topNotif

کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی و طبیعی

1897 بازدید
04 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آخرین به روزرسانی 9 آذر 1398

کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی

آیا تصمیم به لاغری دارید؟ آیا می خواهید سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهید؟ اگر چنین است، به شما روغن های گیاهی را معرفی خواهم کرد که به کاهش وزن کمک می کند. به طرز شگفت انگیزی، انواع مختلفی از اسانس ها و روغن ها در کاهش وزن کمک می کنند. البته، نه معجزه در یک دوره کوتاه مدت بلکه، استفاده منظم از این روغن ها می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند. روغن های ضروری دارای آنتی اکسیدان های قوی، اسید های چرب، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این عناصر نقش بسیار عالی در جلوگیری از افزایش وزن دارند. حال دراین مقاله کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی و طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

 

کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی و طبیعی

کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی و طبیعی

 

کاهش وزن آسان با 7 روغن های گیاهی

1- روغن زنجبیل

روغن زنجبیل حاوی ترکیباتی است به نام جینجرول (Gingerol)، که ماده فعال در کاهش وزن محسوب می شود. زنجبیل حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است که سبب تحریک متابولیسم بدن شده و روند هضم غذا و کاهش وزن را تسریع می کند. مهمتر از همه، زنجبیل خاصیت ادرار آور دارد بنابراین، برای جلوگیری از احتباس مایع مفصلی بسیار موثر است.

روش استفاده از روغن زنجبیل

می توانید 5 تا 10 قطره از اسانس یا روغن زنجبیل را به برنج یا آب آشامیدنی خود اضافه کنید. البته، استفاده از همین مقدار روغن زنجبیل در آب گرم اثربخشی بیشتری دارد.

2- روغن دارچین

روغن دارچین به عنوان داروی موثر در کنترل قند خون برای بیماران دیابتی شناخته شده است. با این حال، مصرف روغن دارچین به مدت طولانی، به عنوان ماده غذایی برای کاهش وزن و کنترل اشتها استفاده می شود. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب در دارچین نقش مهمی در بهبود متابولیسم و کمک به جایگزینی چربی ها و کربوهیدرات ها به عنوان منابع انرژی دارند.

روش استفاده از روغن دارچین

روزانه به هنگام صبح، 5 تا 6 قطره روغن دارچین را در چای یا قهوه خود مخلوط و میل نمایید. همچنین، می توانید همین مقدار را به همراه بلغور جو دوسر یا میوه استفاده کنید.

3- روغن لیمو

مصرف مقدار متوسط از اسانس يا روغن لیمو به سوخت و ساز بدن کمک می کند. به خصوص اگر هنگام صبح استفاده شود، بسيار موثرتر است. روغن ليمو غنی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری است كه انرژی بدن را افزايش داده و متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را تحریک می کند. همچنین، به هضم غذا و كاهش وزن آسان کمک می کند.

روش استفاده از روغن ليمو

3 تا 5 قطره روغن ليمو را در يک ليوان آب گرم یا چای ريخته و ميل نماييد.

 

همچنین بخوانید:  خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای کاهش وزن

 

4- روغن رزماری

اسانس يا روغن رزماری در رايحه درمانی (آروماتراپی) برای از بین بردن استرس و افسردگی استفاده شود. این یک ماده طبیعی است که به افزایش متابولیسم افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک می کند.

روش استفاده از روغن رزماری

اسانس رزماری را بر روی مچ دست بمالید و عطر را به خوبی پخش کنید. علاوه بر این، اسانس رزماری را در آب جوش ريخته سپس بخار آن را برای مدت 5 دقیقه از راه بينی استنشاق کنید. شما می توانید از این روش هر زمان که اشتهای كاذب دارید، استفاده کنید.

5- روغن نعنا

اسانس یا روغن نعنا به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی استفاده می شود. همچنین مشکلات گوارشی را به طور طبیعی بهبود می بخشد. این روغن سبب افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن می شود و به کاهش وزن آسان بدن کمک می کند. به علاوه، روغن نعنا، اشتها کاذب را از بین می برد.

روش استفاده از روغن نعنا

5 تا 10 قطره از روغن نعنا را با آب رقیق کنید و قبل از غذا میل نمایید. همچنین، می توانید از روغن نعنا در اسموتی و آبمیوه ها نیز استفاده کنید.

6- روغن جوانه گندم

این روغن حاوی اسید لینولئیک است که به میزان قابل توجهی به چربی سوزی بدن کمک می کند. علاوه بر این، روغن جوانه گندم سبب کاهش کلسترول بد خون شده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. همچنین، این روغن حاوی ویتامین ای و و ویتامین کا می باشد که از چین و چروک، ترک های پوستی و شل شدن پوست بدن جلوگیری می کند.

روش استفاده از روغن جوانه گندم

یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم را در یک لیوان آب ریخته و 10 دقیقه قبل از غذا میل نمایید. این روغن با ایجاد احساس سیری در معده، به کاهش وزن شما کمک می کند.

7- روغن گریپ فروت

اسانس گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که برای جلوگیری از تجمع چربی های شکم استفاده می شود. آنزیم های موجود در گریپ فروت باعث افزایش متابولیسم شده و چربی را به یک منبع انرژی تبدیل می کند.

روش استفاده از روغن گریپ فروت

2 تا 3 قطره روغن گریپ فروت را در آب آشامیدنی بریزید و آن را با معده خالی بنوشید. همین طور می توانید، این مقدار روغن را در آبمیوه و اسموتی ها اضافه کرده و میل نمایید.

توجه: توصیه می شود از مصرف بیش از حد اسانس گریپ فروت اجتناب کنید.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0