topNotif

چگونه با خستگی مقابله کنیم

1310 بازدید
19 دی 96
سمانه

چگونه با خستگی مقابله کنیم !؟

در این مطلب چندین روش برای درمان و مقابله با خستگی را به شما دوستان معرفی می‌کنم. اگر تغییر ساده در شیوه زندگی و نه مشکلات جسمی، باعث خستگی شود، روش های جایگزین برای مقابله با خستگی وجود دارد، شما می توانید با انجام بعضی از کارهای ساده بر خستگی خود غلبه کنید.

خوب غذا بخورید، رژیم غذایی شما باید متعادل و شامل مواد ضروری در هر رژیم باشد، مانند گوشت کم چربی، میوه، سبزیجات، غلات و لبنیات کم چربی، بهتر است روزی شش الی هشت لیوان آب بنوشید، نوشیدن آب و آب میوه به این جهت اهمیت دارد که کاهش مایعات و مواد معدنی باعث خستگی می شود.

فعالیت بدنی خود را بهبود ببخشید، فعالیت ورزشی به طور منظم در به دست آوردن انرژی مجدد بسیار کمک می کند، شروع یک فعالیت ورزشی با نظارت پزشک توصیه می شود.

سیگار را ترک کنید، نیکوتین جز موادی است که قدرت ایجاد اعتیاد زیادی دارد، سیگار برای سلامتی شما بسیار مضر است، تنباکو با بسیاری از بیماری هایی که موجب خستگی می شود مرتبط است.

چگونه با خستگی مقابله کنیم

چگونه با خستگی مقابله کنیم

فراموش نکنیم :

با بی خوابی مقابله کنید، روش و برنامه ای برای یک خواب منظم که کمک می کند تا استراحت کامل و از خستگی رهایی یابید، تنظیم کنید.

یاد بگیرید چگونه آرامش کسب کنید، روش های متعددی به خصوص با درمان های تکمیلی و طبیعی وجود دارند که به شما کمک می کنند آرامش کسب کنید و انرژی خود را مجدد به دست آورید، ارتباط شخصی با دوستان و خانواده می تواند کمک کننده باشد صرف وقت برای کارهای لذت بخش و تفریح روش خیلی خوبی برای غلبه بر خستگی است.

هریک از ما با زندگی پر استرسی که داریم خستگی را تجربه کرده ایم، سفرهای درون شهری روزانه، کار زیاد، فعالیت های ورزشی کششی و تغییر شیوه زندگی هر یک با مصرف داروهای طبیعی موثر قابل درمان است و با تغذیه مناسب می‌توانیم خستگی ناشی از آن‌ها را رفع کنیم.

چگونه با خستگی مقابله کنیم ؟

داروهای گیاهی : دم کرده ها، جوشانده ها و انواع چای انرژی بخش همگی موثر هستند.

درمان با روغن های معطر : از روغن های معطر روی پوست بمالید یا هنگام ماساژ و حمام بخار استفاده کنید،

غذاهای مقوی بخورید : در میان غذاهای اصلی، هیدرات های کربن با ساختمان مولکولی پیچیده که در غلات پوست نکنده یافت می شوند، به آهستگی هضم می شوند در نتیجه قند آزاد شده از آنها به آهستگی وارد جریان خون می شود.

 

همچنین بخوانید:  چگونه خستگی و بی حالی روزانه خود را کاهش دهیم؟

 

همچنین مصرف موز، زردآلو یا تقریبا تمام میوه ها که قند ضروری بدن را تامین می کنند مفید است، مصرف حبوبات مانند سویا نیز روش خوبی برای تامین پروتئین کم چربی در رژیم غذایی است، در هر صورت بهتر است قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید با پزشک خود مشورت کنید و قطعا در صورت ابتلا به بیماری قند یا اضافه وزن به توصیه های پزشکی توجه کنید.

درمان های جایگزین :

برای غلبه بر خستگی روش هایی نظیر یوگا، مراقبه، رفلکسولوژی، آب درمانی و ماساژ چینی وجود دارند.

علایم خستگی طبیعی :

چشمان قرمز، اشک آلود و تحریک شده، کمبود انرژی، کاهش قدرت تمرکز، عضلات و مفاصل دردناک، خستگی و ضعف عضلانی و عدم انجام کارهای معمول، علائم خستگی هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

جینسینگ سفید را با خواص تقویت قوای جنسی و درمان مشکلات جنسی زوجین، مقابله با بروز علائم پیری در پوست، رفع لکه ها و چین و چروک پوست، تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش عوارض ناشی از یائسگی زنان، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0