چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

2529 بازدید
06 خرداد 00
مروارید
,

چگونه مثبت اندیش باشیم؟

اگر تمایل به دیدگاه منفی دارید، انتظار نداشته باشید که یک شبه خوش بین شوید. اما با تمرین، صحبت در مورد خود و پذیرش بیشتر خودتان می توانید به مرور زمان تفکر مثبت را تمرین کنید و نسبت به دنیای پیرامون خود انتقاد کمتری داشته باشید. وقتی حالت ذهنی شما به طور کلی خوش بین باشد، توانایی خود را برای کنار آمدن با استرس روزانه بیشتر می کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه مثبت اندیش باشیم؟ با ما همراه باشید؛

 

چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

 

12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

می توانید یاد بگیرید که تفکر منفی را به مثبت اندیشی تبدیل کنید. روند کار ساده است، اما به زمان و تمرین نیاز دارد، بنابراین در نهایت یک عادت جدید ایجاد خواهید کرد. در اینجا چند روش برای تفکر و عملکرد مثبت تر و خوش بینانه آورده شده است:

1. مشخص کنید کدام جنبه ها قابل تغییر هستند

اگر می خواهید خوش بین باشید و تفکر مثبت بیشتری داشته باشید، ابتدا جنبه هایی از زندگی را که معمولا با دید منفی به آن ها فکر می کنید، اعم از کار، روابط خود با دیگران و غیره را شناسایی کنید. شما می توانید با تمرکز بر روی یک قسمت کوچک شروع کنید تا بتوانید به آن فکر کنید و با روش مثبت تری با آن کنار بیایید.

2. خودتان را ارزیابی کنید

در طول روز مکث کرده و ارزیابی کنید. اگر متوجه شدید که بیشتر افکار شما منفی است، سعی کنید راهی پیدا کنید تا آن ها را با احساس مثبت جایگزین کنید.

3- برای مثبت اندیش بودن مشاهده اخبار را متوقف کنید

تماشای اخبار برای برخی می تواند مهم باشد زیرا آن ها دوست دارند از آنچه در دنیای اطرافشان می گذرد مطلع شوند. اما لزوما آگاهی از همه اتفاقاتی که در این کره خاکی رخ می دهد لازم نیست و این قطعا به این معنی نیست که شما اخبار پیرامون خود را کاملا نادیده بگیرید، بلکه تعادل لازم است. زیاد گوش دادن به اخبار و محوریت قرار دادن آن در زندگی ما، در آخر باعث افسردگی خواهد شد و شما حتی بدون اینکه متوجه شوید، جهان بینی تاریکی خواهید داشت.

 

همچنین بخوانید: فکر سازنده داشته باشید

 

4- بر آنچه درست است تمرکز کنید تا مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی بدان معنا نیست که شما باید از چالش های منفی و اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می دهد چشم پوشی کنید. گاهی اوقات، آنچه به نظر می رسد یک رویداد منفی است می تواند یک “سودمند مضر” باشد که قدرت تغییر در کل زندگی شما را دارد. اگر بتوانید روی آنچه تمرکز می کنید کنترل داشته باشید، همه تصورات و باورهای شما درباره زندگی تغییر می کند.

5- جنبه خوب را در همه چیز پیدا کنید

حقیقت این است که همه ما در هر شرایطی قدرت یافتن چیزهای خوب را داریم، اما تعداد کمی از ما واقعا انتخاب این چشم انداز را انتخاب می کنیم.

6. ذهن خود را با افکار مثبت تغذیه کنید

حتی اگر به طور طبیعی افراد مثبتی نیز باشیم، محیط پیرامون ما در جهت دهی به طرز تفکر ما و تبدیل آهسته و بدون احساس به منفی نقش مهمی بازی می کند. تجربیات ناموفق، ناامیدی های خاص در زندگی، یا حتی مورد آزار و اذیت و تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران، ممکن است ما را به افراد منفی تبدیل کرده و دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر دهد. برای تغییر نحوه مشاهده جهان اکنون زمان آن است که خلاف این عمل را انجام دهیم.

همانطور که زندگی برای مدت طولانی ما را با نکات منفی تغذیه کرده است، ما سعی خواهیم کرد روزانه خود را با افکار مثبت تغذیه کنیم تا بر ناامیدی های انباشته شده در زندگی غلبه کنیم. بنابراین ما باید تلاش کنیم تا هر چیزی را که باعث می شود هر روز احساس قدرت و خوش بینی کنیم، به خاطر بیاوریم.

7. برای مثبت اندیش بودن افراد منفی را از زندگی خود بیرون کنید

بزرگترین مخالفتی که ممکن است در سفر به زندگی مثبت تر با آن روبرو شوید، افرادی در اطراف شما هستند که سعی می کنند شما را به سمت منفی گرایی سوق دهند. قطع رابطه با برخی از افراد که ممکن است موقعیت بسیار مهمی در زندگی شما داشته باشند مانند دوستان یا اعضای خانواده برای شما دشوار است، اما برای ایجاد تحول بزرگ در زندگی شما باید تغییرات بزرگی ایجاد شود. بنابراین شما نباید هیچ منفی مضر در زندگی خود را تحمل کنید و تا آنجا که ممکن است سعی کنید از افرادی که روزانه انرژی منفی در زندگی شما پخش می کنند دوری کنید.

8. به خود اجازه دهید لبخند بزنید یا بخندید

مخصوصا در زمان های سخت به دنبال سرگرمی در اتفاقاتی باشید که هر روز رخ می دهد. وقتی به زندگی می خندید، استرس کمتری خواهید داشت.

 

همچنین بخوانید: شیوه برخورد با افراد منفی گرا

 

9. برای مثبت اندیش بودن یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید

هدف قرار دهید که بیشتر روزهای هفته حدود 30 دقیقه ورزش کنید. همچنین می توانید آن را به تمرینات 10 دقیقه ای در طول روز تقسیم کنید. ورزش می تواند بر روحیه شما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد و شما را از استرس خلاص کند. برای تامین انرژی برای ذهن و بدن خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و تکنیک های مقابله با استرس را بیاموزید.

10. روابط خود با افراد مثبت را گسترش دهید

اطمینان حاصل کنید که افراد مثبت و پشتیبانی کننده ای وجود دارند که می توانید روی آن ها حساب کنید تا مشاوره و بازخورد مفید به شما ارائه دهند. از طرف دیگر، افراد منفی ممکن است سطح استرس شما را بالا ببرند.

 

11. صحبت شخصی مثبت را امتحان کنید

با این قانون ساده شروع کنید: هر چیزی را که به دیگران نمی گویید به خود نگویید. رفیق خود باشید و خود را تشویق کنید. اگر فکر منفی برای شما پیش آمد، آن را منطقی ارزیابی کنید و به خصوصیات خوب خود توجه کنید. به چیزهایی در زندگی خود فکر کنید که برای آن ها ارزش قائل هستید.

 

چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن

 

12. برای مثبت اندیش بودن از افسردگی خلاص شوید

چگونه می توان از افسردگی خلاص شد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بدانیم که افسردگی در مراحل اولیه چیزی جز احساسات منفی و افکار سیاه نیست. ما به آن ها اجازه داده ایم تفکر و فعالیت های روزمره ما را کنترل کنند و برای خلاص شدن دائمی از آن ها فقط به مقاومت نیاز داریم.

بسیاری از فعالیت های جسمی و روحی وجود دارد که ممکن است باعث بهبودی شما شود و به شما کمک کند تا از احساسات منفی خلاص شوید. جدا از داروها و مواد شیمیایی، این فعالیت ها به عنوان درمان های طبیعی برای افسردگی طبقه بندی می شوند.

خلاص شدن از افسردگی ممکن است ساده تر از آن باشد که فکر می کنید، زیرا گام های ساده ای که روزانه متعهد می شوید باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و حتی می توانید به یک فرد مثبت و با انگیزه برای زندگی تبدیل شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان الذکر را با خواص کاهش التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید، درمان برونشیت و آسم، درمان و پیشگیری از عفونت دهان، درمان التهاب روده بزرگ، کولیت مزمن، مبارزه با سلول های سرطانی، درمان چین و چروک صورت، دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0