topNotif

چگونه عطر انتخاب کنیم ؟

1196 بازدید
17 مرداد 97
سمانه

آیا می دانیم چگونه عطر انتخاب کنیم ؟!

عطر به دلیل مخارج نسبتا سنگینی که در بر دارد گرانبها است. در حالی که نوع ملایم تر و کم دوام تر آن با نام های ادو توالت و ادکلن به بهای ارزانتری به فروش می رسند. استفاده از ادو توالت و ادکلن برای روز به ویژه روزهای گرم بهتر است زیرا عطر ملایمتری دارد. ادو توالت را از نوع عطری که انتخاب کرده اید می توانید تهیه کنید زیرا هر نوع اسانس عطر ادوتوالت آن نیز موجود است.

نکته ای که لازم به تذکر است این است که عطر را نباید به دلیل گرانتر بودن یا مد روز بودن و تازگی نوع آن انتخاب کرد. متاسفانه بسیاری از خانم ها بی توجه به مسائل اصلی و صرفا تحت تاثیر تبلیغ های جذاب و یا توصیه این و آن به سراغ عطرها می روند و تصور می کنند گرانبهاترین و یا تازه ترین نوع عطری که به بازار عرضه شده است همیشه بهترین است، در حالی که اینطور نیست. برخی هم دنبال شایعات هر چند یک بار نوع تازه ای از عطر را برمی گزینند به این خیال که مد روز است و حال آن که عطر با هیچ یک از این مسائل ارتباطی ندارد و تنها چیزی که در انتخاب آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد نوع پوست است.

چگونه عطر انتخاب کنیم ؟

چگونه عطر انتخاب کنیم ؟

زیرا یک نوع عطر روی پوست های مختلف بوهای متفاوتی دارد. بنابراین به جای آن که ببینیم فلان خانم از چه عطری استفاده می کند و یا گرانبهاترین و تازه ترین عطری که به بازار آمده است کدام است؟ بهتر است عطر را روی پوست مان آزمایش کنیم تا بتوانیم درباره آن داوری درستی داشته باشیم، برای آزمایش و انتخاب عطر مقدار کمی از آن را روی مچ دست در ناحیه نبض بمالید چند لحظه صبر کنید و سپس آن را ببوید، در آن زمان می توانید تصمیم بگیرید. اگر بوی عطر با پوستتان هماهنگ است اما می خواهید ملایم تر و یا ارزان تر باشد از همان اسانس ادوتوالت یا ادکلن آن را بخرید.

بهترین نقاط برای عطر زدن

معمولا عطر را پشت گوش ها، گردن، زیر بازوها، محل خم شدن ساعد و بازو، مچ ها و پشت زانوها می زنند. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که از عطر هر قدر هم خوشبو باشد باید به مقدار کم استفاده شود زیرا در غیر این صورت بوی زننده و تندی ایجاد می کند. اگر می خواهید ساعت ها خوشبو باشید می توانید از این شگرد قدیمی انگلیسی استفاده کنید، به یک تکه پنبه کمی عطر بزنید و آن را در میان سینه قرار دهید با این کار ساعت ها خوشبو خواهید بود. نکته دیگر اینکه هیچ گاه شیشه خالی عطر را دور نیندازید آن را در کمد لباس های زیر و ملافه ها قرار دهید تا خوشبو شوند.

ادکلن ها روش تهیه آن ها !

چنانچه مقداری عطر را با الکل و حتی مقداری آب رقیق نموده و مقدار مواد معطر را به 3 تا 5 درصد برسانیم ادکلن به دست خواهد آمد که به نام نخستین سازنده آن (کلن) آب کلن و یا به زبان فرانسه ادکلن نامیده می شود.

 

همچنین بخوانید: با چگونگی ساختن عطر آشنا شوید

 

صمغ های گیاهی !

برخی از گیاهان و درختان بسیار بزرگ از خود صمغ هایی را تراوش می کنند که در صنعت عطرسازی موارد استفاده زیاد دارند و به دوام بوی عطر کمک می کنند. صمغ ها یا به شکل طبیعی از نباتات جریان می یابند و یا اینکه از زدن تیغ به تنه درختان خروج مواد را آسان می کنند.

روش تهیه اسانس !

برای ساختن اسانس حدود 25 گرم از گیاه مورد نظر را در یک فنجان الکل بریزید و بگذارید مدتی بماند، سپس آن را مورد استفاده قرار دهید.

عصاره گیری از گیاهان !

برای عصاره گیری از گیاهان باید نصف فنجان الکل را در ظرفی بریزید و ظرف را از گیاه مورد نظر پر کنید و بگذارید یک هفته بماند. سپس مقداری گیاه به آن اضافه کنید و یک هفته دیگر آن را به حال خود بگذارید. پس از آن ماده به دست آمده را از صافی بگذرانید و مورد استفاده قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان را با خواص درمان روماتیسم، درمان سرفه، درمان ریزش مو، مقوی قلب، شادی آور ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0