چگونه مراقب خودمان باشیم و سلامتی خود را یک عمر حفظ کنیم؟

2002 بازدید
15 آذر 97
سمانه
,

چگونه مراقب خودمان باشیم !؟

وقتی هنوز خیس هستید از مرطوب کننده استفاده کنید.

وقتی که پوست شما بعد از دوش گرفتن هنوز کمی نمدار است، کرم مرطوب کننده را روی آن بمالید. چون این کرم ها برای حفظ رطوبت درست شده اند، پس چه بهتر که تا وقتی پوستتان هنوز مرطوب است از آن ها استفاده کنید. هر چه پوست شما مرطوب تر باشد چروک های روی آن کمتر به چشم می خورد.

لب هایتان را چرب کنید.

زبان زدن به لب ها فقط آن ها را خشک تر می کند. به خصوص در زمستان قدری وازلین روی لبهایتان بمالید تا از خشک شدن و ترک خوردن آن ها جلوگیری شود. برای جلوگیری از خشک شدن دستهایتان بعد از شستن ظرف ها آن ها را کمی با وازلین چرب نمایید و هوا را سرد کنید، کاسه یخ بزرگی را جلوی یک پنکه دستی روی میز بگذارید. این در عین حال هوا را هم خنک می کند و هم مرطوب می سازد. ضمنا پوست شما را هم در شرایط بهتری نگه می دارد.

در زیر آفتاب نیم روزی قرار بگیرید.

اگر از جوان بودن ظاهرتان ناراحت هستید و به خاطر موقعیت اجتماعی خود دلتان می خواهد هر چه زودتر قیافه بالغ تری پیدا کنید زیر آفتاب بروید تا پخته شوید. کرم ضد آفتاب را فراموش کنید. به جای آن روغن بچه به بدنتان بمالید تا خیلی خوب بسوزید. به این ترتیب در حالی که سنین سی را می گذرانید ظاهر یک آدم بالغ تر را خواهید داشت.

ادرارتان را پاک نگه دارید.

همه ما می دانیم که باید روزی هشت لیوان آب بخوریم. این یکی از بهترین عادت هایی است که می توانید داشته باشید. یکی از ساده ترین راه های تعیین اینکه آب کافی به بدن شما رسیده است، به وسیله رنگ ادرارتان می باشد. اگر رنگ ادرار شما شفاف باشد یعنی آب کافی نوشیده اید اما اگر رنگ آن زرد تیره باشد باید مایعات زیادتر مصرف نمایید تا ادرارتان هر چه بیشتر از کدری بیرون بیاید. اگر رنگ ادرار شما شفاف باشد یعنی احتمالا پوستتان تمام رطوبت لازم را دریافت می کند، یکی از مهمترین و تنها عواملی که نشان از سالم بودن پوست انسان دارد.

سیر بخورید.

مطالعات نشان می دهند که سیر احتمالا عمر بیلیون ها سلول سازنده پوست انسان را افزایش می دهد. سیر می تواند رشد سلول های سرطانی را متوقف کند، سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد و ماده ضد باکتری طبیعی تولید نماید.

چگونه مراقب خودمان باشیم

چگونه مراقب خودمان باشیم

از لیف های ارزان قیمت استفاده کنید.

هر چه لیف ارزان قیمت تر باشد احتمالا زبری آن کمتر است. بنابراین لیف های ارزان قیمت تر پوست فاسد شده و مرده صورت شما را بهتر از روی آن بر می دارند.

با گذاشتن و برداشتن حوله روی صورتتان آب را خشک کنید.

برای خشک کردن صورتتان حوله را روی آن نمالید. این عمل خشن به مرور زمان می تواند چروک ها را تشدید کند و چروک های جدیدی روی صورتتان بیندازد. اگر بهار است از حوله در حکم یک اسفنج استفاده کنید و آن را روی صورتتان نمالید.

زمانی معادل اجرای یک آهنگ برای مسواک زدن در نظر بگیرید.

یک مسواک زدن معمولی عموما چیزی حدود چهل و پنج ثانیه طول می کشد. دندان پزشک ها می گویند برای اینکه جرم ها به طور موثری از روی دندان ها برداشته شوند باید حدود دو دقیقه مسواک بزنید. سعی کنید در حالی که آهنگی از رادیو پخش می شود به مسواک زدن بپردازید. ضمنا زبانتان را هم فراموش نکنید. می توانید زمانی معادل اجرای یک سمفونی را برای مسواک زدن در نظر بگیرید و بوی بد دهانتان را از بین ببرید. نفس بدبو غالبا با جمع شدن باکتری ها روی زبان آغاز می شود. باکتری ها آنجا جمع می شوند و بخارهای سولفوریک بدبو متصاعد می کنند. بنابراین نه فقط دندان ها بلکه تمام زبان، لثه ها و سقف دهانتان را با مسواک تمیز کنید.

دندان هایتان را در حالی که کفی است نخ بکشید.

دندان ها را وقتی نخ بکشید که هنوز قدری خمیر دندان در دهانتان هست. این کف کمک می کند که نخ لا به لای دندان هایتان به راحتی بچرخد.

از چوب لباس هایی چوبی استفاده کنید.

چوب لباسی های فلزی برای لباس ها خوب نیستند. آن ها لباس ها را خط می اندازند به پارچه آن صدمه می زنند و عمر لباس را کوتاه می کنند بنابراین فقط از چوب لباسی های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: نکاتی درباره رشد مو

 

موهایتان را کوتاه کنید.

حتی اگر عاشق موهای بلند هستید حتما هر سه ماه یک بار موهای سرتان را بزنید. اگر مدت زیادی این کار را نکنید موهایتان دچار موخوره می شود. وقتی زیر فشار روانی هستید از زدن موهایتان خودداری کنید زیرا ممکن است احساس کنید که نیاز به تغییر دارید و آن را طوری کوتاه نمایید که بعدا موجب پشیمانی تان گردد.

کف سرتان را ماساژ بدهید.

پیش از اینکه به موهایتان شامپو بمالید سرتان را قدری برس بزنید تا کثیفی ها از آن جدا شود. بعد هنگام شامپو کردن کف سرتان را خوب بمالید. این کار گردش خون را افزایش می دهد، آرامش بخش است و به شما اطمینان می دهد که از وجود همه ذرات کثیف روی سرتان خلاص شده اید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید و طوری کف سرتان را چنگ بزنید که انگار در حال نان خمیر کردن هستید.

بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید در عوض، هر وقت که امکان آن برایتان وجود دارد، بگذارید موهایتان با هوا خشک شود. هنگام خشک شدن موهایتان انگشتان خود را لا به لای آن ها فرو کنید. اگر عجله داشتید می توانید موهایتان را سشوار بکشید اما بگذارید قدری مرطوب بماند.

در استفاده از بوها ملاحظه کار باشید.

فراموش نکنید عطر شما که از فروشگاه خریده اید یا هر عطر دیگری نباید قبل از خودتان وارد اتاق شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم خار مریم را با خواص کمک به سلامت کبد، بهبود سلامت پوست، کاهش کلسترول، کمک به کاهش وزن، کاهش مقاومت به انسولین، بهبود علائم آسم آلرژیک، محدود کردن پیشرفت سرطان، کمک به حفظ سلامت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0