topNotif

چگونه شیک پوش باشیم و ترفند های ست کردن لباس

1722 بازدید
27 شهریور 99
مروارید
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه شیک پوش باشیم 

لباس ها را هماهنگ و مرتب بپوشید

روند هماهنگی و انتخاب لباس یکی از کارهای دشواری است که روزانه افراد، به ویژه دختران، چه هنگام انتخاب لباس کار، یا انتخاب لباس شب و لباس مناسب در خانه، با آن روبرو می شوند و قوانین و اصول بسیاری وجود دارد که هنگام هماهنگی لباس باید به آنها عمل کرد، مانند: رنگ چشم ، رنگ پوست و شکل بدن، چنانچه علاقه دارید بدانید چگونه شیک پوش باشیم پس با ما همراه باشید؛

 

چگونه شیک پوش باشیم و ترفند های ست کردن لباس

چگونه شیک پوش باشیم و ترفند های ست کردن لباس

 

رنگ های مناسب را انتخاب کنید

انتخاب رنگ های مناسب و هماهنگ یکی از مهمترین مواردی است که هنگام هماهنگی لباس باید به آن دقت کنیم، موارد زیر توصیه می شود:

از رنگ طرح ها و استایل های ارائه شده در اینترنت استفاده کنید

با تجزیه و تحلیل این رنگ ها، سپس استفاده از آن ها به عنوان راهنما هنگام هماهنگی رنگ لباس ها، می توان رنگ بخش اصلی لباس مانند مانتو یا کت را با توجه به رنگ غالب در طرح انتخاب کرد، سپس قطعات کوچک یا مکمل مانند کیف یا کفش، کمربند، ساعت به رنگی بستگی دارد که در طراحی کمی استفاده می شود، اینگونه متوجه می شویم که چگونه شیک پوش باشیم .

استفاده از چرخه رنگ برای یافتن رنگ های مکمل یکدیگر

رنگ های مکمل در اینجا به معنای رنگ های مخالف است که در چرخ رنگ مقابل یکدیگر هستند مانند سفید و سیاه، زیرا این رنگ ها وقتی با هم ترکیب می شوند بسیار عالی به نظر می رسند، برای هر رنگ یک رنگ مکمل در مقابل آن وجود دارد که دقیقا رنگ مخالف چرخ است.

بهترین و مکمل ترین رنگ ها در کنار هم رنگ های کاملا متضاد هستند، و برخی از رنگ های دیگر مانند سبز مایل به زرد روشن را می توان با رنگ مخالف آن از لبه بیرونی مانند بنفش تیره ترکیب کرد.

انتخاب رنگ هایی که با هم هم خانواده هستند

رنگ هایی که با هم هم خانواده هستند، نوع دیگر ست کردن محسوب می شوند. به عنوان مثال: قهوه ای روشن را با زرشکی می توان به راحتی ست کرد.

و یا رنگ های رنگی با هم، رنگهای خاکی با هم و غیره. انتخاب لباس سفید یا مشکی در مواقعی که فرد دچار سردرگمی شود، یا هر رنگ خنثی دیگر مانند: نیلی، خاکی، خاکستری، آبی، طلایی، نقره ای و غیره، زیرا این رنگ ها را می توان با هم ترکیب کرد، اما رنگ های سفید و سیاه در کنار هم بهترین هستند.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با بهترین رنگ های لباس برای فصل پاییز

 

لباس ها را با توجه به فرم بدن انتخاب کنید

فرم گلابی

شانه ها و قسمت تنه بدن در فرم گلابی از ناحیه باسن باریک تر است، بنابراین باید از پوشیدن لباس های بدون آستین یا کت های بزرگ خودداری کنید. شلوار جین و شلوارهای تنگ، دامن های نازک و پارچه هایی که دارای انحنا هستند، مانند ابریشم، و استفاده از شلوارهای تیره با پاچه های پهن توصیه می شود، زیرا باعث می شود لگن باریکتر به نظر برسد و فرد را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد، و همچنین توصیه می شود به دنبال خرید کتی برای برجسته کردن شانه ها، و پوشیدن کت هایی باشید که یقه آن مانند قایق است، تا خط شانه را پهن تر کند، تا با شکل پایین تنه متعادل شود.

بدن بیضی

بدن بیضی شکل با کمری که از بقیه قسمت های بدن گسترده تر است مشخص می شود، بنابراین شما باید لباس هایی بپوشید که کمرشان گشاد باشد و از پوشیدن لباس هایی مانند: شلوار فاق بلند و کمربند پهن خودداری کنید. و بیشتر شلوارهای تنگ و کوتاه، یا لباس های گشاد و بلند، یا کت کوتاه و پهن در ناحیه کمر بپوشید، همچنین لباس هایی با آستین های بلند و گشاد، که از نظر سبک، مد می باشد استفاده کنید و همچنین می توان کت کمرباریک پوشید که پایین کمر آن پهن باشد که فرم زیبایی به بدن می بخشد.

فرم ساعت شنی

کمر در بدن ساعت شنی باریک، سینه بزرگ و باسن پر است، بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباس هایی که شکل خاصی ندارند، یا آن هایی که مربع شکل است و تونیک های کوتاه و گشاد، خودداری کنید و می توانید شلوارهای فاق بلند بپوشید که توجه را به ناحیه کمر جلب کند. و تونیک هایی که یقه مثلث دارند و دامن هایی که کمر آن باریک و پایین آن کمی گشاد تر باشد را انتخاب کنید (دامن ماهی).

بدنه مستطیل شکل

فرم بدن مستطیل با یک شکل مستطیل از پایین به بالا متمایز می شود، بنابراین می توان سبک هایی را انتخاب کرد که در وسط بدن تنگ تر باشند، و از پوشیدن لباس های باریک از بالا تا پایین باید اجتناب کرد، و بیشتر لباس هایی که از کمر گشاد می شود بپوشید و شلوار کمر تنگ برای ایجاد فرم به بدن استفاده کنید، و پوشیدن یک ژاکت کمر تنگ به منظور برجسته کردن کمر، یا پوشیدن یک ژاکت با آستین های پفی یا آن هایی که دارای پارچه های ریش دار یا لایه است، توصیه می شود، زیرا شانه ها را پهن ترمی کند و باعث می شود کمر در مقایسه با آن باریک تر باشد، استفاده از دامن پهن که به پایین تنه شکل پهن تر می دهد نیز مناسب است.

 

همچنین بخوانید: نکاتی در مورد لباس پوشیدن خانم ها

 

به لوازم جانبی توجه کنید

لوازم جانبی ظاهر به خصوصی به استایل شما می بخشد، اگر رنگ لبـاس خنثی باشد باید لوازم جانبی رنگ روشن و پررنگ را با آن ها پوشید، یا لوازم جانبی را انتخاب کنید که از مواد دیگری تشکیل شده باشد، مانند مواد براق و خزها، یکی از این لوازم می تواند دکمه هایی باشد که استفاده از آنها آسان است و به هزینه زیادی احتیاج ندارند.

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص ست کردن در لباس‌ هایتان چرم به کار رفته در لباس است. اصول ست کردن آن به این صورت است که هر تکه‌ چرمی که در لباس شما به کار رفته است باید با تکه‌ های چرمی دیگر هم‌ رنگ باشند. برای‌ مثال اگر پیراهن و شلوار با کت و کفش چرم می ‌پوشید، باید رنگ چرم کفش و کتتان با هم یکی باشد. همچنین اگر از بند ساعت چرمی یا کمربند استفاده می‌ کنید، بهتر است رنگ آن‌ ها را با اجزای چرمی اصلی لباس‌ هایتان ست کنید.

هماهنگی لباس های شیک مطابق مراحل زیر:

  • استفاده از یک رنگ روشن توصیه می شود و بقیه لباس ها هم رنگ آن باشد؛
  • استفاده از یک تکه لباس گشاد و بقیه لباس ها با در نظر گرفتن فرم بدن تنگ باشد؛
  •  توصیه می شود لباس هایی انتخاب کنید که به صورت عمودی راه راه باشد نه افقی. تا بدن لاغرتر از آنچه هست به نظر برسد؛
  • استفاده از لباس های تزیین شده در مهمانی شب توصیه می شود، و لباس های گلگلی برای لباس شب مناسب است؛ از پوشیدن همزمان  لباس ها و وسایل شخصی با رنگ های مختلف، گلگلی و شلوغ خودداری کنید؛
  • باید پوشیدن انواع مختلف روسری ازلحاظ جنس مانند: ابریشم، پارچه کتانی، ساتن، بافتنی و سایر موارد را با توجه به فصل، تابستان، زمستان یا پاییز انتخاب کنید.

نکاتی که در هنگام انتخاب رنگ لباس توصیه می شود:

رنگ لباس را متناسب با رنگ پوست به شرح زیر انتخاب کنید:

با مشاهده رنگ رگ های مچ دست می توان رنگ پوست را تعیین کرد، اگر رنگ رگ ها بنفش یا آبی باشد، پوست سرد است و اگر رنگ رگ ها سبز باشد، پوست گرم است. انتخاب لباس ها به گونه ای است که متناسب با رنگ پوست باشد. لباس های مناسب پوست گرم  طلایی و زرد است، در حالی که قرمز، آبی و صورتی برای پوست سرد مناسب است.

 انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ چشم

افراد مبتلا به پوست سرد چشمان آبی، خاکستری یا سبز دارند در حالی که افرادی که پوست گرم دارند چشمانشان قهوه ای یا عسلی است.

  • کسانی که رنگ چشمانشان آبی است بهتر است رنگ های خنثی بپوشند؛
  • کسانی که رنگ چشمانشان سبز است بهتر است ارغوانی بپوشند تا زیبایی چشمانشان دو چندان شود؛
  • کسانی که چشمان قهوه ای دارند آبی تیره، چشمان آن ها را از اختفا بیرون می آورد و برای آن ها بسیار مناسب است. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نفتالین را با خواص خوشبوکننده، جلوگیری از بیدزدن لباس و فرش، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0