topNotif

چه چیزی باعث آبسه مغز می شود؟

1983 بازدید
31 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چه چیزی باعث آبسه مغز می شود؟

تجمع چرک در یک نقطه در مغز را اصطلاحا آبسه مغزی می نامند. آبسه های مغزی نادر بوده و در صورتی که آن ها را درمان نکنیم و به حال خود رها کنیم می توانند مرگبار باشند. چرک ممکن است فقط یک آبسه ایجاد نماید و یا اینکه چندین آبسه در جاهای مختلف مغز تشکیل شود، بافت مغز در اطراف آبسه دچار فشردگی شده و خود مغز ممکن است ورم کرده و باعث افزایش فشار در داخل جمجمه شود.

افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها مختل شده (مثل بیماران مبتلا به ایدز، افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند) بیشتر احتمال دارد که به آبسه مغزی دچار شوند. احتمال خطر ابتلا به آبسه های مغزی در معتادان به مواد مخدر تزریقی از سایرین بیشتر است زیرا آنها از سوزن های آلوده به میکروبی که چند بار استفاده شده است استفاده می کنند. ابتلا مردان به آبسه مغزی دو برابر زن ها می باشد.

چه چیزی باعث آبسه مغز می شود؟

بیشتر آبسه های مغزی بر اثر گسترش یک عفونت باکتریایی به مغز از عفونی شدن یک بافت نزدیک به جمجمه ایجاد می شوند. برای مثال عفونت ممکن است از یک آبسه دندان و یا از عفونت سینوس ها به مغز راه یابد. اگر جمجمه بر اثر حادثه ای سوراخ شود باکتری ها ممکن است وارد مغز شده و ایجاد عفونت کنند. عفونت های باکتریایی می توانند از طریق جریان خون از عفونت هایی در قسمت های دیگری از بدن مثل ریه ها یا قلب خود را به مغز برسانند. در ده درصد موارد آبسه های مغزی نمی توان تشخیص داد که عفونت از کجا وارد مغز شده است. گاهی اوقات یک آبسه مغزی ممکن است بر اثر یک عفونت قارچی ایجاد شده باشد.

چه چیزی باعث آبسه مغز می شود؟

چه چیزی باعث آبسه مغز می شود؟

علایم و نشانه های آبسه مغزی !

علایم و نشانه های آبسه مغزی ممکن است در عرض چند روز و یا اینکه به تدریج و در عرض چند هفته خود را نشان دهند. این علایم عبارتند از سردرد، تب، تهوع و استفراغ، سفت شدن گردن و تشنج سایر علایم آبسه مغزی عبارتند از اختلال در صحبت کردن، اختلال در بینایی، ضعف در یک یا دو دست و پاها، اختلال در هوشیاری و در نهایت کما جز علایم آبسه مغزی هستند.

 

  همچنین بخوانید:  ذخیره اطلاعات در مغز

 

نحوه درمان آبسه مغزی!

اگر پزشک مشکوک شود که شما دچار آبسه مغزی هستید، سریعا شما را در بیمارستان بستری می کند. تشخیص آبسه مغزی را می توان با انجام ام آر آی یا سی تی اسکن از مغز تایید نمود. برای تشخیص نوع عفونت آزمایش خون انجام می شود.

آبسه های مغزی که بر اثر عفونت های باکتریایی ایجاد شده اند را با تجویز مقادیر زیاد داروهای آنتی بیوتیک که در ابتدا به صورت تزریقی و سپس به صورت خوراکی به مدت شش هفته مصرف می شوند درمان می کنند. اگر اندازه آبسه بزرگ باشد یا باعث تورم قابل توجهی در مغز شود تحت بیهوشی کامل یک سوراخ در جمجمه ایجاد می کنند و از این طریق چرک آبسه را تخلیه می نمایند. سپس این چرک آزمایش می شود تا نوع میکروب ایجاد کننده آن مشخص گردد.

اگر درمان در مراحل اولیه آغاز شود حدود 80 درصد مبتلایان به آبسه مغزی بهبود می یابند. با اینحال بعضی از این افراد ممکن است در آینده دچار عوارضی مثل تشنج، ضعف یک دست یا یک پا و یا اختلال در صحبت کردن بشوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0