topNotif

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

2694 بازدید
05 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

آیا می دانید چگونه خوابی راحت داشته باشیم ؟

خوب خوابیدن این نیست که قرص خواب آوری خورده و از خود بی خود شوید، زیرا مصرف قرص خواب آور سبب می شود که فرد در دراز مدت دچار اختلالات عصبی و حتی زوال مغزی شود. خواب آلودگی، خواب عمیق و حتی مرگ از عوارض داروهای خواب آور است که در اثر تضعیف مراکز تنظیم حیاتی در مغز در نتیجه مصرف بیش از حد ایجاد می شود. اوقاتی که بی خوابی های شما در اثر عصبانیت، فشار کار و یا کمی اکسیژن باشد، با وجودی که اوضاع مساعد نیست، باید کاری کرد که خوب بخوابید.

روش هایی وجود دارد که با انجام آن می توانید خوب بخوابید. روش هایی که ذکر می کنیم، کاملا تجربه شده است و شما بدون شک با انجام یکی از آن ها پی خواهید برد که چه آثار نیکویی در خوب خوابیدن شما دارد.

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

روش های برای خوب خوابیدن :

چند دقیقه بعد از صرف شام راه بروید و گردش کنید، کمبود اکسیژن باعث بی خوابی می شود، به این ضرب المثل توجه کنید که می گوید بعد از نهار بخواب اگر ده دقیقه باشد، بعد از شام راه برو اگر ده قدم باشد.

یک شام خواب آور بخورید، نه آنقدر غذای سنگین بخورید که نتوانید بخوابید و نه آنقدر کم بخورید که نصف شب از گرسنگی بیدار شوید.

بهترین شام شب این است که از مواد لبنی مثل شیر، ماست و پنیر باشد که سرشار از کلسیم بوده و برای تعادل عصبی ما این مواد لازم هستند. سبزی ها ومیوه های تازه بخورید، شام هرگز غذای گوشتی نخورید و نهار غذای گوشتی بخورید، در نتیجه این رژیم خواب خوشی بر شما غلبه می کند.

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

دمنوش های خواب آور بنوشید :

دم کرده گل ها و گیاهان شفابخش را بنوشید. دم کرده ی گل بهار نارنج و پرتقال سیستم اعصاب را تحریک می کند، دم کرده بابونه و نعنا نیز اعصاب را آرامش می بخشد و هضم غذا را آسان می کند. نباید انتظار داشت که با یک بار استفاده از دم کرده گلها و گیاهان، معجزه ظهور کند بلکه باید چند بار این کار را انجام دهید و منتظر نتیجه مثبت باشید.

دوای بی خوابی با برگ به :

اگر خدایی ناکرده شما هم از کسانی هستید که به بی خوابی مبتلا شده اید بهترین داروی خود را از درخت “به” بدست آورید، یک مشت برگ های تازه و نو رسته به را بچینید، در ظرفی ریخته و روی آن یک لیتر یا چهار لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه بماند تا دم بکشد، بعد آن را صاف کرده و با شکوفه بهارنارنج آن را شیرین کرده و هر شب موقع خواب یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را بنوشید و در خواب آرام و عمیقی فرو روید.

درمان بی خوابی با بیدمشک :

برای درمان بی خوابی باید از برگ یا گل بیدمشک کمک بگیرید، 50 گرم برگ بیدمشک خشک شده را در یک لیتر آب جوش دو دقیقه بجوشانید و ده دقیقه دم کنید سپس آن را صاف کرده و شیرین کرده، هر روز سه بار و هر بار یک فنجان از آن را قبل از صرف غذا بنوشید. برای درمان درد اعصاب صورت این چوشانده موثر است.

درمان بی خوابی با پرتقال :

اگر دچار بی خوابی شده اید دم کرده برگ پرتقال بدون شک بلای بی خوابی شده و شما به خواب آرام و راحتی فرو خواهید رفت. 20 گرم برگ خشک درخت پرتقال را در یک لیوان یا چهار لیوان آب جوش ده تا پانزده دقیقه دم کرده صاف کنید، با عسل یا شکر شیرین نموده و موقع خواب یک فنجان ار آن را با دو قاشق عرق بهارنارنج میل کنید و بخوابید، اگر برگ پرتقال ندارید به جای آن سی گرم پوست نارنج را که ریزخلال کرده اید در چهار لیوان آب جوش بریزید و 5 دقیقه بجوشانید و 20 دقیقه دم کنید سپس صاف کرده با عسل شیرین کنید و یک فنجان از آن را با دو قاشق بهار نارنج پیش از خواب بخورید و بخوابید.

درمان بی خوابی با گلابی :

دم کرده برگ درخت گلابی داروی شفا بخش بی خوابی است. برای تهیه آن باید 120 گرم برگ خشک درخت گلابی را در یک لیتر آب جوش 20 دقیقه دم کنید بعد صاف کرده موقع خواب یک فنجان از آن را بنوشید.

 

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

چگونه خوابی راحت داشته باشیم

درمان بی خوابی با شقایق :

گلبرگ های شقایق خشک را در نیم لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه آن را دم کنید بعد صاف کرده، شیرین نمایید در طی شبانه روز 3 یا 4 بار و هر بار یک فنجان از آن را بنوشید.

درمان بی خوابی با کدو :

ابن سینا پزشک شهیر ایرانی کدو را برای رفع سر درد و همچنین دفع بی خوابی و شفای خستگی اعصاب تجویز می کرد.

درمان بی خوابی با سنبل الطیب :

اگر دچار بی خوابی هستید یا در خواب دچار کابوس می شوید قبل از خواب یک فنجان دم کرده سنبل الطیب را بنوشید و به رختخواب روید.

قبل از خواب دوش بگیرید :

یک دوش نیم گرم بگیرید، دوشی که فشار نداشته باشد، اعصاب را آرام می کند و در پشت ستون فقرات گره های عصبی وجود دارد که با ریزش آب ملایم دوش آن گره ها باز می شود و شما آرامش زیادتری را احساس می کنید، درجه آب حمام شما 38 و یا 37 درجه باشد.

اگر هوا گرم شده است و شما از گرما به خواب نمی روید یک دوش ملایم و نیمه گرم بگیرید، ولی خودتان را خشک نکنید بگذارید قطرات آب خودش بخار شود و بدن شما خشک شود و بعد راحت بخوابید.

 

همچنین بخوانید:  درمان بی خوابی با دمنوش گیاهی خواب آور

 

سر خود را آزاد سازید :

کسانی که سرشان پر از خون شده است بد می خوابند، تمام روش هایی که خون را به طرف وسط و پایین بدن جریان دهد، برای خوب خوابیدن مفید است، دوش زانوها برای آزاد کردن خون از سر مفید است، به این ترتیب که فقط ساق پاها و زانوها را زیر آب سرد و گرم، نوبت به نوبت بشویید. برای خوب خوابیدن، باید شکمی سبک، وجدانی آرام و پاهایی گرم داشت. البته پاهای گرم بر حسب فصل سال است.

با خواب مقابله نکنید :

هرگز با خواب مقابله نکنید، هر وقت و هر کجا و هر لحظه ای که خواب بر شما غلبه کرد فورا بخوابید، سعی نکنید به خاطر فلان فیلم طولانی، یا فلان مهمانی و هر چیز دیگری خواب را از خود برانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پک دمنوش آرامبخش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0