چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

1541 بازدید
06 دی 97
بهاره
,

چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

بعضی از افراد خیلی راحت به خواب می روند، ولی در طول شب بیدار می شوند و دوباره به سختی خوابشان می برد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد. زیاد یا دیر غذا خوردن و افراط در نوشیدن باعث می شود افراد بیدار بمانند. دلایل دیگر این مشکل، فشار روانی، درد، نگرانی یا تنگی نفس در هنگام خواب است. اما سوال اینجاست که چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

بیدار شدن در نیمه شب

در بعضی افراد، حتی وقتی با این مشکلات مقابله می کنند آن ها باز هم شب بیدار می شوند و خواب آرام ندارند. بعضی مواقع دلیل این بود که تنظیم چرخه خواب آن ها خیلی طولانی تنظیم شده بود. بنابراین، به جای اینکه بعد از مرحله خواب ریم (REM) دوباره بخوابند، بیدار می شدند. در سایر موارد به نظر می رسد که ضمیر ناخودآگاه شما در حالی در خواب ریم هستید، موضوعی را در نظر می آورد و می خواهد آن را به ضمیر خود آگاه تان نشان بدهد. وقتی شما آن را ببینید، می توانید دوباره بخوانید.

محققان متوجه شدند که فقط تمرین لازم است که دو کار را انجام شود. اول، باید به ضمیر خود آگاه تان اجازه بدهید آنچه را می خواهد به شما نشان بدهد و دوم، ضمیر خود آگاه احتیاج دارد ادای فرایند خواب ریم را در بیاورید تا دوباره الگوی اساسی خواب را راه اندازی کند. نکته مهم این است که به ضمیر ناخود آگاه به جای نقش گرداننده، نقش ناظر را بدهید و ضمیر نا خود آگاه را راحت بگذارید تا خودش را هر طور که می خواهد نشان بدهد.

این درست همان کاری است که تمرین بعدی انجام می دهد و به ضمیر نا خودآگاه تان فرصت می دهد تا از طریق نماد ها آگاه می شوید، تنش ها بر طرف می شود. نیازی نیست از نمادها سر در بیاورید. فقط اجازه دهید به وسیله هر دو بخش ذهنتان پردازش شوند. تداعی آزاد در این تمرین موازی فرایند خواب ریم است که به ضمیر نا خود آگاه شما می گوید وقت مناسبی برای به خواب رفتن است.

چگونه پس از بیدار شدن در نیمه شب، دوباره به خواب برویم؟

شما می توانید این تمرین را زمانی که به تخت خواب می روید انجام بدهید و اگر در اواسط شب از خواب بیدار شوید، برای تان خیلی مفید است.

تمرین تئاتر ذهن

نکته: این تمرین را قبل از اینکه انجام بدهید، به دقت بخوانید.

قدم اول

تصور کنید در وسط سالن تئاتر نشسته اید و در مقابل شما پرده های تئاتر کشیده شده است.

قدم دوم

از ضمیر ناخود آگاه تان بخواهید تا از صحنه برای هر آنچه می خواهید استفاده کند.

 

همچنین بخوانید:  عوامل بروز اشکال در خواب

 

قدم سوم

پرده های صحنه تئاتر را ببینید که کنار می رود و ببینید چه چیزی ظاهر می شود. بعضی مواقع یک تصویر یا بی وقفه بعضی فعالیت ها ظاهر می شود و گاهی صحنه کم کم به طور کامل در تاریکی فرو می رود.

قدم چهارم

فقط به نگاه کردن به هر آنچه می بینید ادامه دهید. اگر صحنه کم کم در تاریکی فرو می رود، همچنان نگاه کنید و اجازه دهید تصویرسازی تا جایی که می خواهد آهسته گسترش پیدا کند. اجازه بدهید ضمیر ناخودآگاهتان هر تنشی را با برقراری ارتباط با شما با فرستادن نماد و نشانه ای بر طرف کند. ممکن است این نماد مرغ، موشک یا پرتقال باشد. فقط نماد را شناسایی کنید و اجازه دهید نور محو شود.

قدم پنجم

به نگاه کردن ادامه دهید. بگذارید تصویر بعدی به وجود بیاید. نیازی نیست از آنچه می بینید سر در بیاورید یا آن را تفسیر کنید. به همین ترتیب، اگر تصویر معنی دار به نظرتان رسید خیلی خوب است. فقط اجازه بدهید ضمیر ناخود آگاه تان هر چیزی که دلش می خواهد به شمان نشان بدهد.

قدم آخر

اگر احساس می کنید که به خصوص ذهن شما فعال است، می توانید آن را با تصویر ترکیب کنید. هر آنچه را می بینید با صدای درونی تان با لحنی یکنواخت و آرام ترکیب کنید یا به سادگی می توانید همین طور که احساس خواب آلودگی می کنید، به نگاه کردن ادامه بدهید.

در نظر داشته باشید که گاهی به نظر می رسد تصویر دارای معنی است و بعضی مواقع معنایی ندارد. اما حتی زمانی که رویاها با معنی به نظر می رسند، به خاطر داشته باشید آن ها گزاره هایی واقعی نیستند. آن ها فقط تصوراتی هستند که همواره ممکن است از راه های گوناگون تفسیر شوند. حسن این تمرین در آنچه می بینید نیست، بلکه در فرایندی است که اجازه می دهد تصاویر دوباره رخ بنمایند. به خودتان اجازه بدهید که به آن ها توجه کنید و بگذارید عبور کنند. همین طور که بیشتر و بیشتر از آن استفاده می کنید، طریقه به خواب رفتن بیش از پیش آسان تر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بومادران را با خواص رفع بی خوابی، برطرف کننده روماتیسم و دردهای استخوانی، تنظیم کننده قاعدگی، صاف کننده خون، رفع خستگی، ضدانگل آسکاریس و کیست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0