topNotif

کاهش وزن با کندر و 3 روش استفاده از کندر برای کاهش وزن

21416 بازدید
14 فروردین 00
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 اسفند 1400

کاهش وزن با کندر و 3 روش استفاده از کندر برای کاهش وزن

کندر بوی تندی دارد که شبیه بوی چوب است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. روغن موجود در آن برای پوست استفاده می شود و همچنین در مکمل های غذایی نیز موجود است. به نظر می رسد کندر که در طب سنتی آیورودا استفاده می شود، فواید سلامت خاصی دارد، از بهبود آرتریت و هضم تا کاهش آسم و سلامت دهان و دندان؛ حتی ممکن است به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک کند. این مقاله در مورد کاهش وزن با کندر و 3 روش استفاده از کندر برای کاهش وزن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

کاهش وزن با کندر و 3 روش استفاده از کندر برای کاهش وزن

کاهش وزن با کندر و 3 روش استفاده از کندر برای کاهش وزن

 

کندر چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

کندر در بهبود سلامت دستگاه گوارش، پاکسازی بدن از سموم و چربی ها و کنترل حرکات روده نقش اساسی دارد، بنابراین درد معده و استفراغ را کاهش می دهد و احتمال هضم و دفع مواد غذایی را به راحتی افزایش می دهد و همچنین باعث کاهش چربی شکم می شود و با جلوگیری از احتباس مایعات در بدن، باعث کاهش نفخ و ورم می شود.

افزایش تولید ادرارو کاهش وزن

کندر همچنین با افزایش تولید ادرار، شل شدن عضلات و بهبود گردش خون، به تسریع آنزیم های گوارشی عمل می کند، همه این عوامل منجر به کارایی سیستم گوارشی، کمبود ذخیره چربی و نفخ می شود.

کاهش وزن با کاهش اضطراب

از طرف دیگر، کندر برای کاهش اضطراب و استرس که موجب تولید هورمون کورتیزول در بدن می شود، بسیار مفید می باشد. (فرد برای کاهش احساسات بد خود نیاز به خوردن غذای بیشتر دارد.)

 

همچنین بخوانید:  روش استفاده از کندر و خواص آن

 

رفع بی خوابی و کاهش وزن

کندر به خواب آرام و خلاص شدن از شر بی خوابی در طول شب کمک می کند و به بدن اجازه می دهد عملکرد خود را به خوبی انجام دهد و از هرگونه عدم تعادل هورمونی که باعث احساس گرسنگی بیش از حد در ساعت های شب می شود، جلوگیری می کند، و مانع افزایش وزن و تجمع چربی در بدن می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن

طبع کندر گرم و خشک می باشد و موادی که طبع گرم و خشک دارند باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند. کندر با تجمع بلغم در بدن مبارزه کرده و خواص کندر برای لاغری و کاهش چربی خون، کاهش قند خون و محافظت از کبد کاملا به اثبات رسیده است.

3 روش استفاده از کندر برای لاغری و کاهش وزن

کندر را می توان به روش های مختلفی برای درمان بیماری های مختلف و کاهش وزن استفاده کرد. در ادامه طریقه مصرف کندر برای لاغری توضیح داده شده است:

1. جوشانده کندر

کندر را می توان به خوبی جوشانده و یک فنجان از این آب را نوشید و از فواید سلامتی آن بهره مند شد، اما زنان باردار برای جلوگیری از سقط جنین نباید این کار را انجام دهند.

2. استفاده از روغن کندر

می توانید از روغن کندر استفاده کنید، و شکم را با آن خوب ماساژ دهید، یا دو قطره از آن را به آب یا هر نوشیدنی دیگری اضافه کنید، و همچنین می توان آن را با برخی روغن های دیگر مانند روغن لیمو و روغن اسطوخودوس مخلوط کرد.

3. تهیه نسخه ای برای کاهش وزن

برای تهیه نسخه ای که بتواند هم باعث لاغری بدن و هم بهبود سلامت شود، کافی است کندر را به اندازه یک نخود یا یک فندق سقز و یک نخود مصطکی ترکیب کنید سپس آن را بجوید. جویدن آن ها باعث رفع بوی بدن دهان و درمان بی خوابی هم می شود. علاوه بر این، این ترکیب برای کسانی که درد مفصل یا کمر درد یا  درد زانو دارند بسیار مفید می باشد و مصرف این مواد باعث تسکین درد مفاصل می شود. زیرا این مشکلات به دلیل سردی و تجمع بلغم در نواحی مختلف بدن بوجود می آید.

نکته: استفاده از کندر به طور کلی بی خطر است، اما مانند هر محصول گیاهی دیگر، مهم است که قبل از مصرف آن با یک متخصص طب سنتی صحبت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

13
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0