چگونه شاد زندگی کنیم ؟

1199 بازدید
25 شهریور 97
سمانه
چگونه شاد زندگی کنیم ؟

چگونه شاد زندگی کنیم ؟

بهتر است بیاموزیم که چگونه شاد زندگی کنیم ؟

همه ما آرزو می کنیم اتومبیل های مدل بالا، قایق های گران و خانه های مجلل داشته باشیم اما آیا واقعا داشتن چنین چیزهایی ما را شاد می کند؟ تحقیقات می گویند: آری، بیایید با هم صادق باشیم. داشتن پول همیشه بهترین وسیله برای تحقق بخشیدن به یک سری از خواسته هایمان بوده است. پول سبب می شود ما به بسیاری از چیزهایی که می خواهیم برسیم. حتی اگر این گونه هم باشد تحقیقات نشان می دهد شادی حاصل از اجناس و کالاهای مادی فقط برای مدتی موقت است و شور و هیجان آن ها به سرعت فروکش می کند.

پس چگونه می توان از طریق پول به شادی ای بادوام دست یافت؟ تحقیقات مشابهی نشان می دهند سرمایه گذاری در تجربه های شیرین به جای خرید وسایل گران قیمت، شادی بادوام تری را خلق خواهد کرد. با سفر به مناطق و شهرهای مختلف زندگی ای ماجراجویانه و با هیجان را برای خود ترتیب دهید.

شما حتما نباید برای تجربه ای خوب، هزینه زیادی صرف کنید یا دست به عمل فوق العاده ایی بزنید بلکه به سادگی می توانید تجربه ایی شیرین را خلق نمایید. پس به جای آنکه پول هایتان را انباشته کنید یا فقط آن را صرف خریدن اجناس و وسایل نمایید چرا از سفری کوچک و ماجراجویانه لذت نمی برید؟ دو هفته مرخصی بگیرید و به سیر و سیاحت در داخل کشور بپردازید. زبان جدیدی بیاموزید. در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. به دیدن طلوع خورشید بروید. در کلاس های مختلف شرکت کنید. وبلاگ یا کتابی در مورد تجربه های زندگی خود بنویسید. برای یک هفته به همه چیز بله بگویید و بنگرید که چه اتفاقی می افتد.

به مدت یک هفته هر روز با پنج نفر آشنا شوید، گروهی از دوستان جدید را بیابید و تا دو ماه هر هفته با آن ها بیرون بروید. در اینترنت پنج تن را با اسمی مشابه خود پیدا کنید و بکوشید با یکی از آن ها ملاقات نمایید. تجربه های خوب و شیرین زندگی به ما احساس کمال می بخشند، پس روی تجربه های خوب و شیرین زندگی تان سرمایه گذاری کنید و شاد زندگی کنید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه روانی سالم و خانواده ایی شاد داشته باشیم

 

این دنیا پر از امور متضاد است، در برابر گرما و سرما وجود درد و در برابر نور، تاریکی درست است؟ آن ها متضادند. یکی بدون دیگری وجود نخواهد داشت، در واقع آن ها جفتند یا با هم وجود دارند یا اصلا وجود ندارند. برای مثال اگر پایینی وجود نداشت بالا بودن معنی نخواهد داشت. گرچه همه این نکته را خوب متوجه می شویم. اما چه قدر کوشیده ایم زندگی مان را پر از شادی کنیم و تمام آثار غم را از آن دور نماییم؟

حقیقت این است که برای تجربه شادی حقیقی در زندگی باید غم را نیز تجربه کنید. این امری ضروری و جزو لاینفک زندگی است. بدون غم ما قادر به درک شادی نیستیم. تا به حال چند تن از ما با ورود غم و غصه به عرصه زندگی مان به مبارزه و مقابله با آن پرداخته ایم؟ همواره بر این باور بوده ایم که حتما باید خوبی ها را تجربه کنیم و همیشه مثبت بیندیشیم و اگر این کارها را انجام ندهیم خود را سرزنش می کنیم که کوتاهی کرده ایم.  آیا این نگرشی واقع بینانه به زندگی است؟ آیا شادی شما وابسته به پیشامدهای خوب زندگی تان است؟ آیا هنوز دوگانه بودن تجربه های زندگی تان را نپذیرفته اید؟

به سکه ای خوب بنگرید. هر سکه دو رو دارد. آیا شما می توانید یک روی این سکه را پرتاب کنید و روی دیگر آن را نزد خود نگه دارید؟ مسلما چنین چیزی امکان ندارد. پس در جهت کسب شادی باید از گذرگاه های اندوه زندگی عبور کرد. بهتر این است که آن را به عنوان پس اندازی برای کسب شادی در آینده در نظر بگیرید.

به عبارتی ساده تر در مورد رویدادهای زندگی تان و اینکه چه قدر آن ها خوب یا بد هستند قضاوت نکنید. فقط از زندگی لذت ببرید و زندگی را آنچنان که هست بپذیرید. هر گاه در ظاهر اتفاق های ناخوشایند در زندگی تان روی می دهد به خاطر بیاورید همه به دلیلی ویژگی دوگانه بودن تجربه های زندگی است. این فقط روی دیگر سکه و طرف دیگر معادله زندگی است. پس غم و شادی را کنار هم در زندگی خود بپذیرید و شاد زندگی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گشنیز را با خواص بادشکن، ضد آفت و جوش، ضد کرم و باکتری معده و روده، نیرودهنده، مفید در بیماری های عفونی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0