چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببریم

1653 بازدید
04 فروردین 97
سمانه

با وجود مشغله های فکری فراوان چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببریم

ذهن نیمه آگاه وقتی به بهترین شکل تحت تاثیر و کنترل در می آید که شخص در یک حالت استراحت کامل در تعمق یا تفکر باشد. در این حالت است که می توان به آن روی آورد و بر آن مسلط شد. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم که به منظور تاثیر بر ضمیر نیمه آگاه از طریق القای کنترل شده، هر روز دو نوبت به آن اختصاص یابد. کافی است این دفعات هر کدام تنها ده دقیقه باشد. نوبت اول باید در طول روز یا اوایل شب هنگامی که راحت هستید باشد. نوبت دوم باید شب هنگام یعنی زمانی که چراغ ها خاموش و شما آماده به خواب رفتن هستید باشد.

خود القایی چیست و چه زمانی باید انجام دهیم

از نمونه های خود القایی، الهامی است که به هنرمندان نابغه در هنگام تفکر یا رویا می رسد. اهداف خود القا شده ای که از حالات تفکر نوابغی مثل چایکوفسکی، دیکنز و پو در هنر آنان تجلی شده کیفیتی استثنایی جهانی است. آن ها نمی توانستند تنها با قدرت اراده به آن برسند. این نتایج خود القایی و خود الهام گیری جالب و روشنگر است و دلیل بیشتر اعتبار، عملی بودن و موثر بودن روش ما برای بهبود استعداد تمرکز شماست.

درست قبل از خواب واقعی و همزمان با تجسم های عینی زمان خودالقایی است. در طول روز، به هنگام یک استراحت کامل می توانید به خود القا کنید. درست قبل از خواب در یک دوره استراحت عمیق تر و کامل تر و در معرض القاپذیری بیشتری هستید. القائاتی که در این دوره انتقالی داده می شود به ویژه چون شخص به خواب می رود و دارای تمایل به انتقال به ضمیر نیمه هوشیار است مفیدند. پس در این جا راه مهمی به ضمیر نیمه آگاه دارد.

چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببریم

چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببریم

آیا می دانستید ؟!

بسیاری از شما می توانید بدون زنگ ساعت در زمانی خاص بیدار شوید. خواه آن را تشخیص بدهید یا نه، شما از روش هدایت القائات به ضمیر نیمه آگاه که درست هنگام قبل از خواب است استفاده کرده اید. نیاز نیست القائات به صدای بلند باشد. برای استفاده از روش ما تنها فکر درباره ی آن ها کافی است، برای مثال، فکر برخاستن از خواب در ساعت معین به ضمیر نیمه هوشیار می رسد و چون ضمیر نیمه هوشیار هیچ گاه به خواب نمی رود، شما را در زمان خاص بیدار می کند یا ممکن است به لبه تخت بغلتیم و نیفتیم یا وقتی پوشش مان در خواب کنار می رود خود را بپوشانیم، چون ضمیر نیمه آگاه واقعیت را ثبت می کند و همیشه از طریق فکر نیمه آگاه مواظب هستیم.

 

 

همچنین بخوانید:  خوراکی های مقوی برای تقویت مغز

 

 

چند نکته برای یادگیری بهتر :

برای یاد گیری مطالب اگر می بینید درس معینی را در یک ساعت خاص عمیق تر یاد می گیرید، کار را به همان وقت اختصاص دهید. یاداشت برداری و علامت گذاری عبارات مهم کتاب هم خیلی مفید است، چون این فعالیت اضافی به برجسته کردن و تحت تاثیر قرار دادن حقایق در فکر شما کمک می کند. این امر به ویژه برای کسانی که دوره ی سخنرانی می گیرند اما عملا از طریق مواد دیداری بهتر یاد می گیرند مهم است.

اشخاصی که هر کلمه را برای خود تکرار می کنند یا با بلند خواندن بهتر می فهمند، برای آن که بتوانند مثل کسانی که به آرامی می خوانند و کلمات را به صورت گروهی می فهمند، بفهمند، احتیاج زیادی به تمرین مطالعه صحیح دارند. اشخاصی که انگشت خود را زیر خطی که می خوانند می کشند یا کسانی که موقع مطالعه سر خود را از یک طرف به طرف دیگر حرکت می دهند نیز زمان زیادی را هدر داده و معمولا درک معنی ندارند. تنها راه ترک عادات بد در مطالعه و به دست آوردن سرعت و درک معنی، تمرین دائم است. برای افزایش سرعت، کار خود را با موضوعی که برای فهمیدن ساده است شروع و سپس موضوع های جملات را با سرعت هر چه بیشتر تفسیر کنید، به عوض خواندن کلمات، به دنبال موضوعات مطرح شده باشید.

فراموش نکنید :

هر شیوه ای را که شما برای افزایش سرعت و درک معنی خود از مطالب مکتوب انتخاب کنید اگر قویا برانگیخته شده و هر روز تمرین کنید، موفقیت آمیز است. وقتی دریابید که آنچه را می خوانید می فهمید، اعتماد به نفس شما بسیار افزایش می یابد و نتیجه ی آن این است که مطالب هر چه مشکلتر را بخوانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميایی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0