topNotif

کاربردهای درمانی ویتامین جی

3597 بازدید
30 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با کاربردهای درمانی ویتامین جی آشنا شوید

ویتامین جی یا کولین ضد سیروز بوده و عامل پیشگیری از تخریب چربی ها و کاهش دهنده چربی خون می باشد. این ویتامین به عنوان محافظ کبد در تمام غدد چربی کبدی و محافظ عروق در بیماری آترواسکلروز شناخته شده است.

عامل کاهش دهنده چربی های بدن در متابولیسم لیپیدها با انباشته شدن چربی ها در کبد و تخریب بافت های چربی آن مبارزه می کند. بنابراین این عنصر ضد سیروز است و آن را به عنوان پیشگیری و درمان تمام تخریب های چربی کبد به کار می برند. کولین نقش مهمی در متابولیسم چربی ها در سطح سلول کبدی و حفظ تمامیت آن و جذب آن در ساختار بدن دارد.

کاربردهای درمانی

مصرف این ویتامین برای جلوگیری یا درمان هر بیماری که در رابطه با کبد باشد خصوصا سیروزها و پرسیروزها از هر نوع احتقان کبدی، هپاتیت های عفونی، سم و ویروس، یرقان ها و تمام نارسایی های کبدی و بیماری های غدد چربی کبد افراد پر خور یا مصرف بیش از حد دارو (مثلا آسپرین که باعث سیروزهای حقیقی می شود) توصیه می شود.

 

کاربردهای درمانی ویتامین جی

کاربردهای درمانی ویتامین جی

بعضی افراد آن را در رابطه با برخی نارسایی های قلبی (بزرگ شده قلب و چربی گرفتن آن بر اثر پر خوری) افراد سیگاری که آمادگی ابتلا به انفارکتوس و آنژین صدری را دارند (سولوروتین و کولین) توصیه می کنند. داروی نامبرده ما را به گروهی از مشتقات کولین نظیر استیل کولین که بیشتر تحت عنوان اسکولین شناخته می شود و پارا – سمپاتیکو – نیتیک است و به عبارت دیگر یک رشته اثرات تحریکی بر سیستم پاراسمپاتیک ایجاد می کند و در رابطه با کند شدن کار قلب، فشار خون پایین، افزایش حرکات دودی معده، تنگی نایژه، تنگی و بی حرکت شدن مردمک به کار می رود، راهنمایی می کند.

اسکولین همچنین به عنوان یک منبسط کننده عروق بر شریان های کوچک تاثیر گذاشته و به آن ها کمک می کند تا اسپاسم های عروقی از بین برود. علاوه بر آن این ماده فشار مایع مغزی – نخاعی را تنظیم می کند. مصرف زیاد این ویتامین می تواند باعث اسپاسم دستگاه پاراسمپاتیک (معده – کیسه صفرا) شود. استیل کولین به شکل عضلانی تجویز می شود و بدن انسان به آن عادت نمی کند. قابل ذکر است که کولین به صورت جهانی به عنوان یک ویتامین پذیرفته و شناخته نشده است. متخصصین بهداشت لسیتین سویا را به آن نزدیک می دانند که در درمان کلسترول بالای خون توصیه می شود.

 

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین ب ۱۲

 

منابع ویتامین جی کدامند ؟

کولین را به صورت طبیعی در کبد، مغز، مخمر آبجو، لیمو و چغندر که در آن اکسیده شده اسید آمینه ای به نام بتائین را به وجود می آورد می توان یافت. در داروها آن را در مارک های مختلفی می توان یافت که در چند مورد آن را ذکر می کنم. داروهایی همچون هپاکولین، هپابروم، لسیتین کولین، سولفارلم کولین، کولئوپپتین کولین، سولوروتین کولین (به اضافه ویتامین های ث و پی) اونیتائین (به اضافه ویتامین ب) فروکتو- بتائین، متیونین – اینوزیتول –کولین، متیکول، اسکولین و … معمولا آن ها را به صورت آمپول های خوراکی صبح پس از بیدار شدن مصرف می کنند.

 

توجه: به خاطر داشته باشید بدن شما هرگز نمی تواند از طریق قرص، کپسول، دارو یا دیگر مکمل های شیمیایی هیچ نوع ماده معدنی یا ویتامینی را جذب کند، بدن فقط قادر است از طریق میوه، غذا و منابع طبیعی و به مقداری که لازم دارد کمبودهایش را جبران کند. مراقب تبلیغات کذب در مجلات، وب سایت ها و دیگر رسانه ها باشید و هرگز بصورت خودسرانه این مواد شیمیایی را مورد استفاده قرار ندهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام زمینی را با خواص ضد سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، تنظیم فشارخون، درمان یبوست، جلوگیری از آلزایمر، افزایش وزن، درمان جوش و آکنه ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0