topNotif

چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

1198 بازدید
01 اسفند 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

همه ما می دانیم زندگی می تواند آشفته کننده باشد. شغل، قبض ها، رابطه عاشقانه و زناشویی، روابط اجتماعی، فرزندان و… آیا می توان همه را منظم و مرتب و طبق اصول نگه داشت؟ در حالی که هیچ راه مطمئنی برای مسئولیت های ساده زندگی نیست، تعداد انگشت شماری ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند بیشتر احساس نظم و سامان دهی کنید.

1. از تقویم استفاده کنید.

گرچه ساده به نظر می رسد، اما موثر است. داشتن تقویم دیواری و سالنامه می تواند به شما کمک کند کارها و مسئولیت های روزانه تان را یادداشت کنید و نظم را به زندگی تان باز می گرداند. وقتی کارهای روزانه تان در جلوی دیدتان باشد منظم تر به تمام کردن آن ها می رسید.

2. لیست کارهای روزانه تان را بنویسید.

تقویم ماهانه به شما کمک می کند منظم تر باشید اما نوشتن کارهای روزانه به شما کمک می کند فعال باشید. به جای این که در یک زمان چند کار را با هم انجام دهید، کارهایی را که لازم است انجام دهید را بنویسید. کارهایی که لازم است هر روز انجام شود را بنویسید بدون آن که برنامه های هفته های آتی تان را مشخص کنید. کارهای آسانتر را زودتر انجام دهید تا بتوانید تیک انجام شده را زودتر بزنید و اینگونه خودتان را تشویق کنید.

چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

چگونه نظم را به زندگی مان بازگردانیم؟!

3. از عقب انداختن کارها خودداری کنید.

این می تواند آسان تر به نظر برسد که کارها را عقب بندازید اما در نهایت باعث ایجاد استرس می شود. آیا قبض جدیدی دریافت کردید؟ همین امروز پرداختش کنید. آیا پروژه تحصیلی جدیدی باید انجام بدید؟ همین امروز انجامش دهید. هر چه زودتر کارهایتان را تمام کنید کمتر نگران می شوید.

4. زمانی را برای استراحت کردن در نظر بگیرید.

شما کارهای زیادی باید انجام دهید، و آخرین چیزی که به آن فکر می کنید استراحت کردن است. اگر روزی 30 دقیقه کنار بگذارید و هیچ کاری انجام ندهید می تواند به شما انرژی بیشتری ببخشد. اگر روز سختی داشتید یک فنجان چای برای خود بریزید و مقداری استراحت کنید، اینگونه فعال تر می توانید به کارهایتان ادامه دهید.

5. بدهی هایتان را پرداخت کنید.

آیا وام تحصیلی، وام مسکن و یا حتی مقداری پول از والدینتان قرض گرفته اید؟ بهترین کار این است هر چه سریعتر بدهی هایتان را ماهانه پرداخت کنید، اینگونه کمتر استرس می گیرید و زودتر از پرداخت بدهی هایتان خلاص می شوید.

 

همچنین بخوانید:  در هم ریختگی یعنی چه؟

 

6. پسوردها (رمزها) و فایل های الکترونیکی خود را ساماندهی کنید.

امروزه به دلیل پرداخت های امن اینترنتی بسیاری از قبض ها و بدهی ها اینترنتی پرداخت می شود و همه این مسائل نیاز به مدیریت و دسته بندی دارند تا بدانید مسائل مالی شما چگونه است. امروزه ما از نرم افزارها و سایت های مختلفی استفاده می کنیم و حساب های کاربری مختلفی داریم می توانیم از نرم افزارهایی که مدیریت پسوردها را برعهده دارند استفاده کنیم اینگونه از امنیت حساب های کاربری خود هم مطمئن تر هستیم.

7. راجع به مسائل مالی تان صحبت کنید.

آیا شرکتی دارید که با دوستی آن را شریک هستید؟ آیا همسرتان مقداری از لوازم خانه را خریداری می کند؟ و… در اینطور موارد لازم است راجع به مسائل مالی با شریک اقتصادی خود که حتی ممکن است همسرتان باشد صحبت کنید.

8. بودجه بندی کنید.

این جالب به نظر نمی رسید که آخر هر ماه متوجه شوید بیش از مقدار درآمد خود خرج های الکی کرده اید و بدهی ها و اقساط خود را پرداخت نکرده اید. با بودجه بندی کردن شما مدیریت دخل و خرج های خود را دارید و کمتر احساس استرس می کنید، حتی شاید مقدار بیشتری پول ذخیره کنید زیرا از خریدهای بیش از حد جلوگیری می کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0