topNotif

چگونه مرتب و منظم باشیم !؟

1795 بازدید
06 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

چگونه مرتب و منظم باشیم !؟

به محض اینکه فرصتی پیدا کنم منظم و مرتب می شوم. هیچ کس در وضعیت من نمی تواند مرتب و منظم باشد. نمی دانم چگونه ؟ و… آیا تا به حال این بهانه ها را شنیده یا خودتان از آن ها استفاده کرده اید؟ شما می توانید انبوه کاغذهای خود را سر و سامان بدهید. البته هیچ کس با نظم و ترتیب به دنیا نیامده است. این مسئله ژنتیکی نیست، مرتب و منظم بودن مهارتی است که یادگرفتن آن آسان است.

در هم ریختگی از لحاظ روحی، شما را خرد می کند و باعث می شود میزان کاری که انجام داده اید از حد عادی اش بیشتر جلوه کند. در هم ریختگی باعث تاخیر کار، استیصال، فشار عصبی و البته وقت تلف کردن می شود. سرکار رفتن در روز اول هفته و ناگهان خود را با تلنباری از کاغذ مواجه دیدن باعث می شود احساس خستگی و بدخلقی کنید. تازه ساعت هشت صبح است و شما کلی از کارهایتان عقب هستید. در نظر بگیرید که چه فرصت هایی را از دست داده اید. رویدادهایی ویژه را که به دلیل درهم ریختگی میز کارتان یک هفته بعد دعوت نامه  آن را پیدا کردید و از وقتش گذشته بود.

مهم نیست شما چه شغلی دارید، مهم نیست چند کپی از مدارک و اسناد دولتی و خصوصی روی میزتان است و مهم نیست که روند فروش چقدر طول بکشد در هر حال لزومی ندارد که شما زیر تلنباری از کاغذ مربوط به کارهایی که باید آن ها را انجام دهید، غرق شوید.

چگونه مرتب و منظم باشیم !؟

چگونه مرتب و منظم باشیم !؟

فواید مرتب و منظم بودن !

وقتی شما مرتب و منظم باشید، در واقع آزادی بیشتری به خودتان می دهید و در تغییر مسیر هم بدون توجه به عواقب منفی آن توانایی بیشتری دارید. وقتی به زندگی تان نظم ببخشید می توانید به مسیری تغییر جهت دهید که بدون ایجاد بحران در جایی دیگر از فرصت های پیش آمده استفاده کنید. در واقع مرتب بودن راحت تر از بی نظم و ترتیب بودن است و هیچ وقتی بهتر از حالا نیست که دست به کار شوید.

فهرستی از مواردی که بهتر است تمیز و مرتب شود تهیه کنید و به آن درست نگاه کنید. در طی این روند پاکسازی مطمئن شوید که حواستان به مزایای کار کردن هوشمندانه هم هست. در نظر بگیرید چقدر روحیه تان بهتر می شود وقتی با یک نگاه آنچه را لازم دارید پیدا کنید. راحت تر خواهید بود، روی کار خود کنترل بیشتری خواهید داشت و کمتر دچار دلهره و اضطراب می شوید. در نظر بگیرید چقدر وقت اضافی خواهید داشت تا مجله یا کتاب بخوانید، کنترل کار را در دست بگیرید و خود را از فشار عصبی ناشی از بی سر و سامانی نجات دهید.

 

همچنین بخوانید: چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

 

اصول کلیدی

مرتب و منظم بودن، کار و زندگی شما را آسان تر می کند. مرتب و منظم بودن مهارتی است که هر شخص می تواند آن را یاد بگیرد. مرتب و منظم بودن روند دو مرحله ای است : مرتب و منظم شدن، مرتب و منظم ماندن، اولین بخش پیشگیری از تلنبار شدن کار، تفکیک کردن، سرهم کردن و طبقه بندی کاغذ هایتان است. بخش دوم حفظ و نگهداری آن است. تداوم بخشیدن به روش بایگانی و از عهده بر آمدن آن به اندازه دست به کار شدن مهم است. فهرستی که آن را ابداع کرده اید، باید با نیازهای کاری و شخصیت خودتان در عین حال که لازم است انعطاف پذیری هم داشته باشد، جور در بیاید.

روندی مجرد و بی عیب و نقص و در انتظار کشف وجود ندارد. این ترس را از خود دور کنید که مرتب و منظم بودن به معنی بغرنجی و پیچیدگی است. روش خود را برای ردیابی کاغذ تا حد امکان ساده نگه دارید. حتی اگر چندین ماه است که دل و جرائتش را ندارید مرتب و منظم شوید، امتحان آن ضرری ندارد.

برای دنبال کردن برنامه ای مرتب و منظم موارد زیر را به خاطر داشته باشید !

اهداف خود را تعیین کنید. توجه داشته باشید که همه کارها در یک روز انجام پذیر نیستند و نباید هم این طور باشد. آهسته شروع کنید، اول یک کشو بعد کشویی دیگر، بعد از تکمیل یک بخش به خودتان پاداش بدهید. وقتی خسته شدید از کار دست بکشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0