topNotif

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم

2990 بازدید
09 آذر 96
سمانه
,

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم

سینوزیت التهاب و یا ورم استر سینوس ها می باشد. عموما سینوس ها پر از هوا هستند، اما زمانی که سینوس ها بلوکه شده و پر از جرم می شوند، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها در این محیط رشد کرده و باعث عفونت می شوند. گاهی این عفونت ها باعث درد گوش می شود، که اگر به موقع درمان نشود امکان ایجاد اثر منفی روی پرده گوش و شنوایی وجود دارد و در صورت پاره شدن پرده گوش به هیچ عنوان از سونا، استخر، جکوزی، بخور استفاده نکنید و از قرار گرفتن در محیط های مرطوب بپرهیزید.

مشکلاتی که باعث سینوزیت می شوند، شامل سرماخوردگی، رینیت آلرژیک، پولیپ بینی و یا تیغه بینی منحرف می باشند.

سینوس ها حفره و منافذی هستند که درون آن پوشیده از سطح مخاطی است، این سطح مخاطی و همچنین وجود رشته های نازک در سینوس ها همچون سد دفاعی در مقابل عوامل خارجی همانند گرد و غبار و میکروب ها عمل می کند. به دلیل نزدیکی سینوس ها به مغز و چشم، عدم درمان به موقع بیماری سینوس، سبب آسیب رسیدن به این قسمت ها می شود.

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم

درمان عفونت سینوس ها

بومادران و درمان عفونت سینوس ها :

مقداری بومادران را دم کرده و سپس صاف کنید، یک فنجان از آن را بعد از هر وعده غذایی به همراه عسل یا نبات میل کنید، علت توصیه مصرف بومادران با مواد قندی، اول تلخ مزه بودن آن و دوم ممکن است باعث افت فشار و قند خون شود.

آویشن و درمان عفونت سینوس ها :

مقداری آویشن را دم کرده و سپس صاف کنید، دو ساعت پس از مصرف هر وعده غذایی با عسل یا نبات مصرف کنید. به این علت با عسل مصرف کنید که باعث بالا رفتن دمای بدن و تسریع بهبودی و جلوگیری از افت قند و فشار خون می شود. آویشن یک آنتی بیوتیک قوی است که هم سینوس ها را میکروب زدایی می کند و هم آرامبخش خوبی است.

مقداری آویشن یا بابونه یا بومادران را داخل یک ظرف آبجوش ریخته و در ظرف را نیم ساعت بگذارید، سپس آن را صاف کرده داخل دستگاه بخور بریزید، بخور دهید. اگر دستگاه بخور در دسترس نبود، داخل یک قابلمه، آب را جوش بیاورید و مقداری گیاه را داخل آب بریزید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، یک ملحفه به دور خود بپیچید و حوله ای را روی سر خود بگذارید و بخور دهید. بعد از بخور بدن را با ملحفه خشک کنید و سر را با کلاه بپوشانید.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های تنفسی و روش های پیشگیری از آن

 

اسطوخودوس و درمان عفونت سینوس ها :

اسطوخودوس را مانند روش های گفته شده، بخور دهید و بعد سر را با کلاه بپوشانید و زنجفیل دم کرده به همراه عسل یا نبات میل کنید، استراحت کنید. یک حوله را داخل محلول آب ولرم و اسطوخودوس کرده آب اضافی را بگیرید و روی پیشانی قرار دهید، این کار باعث تخلیه عفونت سینوس ها و تسکین درد و التهاب می شود.

در طول درمان از نوشیدنی های گرم، سوپ گرم، سبزیجات تازه استفاده کرده و از خوردن غذاهای سرخ کردنی بپرهیزید. در سیکل درمانی انگور، خربزه، هندوانه که باعث حساسیت و آبریزش بینی می شود، میل نکنید و مصرف سیگار را قطع کنید.

بخور، حتی بخور آب معمولی، باعث ورود هوای تمیز به ریه ها شده و حتی می تواند به ترک سیگار کمک کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0