topNotif

چگونه می توان رابطه زناشويی را مستحكم تر كرد؟

1597 بازدید
16 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه می توان رابطه زناشويی را بهتر و مستحكم تر كرد؟

ازدواج را می توان تا حدودی به ماشینی تشبیه كرد كه ما را در مسیر زندگی بسیار كمك می كند. اولین مسئله این است كه ماشین خودبخود حركت نمی كند، بلكه بایستی ابتدا با آیین نامه رانندگی و كلیات ماشین (كلاچ، دنده، ترمز و …) آشنا شویم و آئین نامه زندگی زناشویی را بارها مطالعه کنید. مسئله دوم این است که ماشین نیاز به بنزین دارد و گاهی پنجر می شود و یا موتورش خراب می شود، ازدواج نیز مانند ماشین نیاز به رسیدگی و مراقبت روزانه و دوره ای است و هر از گاهی هم پستی بلندی هایی را پشت سر می گذارند. اگر می خواهیم ماشین زناشویی به درستی و برای همیشه کار  کند بایستی به دقت از آن مراقبت کرد. بنابراین، در این مقاله خواهم گفت که چگونه می توان رابطه زناشويی را بهتر و مستحكم تر كرد؟

 

چگونه می توان رابطه زناشويی را مستحكم تر كرد؟

چگونه می توان رابطه زناشويی را مستحكم تر كرد؟

 

چگونه می توان رابطه زناشويی را بهتر و مستحكم تر كرد؟

برای با هم بودن وقت اختصاص دهید

در زیر یک سقف بودن و داخل رختخواب رفتن با یکدیگر کافی نیست بایستی به طور مشخص زمانی را فقط و فقط برای خود همسرتان کنار بگذارید. بچه داری، خانه داری، شغل، درس، درگیری کاری و غیره هیچ کدام نمی توانند بهانه ای برای نادیده گرفتن این نیاز باشد (خوب زندگی کردن یک انتخاب است)؛ برای این منظور نکات زیر را رعایت کنید:

  • حتما حداقل یک وعده غذایی روزانه را با هم صرف کنید.
  • روزی 10 دقیقه با هم صحبت کنید.
  • از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده کنید و دست همدیگر را بگیرید.
  • برای هم جک تعریف کنید و با هم بخندید.
  • حداقل ماهی یک بار با هم قرار بگذارید. حداقل برای یک تا دو ساعت به تفریح و خوش گذرانی دونفره بروید.
  • هر از گاهی با هم شادمانه حرکات موزون یا ورزش داشته باشید.

محبت خود را ابراز کنید

بدون شک نکات و ویژگی های خوبی در همسرتان وجود داشت که با ازدواج کردید. آن ها را به خاطر آورده و در هر موقعیت و زمان مناسب از ته دل و با احساس بگویید، دوستت دارم و در زمان ها و مناسبت های مختلف هدیه کوچک حتی یک شاخه گل را چاشنی آن جمله جادویی کنید.

مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت کارهای خود را بپذیرید. با مطالعه، آگاهی و تلاش بکوشید تا به قول استاد گرامی دکتر هلاکویی تاثیر چهار ن نحس نادانی، ناتوانی، نیازمندی و نگرانی در زندگی تان به حداقل برسانید و مسئولیت انتخاب های خود را بپذیرید و در مشکلات منتظر پاسخ و یا قدم برداشتن همسرتان نباشید و کار درست و خوب خود را انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:  کنترل خشم در زندگی زناشویی

 

زمانی را  هم برای خود اختصاص دهید

هر فردی نیاز دارد که هر از گاهی با خود یا دوستان و یا خانواده اش خلوت کند و این مسئله هیچ منافاتی با زندگی اشتراکی و عشق بین زن و مرد ندارد و حتی توصیه می شود زن و شوهر هر از گاهی جدای از همسر خود چند ساعتی را برای خود باشند و در چهار چوب حریم خانوادگی آنچه را که دوست دارند، انجام دهند.

قدران یکدیگر باشید

در زندگی اشتراکی بر پایه عشق و محبت هیچ چیز جز وظیفه نیست. لذا همیشه می توان چیزی برای تشکر کردن و تعریف کردن از یکدیگر پیدا کرد و از صمیم قلب سپاسگزار یکدیگر بود.

حرمت و احترام همدیگر را حفظ کنید

هرگز چه در جمع و چه در خلوت، چه در عصبانیت و چه در شادی حرمت همسرتان را نشکنید و حرف رکیک بکار نبرید. شما در مشاجره ها اجازه دارید بلند صحبت کنید ولی اجازه ندارید بی احترامی کنید.

بهداشت فردی را رعایت کنید

بسیاری از خانم ها و آقایان به بوهای خاصی به ویژه بوی زیر بغل حساس هستند و بو تنها حسی است که به طور مستقیم وارد سیستم احساسی عاطفی مغز می شود و می تواند تاثیر زیادی در وضعیت روحی روانی فرد (خودآگاه و ناخودآگاه) بگذارد. عادت کنید هر روز بعد از بازگشت به منزل و یا اتمام آشپزی، یک دوش سریع بگیرید و از یک لوسیون خوشبو و مرطوب کننده استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم لاک پشت را با خواص مقوی قوای جنسی مردانه، ضعف بدنی، تقویت اسپرم، ضد ناباروری، افزایش جهش اسپرم و ضد بلغم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0