topNotif

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

1603 بازدید
21 اسفند 97
سمانه
,,

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

زندگی هرچه ساده تر باشد، ذهن انسان آرامتر، جسمش ریلکستر و زندگی شادتر خواهد بود. همه ما برنامه های شلوغ زندگی خود را داریم، چیزی که باعث می شود در زندگی بدویم و دچار استرس و نگرانی زیادی شویم.

ساده زندگی کردن فواید زیادی دارد:

  • اعتماد به نفس ما افزایش می یابد
  • استرس کاهش می یابد
  • از زندگی سالمتر لذت می بریم و شادتر زندگی می کنیم.

امروزه بیش از پیش مهم است به تغییر ذهن، زندگی و خودمان بیندیشم زیرا سالم زندگی کردن سخت تر شده است.

لیستی از چیزهای مهم در زندگی تان تهیه کنید.

5 چیز مهم در زندگی تان را بنویسید. این موارد در زمان هایی که زندگی سخت است و استرس زیادی را بر دوش می کشید به شما کمک می کند.

زمانی را برای سلامتی ذهنتان در نظر بگیرید.

زمانی در روز را برای کارهایی که برای سلامتی ذهنتان مفید هستند کنار بگذارید. کارهایی مانند یوگا کردن، چت کردن با یک دوست، کتاب خواندن و… روزی در هفته را به مراقبت از خود بگذرانید. هر فرد نیاز دارد روزی را به استراحت کردن و مراقبت از خود سپری کند.

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

برنامه ریزی کنید.

برای وقایع مهم، کارهای روزانه، پروژه هایتان و… برنامه ریزی کنید. اینگونه زندگی منظم تری خواهید داشت.

10 دقیقه در روز را به تمیز کردن خود، خانه و … اختصاص دهید.

اینگونه از مقدار کارهای آخر هفته خود می کاهید و حس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

دوری کردن از شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی یک ساعت قبل از خواب و در هنگام بیدار شدن خودداری کنید. به خودتان زمانی دهید تا روز و شب تان را بدون شنیدن خبری، تبلیغات و…. سپری کنید.

کمک بگیرید.

از کمک گرفتن احساس گناه نکنید، اگر نیاز دارید از مادرتان برای مراقبت از کودکانتان کمک بگیرید، برای تمیز کردن خانه تان کمک بگیرید و…. زمانی که کار خود را تمام کردید، محل کارتان را تمیز کنید.

زمانی را در طبیعت بگذرانید.

یکی از بهترین کارهایی که می توان انجام داد سپری کردن زمانی در طبیعت است. این زمان را می توانید با پیاده روی در پارک، کمپ زدن در جنگل و ناهاری با خانواده در طبیعت بگذرانید.

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

برنامه منظم صبحگاهی و شبانگاهی داشته باشید.

فعال بودن در صبح می تواند روزی زیبا را برای شما ایجاد کند و هیچ چیز مانند داشتن خوابی با کیفیت نمی تواند فردای شما را فوق العاده کند، کتابی بخوانید، یک فنجان دمنوش گیاهی بابونه بنوشید و آماده خواب شوید. هر روز مقداری فعالیت بدنی انجام دهید. اگر برنامه ورزشی ندارید، روزی 30 دقیقه پیاده روی، 15 دقیقه کشش همگی می توانند روز بهتری برایتان به ارمغان بیاورند.

خودتان را در انرژی مثبت غرق کنید.

داشتن دوستانی با انرژی مثبت، خواندن کتابی برای ایجاد انگیزه، استفاده از شبکه های اجتماعی مثبت و … همگی می توانند به شما در داشتن زندگی مثبت و فعال کمک کنند. افراد منفی را از زندگی تان حذف کنید. اگر افرادی در زندگی تان دارید که چیز مثبتی به زندگی شما اضافه نمی کند و بار منفی برایتان ایجاد می کند آن ها را حذف کنید.

مدیتیشن کنید.

روزی 10 دقیقه مدیتیشن کنید، اینگونه با افکار درونی خود بیشتر آشنا می شوید و آرامش خواهید داشت.

وظایفی که مورد علاقه تان نیست را انجام دهید.

کارهایی که مورد علاقه تان نیست را در روزهای هفته تان بگنجانید و کم کم آن ها را به اتمام برسانید.

کمتر تلویزیون تماشا کنید.

می توانید به جای ساعت ها تلویزیون تماشا کرد وقت خود را به یادگیری هنری جدید، کتاب خواندن و … بگذرانید.

برنامه مالی داشته باشید.

بدهی هایتان را در اسرع وقت پرداخت کنید. بدهی زندگی را پیچیده می کند. برنامه مالی داشتن کار سختی به نظر می رسد اما این کار زمان شما را ذخیره می کند، از استرستان می کاهد و آینده روشنتری در جلوی دیدگانتان قرار می دهد.

 

همچنین بخوانید:  اصول نه گفتن را بیاموزیم

 

هر زمان لازم شد نه بگویید.

نه گفتن می تواند به کمک کردن به دوستی، قبول کردن پروژه کاری جدید و…. باشد هر زمان نخواستید کاری، روابطی را داشته باید نه بگویید.

خانه خود را به سبک خود بچینید.

خیلی مهم است بعد از سپری کردن یک روز کاری سخت به خانه که شما را آرام می کند بازگردید. این آرامش ممکن است یک تخت گرم و نرم یا تماشای یک سریال قشنگ در سینمای خانگی و… باشد.

گاها با گروه های کوچک صمیمی وقت سپری کنید.

گرچه گذراندن وقت با گروه های بزرگ خوب است اما گاهی لازم است در کنار دوستان صمیمی خود، خانواده و… وقت بگذرانیم تا زندگی شادتری داشته باشیم.

سرگرمی هایی داشته باشید.

این سرگرمی ها می توانند شامل کارهای هنری مانند نقاشی، گلدوزی و… یا فعالیت های ورزشی همچون ورزش شنا، یوگا و… یا هر چیز دیگری که به آن علاقه مند هستید باشند.

همیشه به زمان خود ارزش دهید.

این به معنای سپری کردن زمان خود با افراد مورد علاقه زندگی تان است.

از مقدار خبرهایی که روزانه می شنوید بکاهید.

روزی یک بار روزنامه ها، شبکه های اجتماعی و … را چک کردن کافیست.

انتظاری نداشته باشید.

بین انتظار داشتن و ناامید شدن رابطه تنگاتنگی وجود دارد. این که انتظار داشته باشید همسرتان آشغال ها را هر شب بیرون بگذارد، دوستتان هر روز احوالتان را بپرسد و…. می تواند شما را ناامید کند و احساس منفی در روزتان به وجود بیاورد.

آهسته برانید یا زودتر خانه را ترک کنید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که همیشه دیر می کنند مقداری زودتر خانه را ترک کنید تا به مقصدتان برسید. از سریع راندگی کردن، خودداری کنید به یاد داشته باشید عجله داشتن اغلب باعث ایجاد حوادث ناگوار می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه طلامشک را با خواص ضد عفونى کننده مجارى تنفسى، ضدعفونی کننده روده، درمان اختلالات گوارشی، درمان درد معده، صفرابر، بادشکن، خلط ‎آور،قاعده ‎آور، مقوی قلب، درمان سیاتیک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0