topNotif

چه چیزی باعث سقط جنین می شود

2637 بازدید
04 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

موارد مربوط به سقط جنین !

سقط جنین یکی از بدترین و مخرب ترین اتفاقاتی است که می تواند برای زوجی روی دهد. شما ممکن است به راحتی باردار شوید اما بعد از مدتی دچار سقط شده و جنین خود را از دست دهید. در این صورت شما علاوه بر از دست دادن بچه نگران این نیز خواهید شد که علت این اتفاق چیست و چگونه می توان مانع از تکرار آن شد. سقط جنین پدیده شایعی است و بیشتر در هفته های اول بارداری اتفاق می افتد و زن مبتلا ممکن است آن را با قاعدگی شدید اشتباه بگیرد.

حدود 25 درصد بارداری ها در دوازده هفته اول منتهی به سقط می شوند و اغلب زن متوجه آن ها نمی شود. به عقیده دانشمندان در بسیاری موارد سقط شیوه طبیعت برای حذف جنین های نا هنجار است. اضطراب زیاد به خاطر سقط می تواند باعث افول کارکرد دستگاه تولید مثل شده منجر به عدم توانایی در باروری مجدد شود.

سقط عبارت است از، از بین رفتن و دفع خود به خودی جنین و این اتفاق معمولا قبل از 24 هفتگی جنین روی می دهد. از بین رفتن و دفع خود به خودی جنین بعد از 24 هفتگی مرده زایی نامیده می شود. سقط ممکن است ناقص یا کامل باشد، در سقط کامل همه محصولات بارداری شامل جنین و جفت از رحم خارج می شوند و سقط تمام می شود اما در سقط ناقص بعضی از محصولات بارداری در رحم باقی مانده باعث ادامه خونریزی می شود و در چنین وضعیتی احتمال ایجاد عفونت وجود دارد لذا به افرادی که سقط ناقص دارند توصیه می شود که تخلیه محصولات باقی مانده بارداری انجام دهند.

چه چیزی باعث سقط می شود ؟!

این سوال که چه چیزی باعث سقط می شود تا حدود زیادی نامشخص مانده است. در برخی زنان مبتلا ممکن است بررسی ها چیزی را نشان دهند و در برخی دیگر همه چیز نرمال باشد. در 12 هفته اول بارداری هنوز جنین معلق بوده به دیواره رحم نچسبیده است به همین دلیل احتمال سقط در 12 هفته اول بارداری بسیار بیشتر است. میزان سقط با افزایش سن افزایش می یابد طوری که 15 درصد قبل از 40 سالگی به 40 درصد بعد از چهل سالگی می رسد و علت اصلی این افزایش نیز افزایش ناهنجاری های ژنتیکی است.

فیبروئید ها !

فیبروئید ها رشد خوش خیم سلول های فیبری در ضخامت یا روی دیواره رحم می باشند. نوع زیر مخاطی این ضایعات، به علت جلوگیری از رشد جنین کاشته شده در دیواره رحم بیشترین خطر ایجاد سقط را دارد.

چه چیزی باعث سقط جنین می شود

چه چیزی باعث سقط جنین می شود

ناهنجاری های کروموزومی !

این ناهنجاری ها شایع ترین علت سقط هستند. مبنای کار طبیعت بقا بهترین ها است لذا وقتی جنین ناهنجار باشد طبیعت تلاش می کند مانع از ادامه باروری شود.

مشکلات ژنتیکی موروثی !

این مشکلات یکی از علل سقط هستند اما نقش آن ها از ناهنجاری های کروموزومی کمتر است. زوج هایی که دچار سقط مکرر هستند باید از نظر وجود مشکلات ژنتیکی مورد بررسی قرار گیرند.

عفونت ها !

تاثیر عفونت ها بر سقط می تواند به صورت یکباره باشد و زمانی رخ می دهد که مادر در ابتدای بارداری مبتلا به عفونت شدید می شود و احتمال تکرار سقط ناشی از عفونت در بارداری بعدی بسیار کم است.

داروهای مورد استفاده در نازایی !

داروهای مورد استفاده در درمان نازایی احتمال سقط را افزایش می دهند.

مشکلات مربوط به وزن بدن !

چاقی می تواند احتمال سقط را افزایش دهد. در یک مطالعه، کاهش وزن در خانم های چاق مبتلا به تخمدان پلی کیستیک احتمال سقط را از 75 درصد به 18 درصد رسانده است.

مشکلات هورمونی !

تعادل هورمونی نقش مهمی در ادامه باروری دارد. هورمون پروژسترون مسئول اصلی حفظ و ادامه بارداری در مرحله اولیه است. به همین خاطر از داروهای ضد پروژسترون در مرحله اولیه بارداری می توان برای ایجاد سقط استفاده کرد.

بیماری های خود ایمنی !

بیماری های خود ایمنی زمانی اتفاق می افتند که دستگاه ایمنی بدن یک شخص بر علیه سلول های بدن همان شخص پادتن درست کند. اعتقاد بر این است که این پادتن ها در جفت باعث لخته شدن خون می شوند و از رسیدن خون و مواد غذایی کافی به جنین جلوگیری می کنند.

نارسایی گردن رحم !

در طول بارداری گردن رحم بسته است و نزدیکی های زایمان شروع به باز شدن می کند. در نارسایی گردن رحم، رحم بدون درد و انقباض پیش از موعد باز شده منجر به زایمان زودرس یا سقط می شود.

 

همچنین بخوانید:  جلوگیری از سقط جنین در طب سنتی

 

ناهنجاری آناتومیک !

در این حالت مشکلاتی در کاشته شدن رویان ایجاد می شود که ممکن است منجر به سقط شود.

ناهنجاری های اسپرم !

چون سقط از طریق زن صورت می گیرد، تاکید اولیه در علت یابی سقط بر روی زن است اما در مواردی که بررسی زن علت خاصی را نشان ندهد، بررسی مرد از نظر اشکالات مربوط به اسپرم ها منطقی است. برخی مطالعات نشان داده اند که ناهنجاری اسپرم ها احتمال سقط را افزایش می دهد.

استعمال دخانیات !

مطالعات نشان داده است که استعمال دخانیات می تواند احتمال سقط را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان می دهند که حتی دختران مادرهای سیگاری بیش از افراد دیگر، معمولا دچار سقط می شوند. احتمال دارد مواد موجود در دود سیگار و تنباکو با تاثیر بر روی ژنتیک اسپرم ها احتمال سقط را افزایش دهند.

الکل !

رابطه ای بین مصرف الکل و سقط وجود دارد و حتی مصرف کم الکل نیز می تواند احتمال سقط را افزایش دهد. الکل از طریق افزایش اسپرم های ناهنجار نیز می تواند باعث افزایش احتمال سقط شود.

کافئین !

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده نوشیدن 3-4 فنجان قهوه یا چای هر روز باعث افزایش احتمال سقط می شود. فراموش نکنید که کافئین علاوه بر چای و قهوه در فرآورده های خوراکی دیگر مثل شکلات ها، نوشابه های کولا و بعضی ضد دردها نیز یافت می شود.

کمبود سلنیم !

سلنیم یک ماده آنتی اکسیدان قوی است و در جلوگیری از وارد آمدن آسیب به دی ان ای نقش مهمی دارد.

تشعشات !

دستگاه های بصری، اجاق های مایکروویو، پتوهای برقی، تلفن های همراه و سایر وسایل برقی از خود اشعه غیر یونیزان منتشر می کنند. برخی مطالعات حاکی از افزایش آمار سقط در زنانی است که به طور مداوم با وسایلی مثل مانیتور کامپیوتر سر و کار دارند اما نتایج این تحقیقات دقیقا مشخص نیست.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پکیج گیاهی درمان کیست و فیبروم رحم را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0