چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

1984 بازدید
09 اسفند 97
سمانه

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

داشتن پوست شفاف و صاف یکی از ویژگی های افراد زیباست. یکی از مطمئن ترین راه های داشتن پوست سالم و خوب مراقبت روزمره از آن است. در این مطلب یک سری از راه های طبیعی خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه ، مخصوصا در کنار بینی، گفته می شود.

لیمو، عسل و شکر

یک عدد لیمو را دو قسمت کنید و روی سطح لیمو را مقداری عسل ریخته و سپس دو قاشق شکر روی آن بپاشید و لیمو را به روی صورت به حالت دایره ای ماساژ دهید. مناطقی را که جوش سرسیاه دارند را به آرامی ماساژ دهید تا مواد خشک شود و در انتها صورت را بشویید. این روش را بیش از یک بار در هفته اجرا کنید.

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

وازلین و کیسه پلاستیک

بهترین زمان برای امتحان کردن این روش بعد از حمام کردن است، زیرا در این زمان منافذ پوست باز شده است. وازلین را بر روی قسمت هایی از صورت که فکر می کنید احتیاج دارد بمالید. زمانی که این کار تمام شد یک کیسه پلاستیک بر روی آن بگذارید. در این هنگام یک حوله را بر روی بخاری یا شوفاژ گرم کرده و روی صورت خود بگذارید، مقداری زمان دهید تا حوله به دمای اتاق برسد. پس از آن با دستمال کاغذی وازلین اضافی جا مانده بر روی صورت را از صورت خود پاک کنید. و مناطقی را که جوش سر سیاه دارد به آرامی فشار دهید تا مواد زاید روی پوست خود از بین بروند. این مواد زاید به راحتی از پوست بیرون آمده و در انتها با کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید. این کار را یک یا دو بار در ماه می توانید انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:  درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی

 

روغن نارگیل و روغن های ضروری

در ظرفی یک چهارم فنجان روغن نارگیل ریخته و بگذارید 10 الی 15 ثانیه در مایکروویو گرم شود. سپس روغن نارگیل را با 10 قطره آب لیمو، اسطوخودوس و روغن درخت چای مخلوط کنید تا صاف و یک دست شوند. صبح و عصر از این مخلوط را با کمک پد پنبه ای بر روی پوست خود بمالید. این مخلوط را در دمای اتاق نگهداری کنید.

دارچین و آرد جو

یک قاشق چای خوری دارچین و آرد جو دوسر را با هم مخلوط کنید. مقداری آب گرم به مواد اضافه کرده و هم بزنید. مواد به دست آمده شبیه کرم می شوند. به آرامی کرم به دست آمده را به حالت دایره ایی بر صورت خود بمالید. 1 دقیقه ماساژ دهید و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. از این مواد بیش از دو بار در ماه استفاده نکنید.

توجه کنید!

ممکن است دارچین بر روی برخی از پوست ها مقداری احساس سوزش ایجاد کند اما این سوزش پس از شستشوی پوست از بین خواهد رفت.

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم!؟

روغن نارگیل و قهوه

یک دوم فنجان روغن نارگیل (ابتدا بگذارید چند ثانیه در مایکروویو گرم شود) با یک دوم فنجان پودر قهوه تازه مخلوط کنید. از این مخلوط سریع استفاده کنید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. پس از ماساژ مواد را 5 دقیقه بر روی پوست بگذارید بماند. با آب سرد صورت خود را بشویید. این مخلوط را یک بار در هفته بر روی پوست خود قرار دهید. اگر موادی اضافی ماند در ظرف دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.

جوپرک، روغن زیتون، ماست و عسل

یک چهارم فنجان جوپرک، 2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را بر روی پوست تمیز و شسته شده خود بمالید و 2 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر پوست حساسی دارید مواد را بر روی پوستتان ماساژ ندهید. فقط به عنوان ماسک به مدت 5-7 دقیقه بگذارید بماند و در انتها آن را بشویید. از این مخلوط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

نکته:

توجه داشته باشید لزومی ندارد از همه ماسک ها استفاده کنید مدلی را که بیشتر با پوست خود سازگار می دانید ماهی یک یا در نهایت دو بار استفاده کنید، مگر اینکه جوش های سرسیاه زیادی داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مازو را با خواص سفت کننده پوست، قابض برای پوست های پیر و پر چروک، از بین برنده بوی بد بدن، تنگ کننده دهانه واژن، تقویت کننده دندان و لثه و از بین برنده بوی بد دهان، قطع کننده خونریزی، درمان کننده اسهال، بیماری های گوارشی و درمان کننده زخم روده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0