topNotif

چگونه یک خانم مراسم مهمانی برگزار کند؟

1317 بازدید
23 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

یک خانم چگونه مهمانی می دهد !؟

یک خانم از بهترین ظروف چینی یا سرویس غذاخوری برای پذیرایی از مهمانانش استفاده می کند. اگر ظرفی بشکند ناراحت نمی شود و نمی گذارد که مهمانانش احساس گناه کنند. اگر یکی از مهمانان پیشنهاد دهد که در تهیه نوشیدنی یا شام به او کمک کند ممکن است بپذیرد یا نپذیرد. در هر حال می گوید متشکرم. اگر یکی از مهمانان، نوشیدنی یا خوراکی همراه خود بیاورد یک خانم موظف به سرو کردن آن نیست. آن هدیه ای است که به میل خودش از آن استفاده می کند.

چگونه یک خانم مهمانان را سر میز می نشاند ؟

اگر مهماندار یک خانم باشد مهمانی چه در خانه اش باشد یا مکانی دیگر جای هر کسی را خودش تعیین می کند. او با نهایت دقت این کار را انجام می دهد زیرا تصمیم او در خوش یا بد گذشتن به مهمانان موثر است، سعی می کند مهمانان هم فکر و موافق را کنار هم بنشاند اما هرگز یک زوج را اعم از اینکه با هم ازدواج کرده اند یا نامزد باشند یا این اولین قرار ملاقات آنان با هم باشد کنار هم نمی نشاند. قصد او این است که مهمانان به گونه ی کنار هم بنشاند که از هم سوالاتی بپرسند و بحث های هیجان انگیزی راه بیندازند.

اگر در جمع آن ها یک مهمان ویژه حضور داشته باشد همیشه بهترین صندلی را به او می دهد، در یک ضیافت بهترین جای اتاق را به مهمانان ویژه اختصاص می دهد. در منزل شخصی، مهمان ویژه در سمت راست میزبان یا حتی بهتر از آن در بین دو مهمان بسیار هم فکر جای داده می شود. در این میان میزبان کم طرفدارترین صندلی را به خودش در نظر می گیرد برای مثال در جلسه شام رسمی که قرار است در آن نطقی ایراد شود، در جایی می نشیند که کمترین دید را از تریبون داشته باشد. پاداش او تماشای چهره شاد مهمانانش است که خوب پذیرایی شده اند.

یک خانم همیشه میز را قبل از رسیدن مهمانانش می چیند. مجبور نیست هدیه ای را که میزبان به او داده است در حضور دیگران باز کند مگر آنکه خودش بخواهد.

چگونه یک خانم مراسم مهمانی برگزار کند؟

چگونه یک خانم مراسم مهمانی برگزار کند؟

درباره گل و شمع در مهمانی

میز شام رمانتیک بی تردید نیاز به گل های تازه و نور ملایم شمع دارد. اما گل باید برای میز یک امتیاز باشد نه مانع، یک خانم گل ها را در گلدان یا کاسه پایه کوتاه قرار می دهد تا مانع ارتباط چشمی بین او و مهمانش نشوند. او از گل های معطر، مثل سوسن که می تواند حتی بر شدیدترین احساسات غلبه کند استفاده نمی کند. نور شمع، هر کسی را جذاب تر نشان می دهد، شمع ها نیز چون گل ها باید به گونه ای روی میز قرار گیرند که به مانع یا خطر تبدیل نشوند. میزبان قبل از سرو کردن سالاد آن ها را روشن و قبل از ترک میز خاموش می کند. میزبان باهوش برای اطمینان از این که شمع هایش به راحتی روشن می شوند از قبل آن ها را امتحان می کند و چند دقیقه ای روشن می گذارد تا مقداری از موم فیتیله ذوب شود.

یک خانم اگر یکی از مهمان ها پیشنهاد کرد که بعد از تمام شدن مهمانی در تمیز کردن میز به او کمک کند، پیشنهاد او را می پذیرد یا رد می کند. در هر صورت او نباید چنین انتظاری از مهمانانش داشته باشد. همیشه در دعوت های خود چه با تلفن یا از طریق پست تمام اطلاعات لازم مانند زمان، تاریخ، مکان و لباس مناسب را قید می کند.

یک خانم ضمن آماده کردن و کشیدن غذا، مهمانانش را به آشپزخانه دعوت می کند. همیشه قبل از رسیدن اولین مهمانش آماده است. او با ظاهر نامرتب در را باز نمی کند. اگر هنوز چند دقیقه ای به آماده شدن غذای اصلی باقی مانده باشد مهمانانش را به کشیدن پیش غذا دعوت می کند. مهمانانش را برای پارک اتومبیل شان راهنمایی می کند. همسایه ها را از تاریخ مهمانی بزرگ مطلع می کند به خصوص  اگر تعداد پارکینگ های نزدیک منزل او محدود باشند.

 

همچنین بخوانید: چگونه یک خانم به مهمانی می رود ؟

 

چگونه شام را سرو کنیم !

یک خانم قبل از رسیدن مهمانانش بشقاب های شام، قاشق، چنگال و لیوان ها را روی میز می گذارد. پس از آن که مهمانان کمی با هم خوش و بش کردند و چیزی نوشیدند از آن ها می خواهد که سر میز غذا بنشینند، از این پس مهمانی شام به روال زیر ادامه می یابد.

  • مهمانان روی صندلی خود می نشینند.
  • اگر سالاد سرو می کند، بشقاب سالاد را روی بشقاب شام قرار می دهد.
  • وقتی مهمانان سالاد شان را خوردند بشقاب های سالاد را جمع می کند.
  • غذای اصلی یا باید روی میز سرو شود یا روی میز گذاشته شوند تا مهمانان خودشان غذا را بکشند.
  • در آخر دسر را سرو کنید. اگر چنگال های دسر را قبلا روی میز نگذاشته اید اکنون می توانید آن ها را با دسر بیاورید. اگر قهوه درست کرده اید حال زمان سرو آن نیز است.
  • اگر صحبت های سر میز شام مهمانان تا پس از صرف دسر ادامه یابد، بشقاب های خالی را جمع کنید و دوباره برای آن ها قهوه بریزید. هرگز دوستانتان را بلافاصله پس از صرف غذای لذیذ مجبور به ترک میز نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر را با کیفیت عالی از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0