topNotif

چگونه از دست فوردزی (نقاط سفید روی لب) خلاص شویم !؟

1680 بازدید
24 اسفند 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه از دست فوردزی خلاص شویم!؟

یکی از مسائلی که پوست را درگیر می کند و از عوامل طبیعی به شمار می رود فوردزی (ایجاد نقاط سفید بر روی لب ها) است. در صورت تمایل به از بین بردن نقاط سفید روی لب، مواد طبیعی که در ادامه معرفی می شوند را از دست ندهید.

فوردزی چیست؟

فوردزی نقاط سفید یا زردی است که در کنار لب، درون گونه ها و نواحی تناسلی زن و مرد ایجاد می شود. ممکن است آن ها را با نام غده فوردزی یا گرانول فوردزی بشناسید. این ها غدد چربی بزرگ شده هستند که بی ضرر، بدون درد و طبیعی هستند. حدود 80 درصد بزرگسالان فوردزی دارند.

چه چیزی باعث ایجاد فوردزی می شود؟

ایجاد فوردزی طبیعی است. این نقاط حتی در زمان تولد هم ممکن است ایجاد شوند اما قابل دیدن نیستند. با بالغ شدن افراد و تغییر هورمون ها این نقاط بر روی بدن قابل رویت می شوند.

علایم فوردزی را بدانیم!

رنگ آن ها از زرد به سفید متغیر است. در نواحی تناسلی رنگ آن ها قرمز است. به همان اندازه که آن ها بی ضرر هستند اما ممکن است بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد زیرا در ظاهر آن ها اختلال ایجاد می کند. با برخی درمان های خانگی می توانید از شر این نقاط ایجاد شده بر روی بدن خلاص شوید.

چگونه از دست فوردزی (نقاط سفید روی لب) خلاص شویم !؟

چگونه از دست فوردزی (نقاط سفید روی لب) خلاص شویم !؟

چگونه با کمک درمان های خانگی از شر فوردزی خلاص شویم!؟

مصرف سیر

مصرف سیر کمک می کند فوردزی در بدن کاهش یابد. سیر باکتری را در خون کاهش می دهد. سیر همچنین برای بهداشت دهان و دندان مفید است.

چگونه از سیر استفاده کنیم!؟

سیر را خرد کنید. با آب آن را مخلوط کنید. در صوت تمایل با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. قبل و بعد از غذا از این مخلوط بنوشید. سه لیوان از این مخلوط را در روز مصرف کنید.

بهترین مواد غذایی برای فوردزی

آب میوه های تازه، روغن نارگیل، سرکه سیب و پیاز همگی برای درمان فوردزی مفید است. غذاهای چرب می توانند شرایط را تشدید کنند.

با چه مواد گیاهی از فوردزی آلت تناسلی خلاص شویم.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از درمان های خانگی مفید برای از بین بردن فوردزی است. آلوئه ورا از رویت فوردزی بر روی پوست می کاهد همچنین برای تغذیه رسانی به پوست مفید است. آلوئه ورا به علت خاصیت آنتی باکتریالی از ایجاد هر گونه جوش، نقطه دردناک و… بر روی پوست جلوگیری می کند.

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم!

روغن زیتون و عسل را به ژل تازه تکه تکه شده آلوئه ورا اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را بر وی نقطه که لازم است بگذارید و اندکی ماساژ دهید. بگذارید مقداری بر روی پوست بماند سپس آن را با آب بشویید. هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  تبخال اطراف لب و راه های درمان خانگی آن

 

از روغن های طبیعی برای از بین بردن فوردزی بر روی آلت تناسلی مردانه استفاده کنید.

از روغن های طبیعی برای از بین بردن بیماری های پوستی و فوردزی ها می توان استفاده کرد. از روغن درخت چای، روغن کاج اسکاتلندی، روغن بنزوئین، روغن زیتون می توان استفاده کرد.

همه روغن ها را مخلوط نمایید. روغن ها را بر روی ناحیه که فوردزی دارد بمالید. بگذارید دقایقی بر روی محل بماند. محل را با آب ولرم بشویید. سپس با صابون آنتی باکتریال خود را تمیز کنید. این کار را دو روز در هفته انجام دهید.

از سرکه سیب برای از بین بردن فوردزی بر روی آلت تناسلی زنانه استفاده کنید.

سرکه سیب مادر تمامی درمان های خانگی است. اگر دنبال راه حلی برای از بین بردن فوردزی ها هستید سرکه سیب انتخاب خوبی هست. سرکه سیب از بین برنده باکتری است، و باعث ایجاد چربی متعادل بر روی پوست می شود.

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم!؟

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید. با پارچه یا پنبه مواد مایع را بر روی نقاط حساس پوست بمالید. بگذارید ده دقیقه بر روی پوست باقی بماند. با آب گرم صورت خود را بشویید و دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. همینطور می توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب سرد حل کرده و دو بار در روز بنوشید.

روغن جوجوبا و آرگان

اگر دنبال از بین بردن فوردزی پوست خود هستید، ماساژ دادن این روغن بر روی محل موردنظر بسیار عالی است. روغن جوجوبا بخاطر سرشار بودن از ویتامین ای مفید است، و منافذ باز پوست را کاهش می دهد. چربی پوست را کنترل می کند و چربی پوست را متعادل می کند. روغن آرگان برای جوان سازی پوست و حفظ رطوبت پوست مفید است.

مقداری روغن آرگان و جوجوبا را با هم مخلوط کنید، این روغن را بر روی مناطق موردنظر پوست خود بمالید. بگذارید ده دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. با آب صورت خود را بشویید، این کار را سه بار در روز انجام دهید.

دیگر درمان های خانگی

مقداری روغن نارگیل را بر روی منطقه مورد نظر بمالید و ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تباشیر را با خواص شادی بخش، تقویت معده، تسکین التهاب، رفع عطش، ضد استفراغ صفراوی، ضد اسهال خونی، تقویت اعضای ضعیف بدن، برطرف کننده تب های تند، ضد جوش و کورک، برطرف کننده زخم های دهان به ویژه در کودکان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0