topNotif

چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم؟

1786 بازدید
11 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400
آخرین به روزرسانی 9 بهمن 1398

چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم !؟

باید بدانید که بسیاری از بیماری های دوران کودکی خود به خود خوب می شوند، یعنی با دادن رژیم غذایی معقول، محیط مناسب و زمان کافی، این بیماری ها ظاهرا خودشان بهبود می یابند. با این حال، تجربه به شما می گوید که یک سرماخوردگی خفیف سر می تواند به گلو منتقل شود و سپس به سینه بریزد؛ و یک سرفه می تواند به یک مشکل مزمن جدی تبدیل شود. اگر بیماری های شایع را با درمان های بی ضرر و انرژی دادن به بدن معالجه کنید، ممکن است از بدتر شدن بیماری یا ضعف جسمانی در مدت بیماری جلوگیری کنید. درمان های طبیعی از نقطه نظر درمانی مفیدند، عوارض جانبی آن ها حداقل است و به عنوان پیشگیری عمل می کنند، اما اگر درمان های خانگی شما در مدت زمان معقول نتیجه نداد یا بیماری بدتر شد، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این مقاله می آموزیم که چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم. با ما همراه باشید؛

فواید موسیقی درمانی برای کودکان

شواهد قوی وجود دارد که سلامتی و آرامش کودکان علاوه بر تغذیه به نکات دیگری مانند موسیقی، عرفان درمانی، آرامش روح و عشق الهی نیز بستگی دارد. موسیقی برای آرام کردن نوزادان و بچه ها بسیار مفید است. موسیقی از سه راه بر بدن تاثیر می گذارد : ریتم موسیقی بر ضربان قلب اثر می کند. بر امواج مغزی اثر می گذارد و از راه موسیقی آهنگ تنفس را می توانیم حس کنیم.

در موسیقی هارمونی یا ملودی وجود دارد که احساسات شخصی را تحت تاثیر قرار می دهد مثلا آهنگ های آهسته و بم برای رهایی از اضطراب، آهنگ های ملایم برای داشتن تمرکز و آهنگ های آرام برای رفع خستگی و احساسات دردناک استفاده می شوند. موسیقی کلاسیک و آرام یکی از بهترین نوع موسیقی هاست که برای آرامش روح و جسم حتی در نوزادان، کودکان و افراد بزرگسال به کار می رود، البته نوار موسیقی سمفونی های هوش و دانایی، در آرامش، استعداد و خلاقیت نوزاد بسیار مفید هستند.

چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم؟

چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم؟

عرفان درمانی

بر این مبنا که ما یک انرژی هستیم که به این جهان می آییم، به دنبال جستجو کردن و کامل شدن از راه شناخت خداوند و انتقال عشق الهی، جسم و روح همواره جدایی ناپذیرند و نباید این دو را از هم تفکیک کرد. وقتی مادر برای نوزادش لالایی می خواند حتما باید عشق الهی و قدرت خداوند را از کودکی به او تلقین کند. لالایی عرفانی یک عشق واقعی را به بچه می شناساند و او از دوران شیرخواری روحیه آرام و بسیار مهربانی پیدا می کند. این لالایی ها را از دوران بارداری و حتی تا 2 سالگی می توان برای کودک خواند.

ماساژ

ماساژ دادن نوزادان بسیار مهم است. مهم بودن در لمس کردن آن ها است. طبق تحقیقات انجام شده متوجهه شده اند وقتی در زمان تولد مادر نوزادش را در آغوش می گیرد و به خصوص نوزادانی که در ماه های اول در آغوش مادرند، بچه های آرام تر و خوشروتری خواهند بود. وقتی با پوست نوزاد تماس حاصل می شود قدرت دفاعی بدن را کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: نشانه های افسردگی در کودک و راه های درمان آن

 

چه زمانی ماساژ بدهیم و چگونه ؟

نوزاد را زمانی که بند نافش افتاد می توان ماساژ داد. در ماه های اول فقط به صورت نوازش سرتاسر بدن را لمس می کنیم از چهار ماهگی به بعد می توانید با آرامش دست ها و پاهای او را کم کم بمالید. برای نوزدان در ماه های اول معمولا بعد از حمام زمان مناسبی است و برای بچه های بزرگتر ماساژ باید هنگام خواب باشد. محیطی که بچه را ماساژ می دهید در هر سنی که هست باید محیط آرام و دلپذیری باشد. هوای آن نه سرد و نه گرم باشد بلکه متعادل باشد.

ماساژ کف پا

نوزادان از ماساژ دادن کف پا لذت زیادی می برند بنابراین قانون ماساژ کف پا، تمام عضوهای بدن ما در کف پا و کف دست ها نیز وجود دارند یعنی کبد در کف پا و کف دست، شش، قلب و … وجود دارند. در حین ماساژ دادن به داشتن حوصله نوزاد خود نیز توجه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص ضد افسردگی، درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0