کاری که در اولویت قرار دارند و اتمام آن ها به معنای داشتن روزی موفق است.

از تکنیک مدیریت زمان استفاده کنیم.

یکی از این تکنیک ها تکنیک پومودوروز است که در سال 1980 به وجود آمد. طبق این تکنیک 25 دقیقه از زمان خود را به انجام یک کار سپری می کنیم و تمام تمرکز خود را بر روی انجام دادن آن می گذاریم و 5 دقیقه استراحت می کنیم. و بعد از تمام کردن 4 کار 25 دقیقه یک استراحت 15 تا 30 دقیقه بسته به نیاز جسم و روحتان انجام دهید. این تکنیک باعث افزایش تمرکز می شود و از انجام وظایف چندگانه جلوگیری می کند. این استراحت کوتاه باعث حس تازگی در ذهن و جسم می شود و همچنین به تقویت حافظه کمک می کند.

زمانی برای کارهایی که حواستان را پرت می کنند تعیین کنید.

برای مثال لازم است هر روز ایمیل خود را چک کنید، زمانی در روز را مثلا 10 دقیقه به چک کردن ایمیل هایتان اختصاص دهید.

رعایت قانون دو دقیقه

این قانون به ما می گوید اگر کاری کمتر از دو دقیقه یا دو دقیقه وقت می گیرد، آن را همین الان انجام دهید. مثلا پاسخ دادن به یک پیامک، گذاشتن آشغال ها بیرون از منزل و… این قانون باعث می شود کارهای کوچک لیستتان را انجام دهید و از انجام دادن آن ها طفره نروید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ صندلوس را با خواص ضد کرم کدو و دفع کننده بلغم، برطرف کننده رطوبت و تقویت کننده لثه ها، لاغر کننده و تقویت کننده چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0