کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها

1981 بازدید
22 مهر 97
بهاره
,

کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند و مصرف آن ها معمولا باعث افزایش وزن می شوند. به طور متوسط روزانه حدود دو سوم از مقدار غذایی که می خوریم کربوهیدرات است و این نگرانی بزرگی را ایجاد می کند. معمولا به افرادی که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود که کربوهیدرات کمتری مصرف کنند یا اصلا مصرف نکنند. اما جالب است بدانید برخی از کربوهیدرات ها نه تنها وزن را افزایش نمی دهند، بلکه باعث کاهش وزن نیز می شوند. در ادامه هفت غذای کربوهیدراتی را به شما معرفی خواهم کرد، که به کاهش وزن کمک می کنند.

کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها

کاهش وزن با خوردن هفت غذای کربوهیدراتی

سیب زمینی

مواد مغذی و اصلی سیب زمینی، نشاسته است. سیب زمینی ها حاوی مقادیری از پروتئین های ارزشمند بیولوژیکی هستند. سیب زمینی قلیایی است، بنابراین در افزایش یا حفظ مقدار قلیایی در بدن بسیار مفید است. سودا، پتاس و ویتامین های آ و دی در سیب زمینی نیز موجود است. ویتامین ث مهمترین عنصر مغذی سیب زمینی است. همچنین با خوردن سیب زمینی کلسترول کاهش می یابد.

لوبیا

لوبیا یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن می باشد. بر اساس تحقیق انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، لوبیا حاوی عناصری است که به افزایش دو برابری هورمون های گوارشی به نام کلستیستوکینین کمک می کند. بر طبق برخی مطالعات، حبوبات به حفظ سطح قند خون کمک می کنند و این باعث می شود تا مدت زمان طولانی تری گرسنه نشوید. لوبیا به عنوان رژیم غذایی با فیبر بالا محسوب می شود و در کاهش کلسترول نیز کمک می کند. هفت گرم کربوهیدرات در یک فنجان لوبیا پخته شده وجود دارد. همچنین پروتئین موجود در لوبیا در کاهش وزن موثر است.

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

 

ماکارونی (پاستا)

بسیاری از مردم سال ها در مورد ماکارونی تصور غلطی داشتند، که خوردن ماکارونی چاقی را افزایش می دهد. اما اگر این باور واقعا درست بود، در حال حاضر اکثر مردم ایتالیا باید چاق باشند، زیرا آنها سالانه ماکارونی زیادی می خورند. برعکس، ماکارونی می تواند به کاهش وزن کمک کند. بله، ماکارونی! در واقع، نشاسته مقاوم در ماکارونی وجود دارد.

توت فرنگی

عناصری در توت فرنگی وجود دارد که پروتئین NRF 2 نامیده می شود که برای بدن ما مفید است. این پروتئین برای کاهش چربی خون و کلسترول کار می کند. همچنین این پروتئین، آنتی اکسیدان ها و فعالیت های ایمنی دیگر را در بدن ما افزایش می دهد. علاوه بر این، توت فرنگی همچنین حاوی ویتامین ث، فیبر و پتاسیم است. خوردن آن وزن را افزایش نمی دهد و کاملا برعکس باعث کاهش آن می شود. قند طبیعی در آن وجود دارد، لذا میل به خوردن مواد قندی نیز برطرف می شود.

چغندر قند

چغندر قند دارای کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. همچنین بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در آن وجود دارد. آب آن بهترین منبع شکر طبیعی محسوب می شود. چغندر قند حاوی سدیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، کلر، ید، آهن، ویتامین ب یک، ب دو و ث است. با وجود فراوانی کربوهیدرات، چغندر قند وزن را افزایش نمی دهد در عوض، باعث کاهش کالری می شود. به افرادی که ورزش می کنند، توصیه می شود که آب چغندر قند مصرف کنند.

کینوآ

کینوآ نوعی دانه است که در جهان به عنوان Superfood شناخته می شود. برای کاهش وزن، لازم است که نسبت به غذایی که دریافت می کنیم با افزایش سوخت و ساز بیشتر بدن کالری بالاتری را بسوزانیم. در کینوآ چنین مواد مغذی وجود دارد که با افزایش متابولیسم بدن می تواند این کار را انجام دهد.

کنگر فرنگی

در کنگر فرنگی هم کربوهیدرات یافت می شود. حدود سه گرم کربوهیدرات در نصف یک کنگر فرنگی وجود دارد اما مصرف آن باعث افزایش چاقی نمی شود. کنگر فرنگی دارای چربی و کالری کم است. حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان است. همچنین برای کنترل کلسترول خون گزینه مناسبی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0