چگونه در گفت و گوهای تلفنی جذاب باشید ؟

1286 بازدید
03 مهر 97
سمانه
,

آیا می دانید چگونه در گفت و گوهای تلفنی جذاب باشید ؟

بسیاری از ما حجم زیادی از وقتمان را با تلفن می گذرانیم. با اختراع تلفن همراه تعداد بیشتری از مردم در هر جایی که بتوانید تصورش را بکنید با هم مشغول گفتگو هستند، با یاد گرفتن اصول جذابیت در گفتگوی تلفنی می توانید کارایی تان را در ارتباط با دیگران به نحو چشمگیری افزایش دهید. برای این منظور از تکنیک هایی که در ادامه ذکر می شود استفاده کنید.

چگونه در گفت و گوهای تلفنی جذاب باشید ؟

چگونه در گفت و گوهای تلفنی جذاب باشید ؟

تاثیر گذاشتن:

حتما این جمله قدیمی را شنیده اید که می گویند هیچ وقت برای دومین بار فرصت اولین تاثیر پیش نمی آید ولی اغلب اوقات این نوع تاثیر به صورت رو در رو به وجود نمی آید بلکه در یک گفتگوی تلفنی ایجاد می شود. بسیاری از تاجران و فروشندگان مجرب را هرگز مستقیم ملاقات نمی کنند و تنها از طریق تلفن تجارت می کنند. آن ها با استفاده از این تکنیک موفق هستند زیرا آن ها برای خودشان شخصیت های تلفنی ساخته اند که جذاب و متقاعد کننده به نظر می آید.

پیدا کردن کلید گفتگو:

شروع یک گفتگوی تلفنی برای شما فرصت خوبی است تا از نحوه ارتباط برقرار کردن شخصی که در آن طرف خط می باشد اطلاع پیدا کنید. چیزی نمی گذرد که می فهمید گفتگوی او بیشتر تحت تاثیر افکارش هست یا احساساتش، روانشناسان این دو را به ترتیب کلیدهای سیستماتیک و کلیدهای اکتشافی می نامند.

کلماتی که افراد انتخاب می کنند و وضعیت آن ها موقع صحبت کردن کلیدهایی هستند که نشان می دهند در آن موقعیت چه چیزی برایشان اهمیت دارد. هنگامی که با دیگران گفت و گو می کنید خودتان را آماده کنید تا با وضعیت ارتباطی آن ها هماهنگ شوید و بیشتر به همان شیوه استدلال خودشان به آنها پاسخ دهید.

 

همچنین بخوانید: چطور همه را جذب خودمان کنیم ؟

 

به عنوان مثال وقتی شخصی به طور خاص علاقه مند به بحث منطقی درباره یک موضوع است شما باید از اظهار نظر عاطفی درباره آن موضوع خودداری کنید. عکس همین قضیه هم صادق است. اگر به نظر می رسد که طرف مقابل از دید عاطفی به موضوع نگاه نمی کند شما هم تا زمانی که خود شخص جهت گفتگو را تغییر نداده از صحبت کردن درباره جنبه های منطقی و معقول آن موضوع پرهیز کنید. شما نباید روندی خلاف جهت طرف مقابل انتخاب کنید، شما باید همان روندی را که او ترجیح می دهد ادامه دهید.

تصور کنید یکی از دوستان یا اعضا خانوده تان درباره زیبایی کوه خاصی و اینکه چه جای آرامش بخشی برای گذراندن تعطیلات است صحبت می کند و شما در موقعیت جغرافیایی منطقه و نوع محصولاتی که در آنجا به دست می آید بحث کنید. در این صورت چگونه می توانید با او ارتباط برقرار کنید؟ ارتباط برقرار کردنتان بسیار دشوار است.

دادن چیزهایی که می خواهند:

اگر می خواهید جذاب باشید این نکته را به خاطر داشته باشید که به خودتان فکر نکنید و در عوض به شخص مقابل توجه کنید. وقتی دارید با کسی تلفنی صحبت می کنید، فرض کنید با او رو در رو حرف می زنید. به آرامی و با مهربانی صحبت کنید، با صدای تان گوش شنونده را نوازش کنید. این کار به شما کمک می کند تا حرف های شما صمیمانه تر، دلسوزانه تر و خصوصی تر به نظر برسد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم کتان طلایی را با خواص تحلیل برنده ورم روده، کاهنده ورم مثانه، مسکن درد قفسه سینه، شیرافزا و بازکننده قاعدگی، آرام بخش و تحلیل برنده ورم پروستات، درمان یبوست، رفع کننده تحریکات موضعی و بیماری‌های پوستی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0