topNotif

چگونه جرات ورز شویم و راه های سریع برای دستیابی به اعتماد به نفس

1200 بازدید
18 دی 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

چگونه جرات ورز شویم !؟

ثبت شخصی

برای تقویت جرات مندی دفترچه ای تهیه و در آن یادداشت کنید، سوالاتی که به ذهنتان می رسد. حقوق اساسی تان، فهرستی از اهداف و آرمان های شخصی، فهرستی از تخیلات و رویاهایتان، تاییدهای شخصی تان، فهرستی از دستاوردهایتان که شخصی، خانوادگی، شغلی، اجتماعی هستند. فهرستی از بهترین های شخصی هایتان تهیه کنید و به طور منظم آن را بخوانید و به روز کنید.

قهرمانان

زندگی نامه افرادی را که تحسین شان می کنید بخوانید، در واقع کسانی که در حکم قهرمانان شما هستند. از چه نظر به آن ها شباهت دارید؟ شرایط و پیشینه زندگی، شخصیت، نگرش ها، ارزش ها، در جریان مطالعه فهرستی از ارزش های آن ها تهیه کنید و ببینید کدام یک را می توانید جز ارزش های خودتان بدانید. فکر می کنید تاییدهای شخصی آن ها شامل چه مواردی بوده است؟ فهرستی از آن تهیه کنید و ببینید کدام یک را می توانید جز تاییدهای خودتان بدانید.

زمانی که با موقعیتی دشوار مواجه می شوید به این فکر کنید که قهرمان شما احتمالا چگونه با این موقعیت رو به رو می شد، شما هم به همان شکل عمل کنید.

چگونه جرات ورز شویم

چگونه جرات ورز شویم

دست نوشته ها

به یاد داشته باشید که وقتی فیلم یا نمایش خوبی می بینید، برای هر صحنه آن تمرین های زیادی صورت گرفته است. گاهی اوقات یک صحنه دو دقیقه ای در فیلم چندین روز کار می برد تا درست از آب درآید. از همین روش برای خودتان در ایفای نقش جرات ورز جدیدتان استفاده کنید.

در هر موقعیتی فکر کنید که از این موقعیت چه می خواهید. آنچه را می خواهید بگویید، روی کاغذ بنویسید. دست نوشته خود را حفظ کنید. دست نوشته خودتان را به صورت کلامی تمرین کنید. دست نوشته خود را با زبان بدن مناسب تمرین کنید. تصمیم بگیرید که بهترین زمان، مکان و شخص برای استفاده از این رفتار کدام است. انجامش دهید. برای تلاشتان به خودتان پاداش دهید و از تجربه خود برای بهبود تجارب آتی بیاموزید.

صحبت کردن با بالش

این فعالیت نیز مانند دست نوشته ها به تمرین جرات ورزی شما کمک می کند. همچنین برای شما مفید است مکالماتی را که محتوای هیجانی مهمی برایتان داشته اند تنظیم کنید. به این صورت که صحنه اصلی آن مکالمه را در ذهن خود و رو به بالش به عنوان یک شخص تصور کنید به این ترتیب که احساسات و هیجان هایی را که در آن زمان تجربه کرده بودید، دوباره در خود زنده کنید و هر زمان که آماده بودید با بالش صحبت کنید. خوب است که خود را از این هیجان ها رها سازید، تا دفعه بعد بتوانید با آن شخص به صورت منطقی و بدون عصبانیت و ناراحتی حرف بزنید.

همچنین می توانید استفاده از کلمات و روش های مختلف برای انجام دادن رفتار جرات ورزانه مورد نظرتان را تمرین کنید. شما می توانید احتمالات مختلفی را در نظر بگیرید و تمرین کنید تا آمادگی بیشتری برای رویارویی با موقعیت واقعی داشته باشید.

این درست که هر چقدر هم که زیاد تمرین کنید، باز در موقعیت های واقعی ممکن است مسائل غیرمنتظره ای رخ دهد، اما به خاطر داشته باشید که جلسات تمرین به شما کمک می کند که آماده تر باشید. مشت زن ها برای تمرین، چکمه های سنگین می پوشند و زمان زیادی با آن راه می روند یا می دوند شما هیچ یک از این فعالیت ها را در زمان مبارزه آن ها در رینگ مشاهده نمی کنید ولی این تمرین ها آمادگی آن ها را برای مبارزه افزایش می دهد. نوشتن و تمرین کردن آن چیزی که قصد دارید بگویید به شما در جرات ورز بودن یاری می رساند.

 

همچنین بخوانید:  مهارت جرات ورزی را در خود تقویت کنید

 

تقسیم اش کنید.

اگر مشکل خاصی با شخص به خصوصی دارید ممکن است چندان هوشمندانه نباشد که در همان برخورد اول و با تمام توان جرات ورزانه برخورد کنید. این خیلی برایتان سنگین خواهد بود. در قالب مثال ورزشی مثل این است که بدون تمرین و آموزش بخواهید در مسابقه دو ماراتن شرکت کنید، نه تنها شکست می خورید بلکه دچار درد زیادی در اعضای بدنتان می شوید.

تحسین کنید.

فهرستی از پنج دوست یا همکار تهیه کنید برای هر کدام سه یا چهار چیز را که در آن ها می پسندید و دوست دارید، یادداشت کنید. فکر کنید و مثال هایی از زمان هایی که این ویژگی ها یا رفتارها را نشان داده اند بیاورید. آنچه را قصد دارید دفعه بعدی که آن رفتار را نشان دادند به آن ها بگویید، ابتدا بنویسید از عبارات حاوی کلمه من استفاده کنید، به موردهای مشخص و معین اشاره کنید و در گفتار خود رفتارهای واقعی آن ها را ذکر کنید.

توجه کنید که چگونه به گفتار شما پاسخ می دهند و ببینید آیا پس از آن رفتار مورد نظر را در حضور شما بیشتر انجام می دهند یا نه؟ یک هفته حداقل سه نفر را به خاطر کاری که برایتان انجام داده اند، رفتاری که با شما داشته اند، یا حمایتی که از شما کرده اند، تحسین کنید و این تحسین ها را در دفتر یادداشت خود ثبت کنید تا مطمئن شوید که واقعا این موارد را انجام داده اید، انجام دادن این کار آسان نیست.

فهرستی از تمام ویژگی ها و رفتارهای خاص زن، شوهر و فرزند خود که می پسندید و دوست دارید، تهیه کنید. یک روز را که می دانید آن ها در خانه هستند و بیرون نمی روند انتخاب کنید، آن ها را بنشانید همه آن ویژگی ها و رفتارهای آن ها را که به ویژه می پسندید و دوست دارید به آن ها بگویید و یک روز آزاد به آن ها پاداش بدهید و به آن ها بگویید این روز شماست و شما می توانید در این روز هر کاری که دوست دارید انجام دهید و به این ترتیب شما هم می توانید در آن روز لوسشان کنید. چرا باید منتظر تولد یا روز پدر و مادر بود؟ همین امروز این کار را انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل سفید را با خواص تقویت و سلامت معده و دستگاه گوارش، درمان آکنه و جوش صورت، پاک سازی و سم زدایی کلیه ها، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا و اوریون، کاهش فشار خون بالا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0