کاهش وزن و لاغری با تخم کتان

3192 بازدید
06 اسفند 97
بهاره
,

کاهش وزن و لاغری با تخم کتان

دانه کتان، منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین ب یک، پتاسیم، منیزیم، فیبر ، منگنز ، اسید چرب آلفا لینولنیک و امگا3 و روی است. این دانه ها در دو نوع قهوه ای و طلایی عرضه می شوند که به لحاظ ارزش غذایی و موارد مصرف، به هم شباهت دارند. این دانه دارای خواص درمانی بسیاری مانند کاهش اشتها، درمان یبوست، کاهش فشار خون و مفید برای بیماران دیابتی است. علاوه بر این، تخم کتان برای کاهش وزن و لاغری نیز بسیار موثر است. لذا در این مقاله شما را با چگونگی کاهش وزن و لاغری با تخم کتان آشنا خواهیم کرد.

 

کاهش وزن و لاغری با تخم کتان

کاهش وزن و لاغری با تخم کتان

 

چگونه تخم کتان سبب کاهش وزن و لاغری می شود؟

دانه های کتان به طور مستقیم باعث کاهش وزن نمی شوند اما به دلیل وجود مواد مغذی، به کاهش وزن کمک می کنند. بذر کتان منبعی غنی از چربی های سالم و اشباع نشده ، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد. وجود این سه مولفه اصلی در دانه های کتان، به کاهش وزن کمک می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3

بسیاری از افراد به اشتباه، مصرف هر گونه چربی را محدود می کنند که این باعث مشکلاتی برای بدن می شود. لذا تامین اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6 برای متابولیسم (سوخت و ساز) طبیعی بدن ضروری است. این اسیدها به طور طبیعی توسط بدن تولید نمی شود بنابراین، باید از طریق مواد سرشار از این اسیدها تامین شود. تخم کتان نیز جز مواد مغذی هستند که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 می باشد.

لیگنان ها

لیگنان ترکیبات شیمیایی در گیاهان هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کنند. اکثر رژیم های غذایی به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین ها سبب مشکلاتی برای پوست و مو مانند افتادگی پوست صورت، تیرگی پوست، ریزش مو و غیره می شود. وجود لیگنان در دانه های کتان از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کرده و سبب تقویت پوست و مو می شود.

 

همچنین بخوانید:  لاغری با چای سیاه

 

فیبر غذایی

فیبرهای غذایی برای سوخت و ساز بدن بسیار ضروری هستند. مصرف روزانه فیبر سیستم گوارش و عملکرد هضم غذا را بهبود می بخشند. دانه های کتان منبع غنی فیبر هستند. این عناصر می تواند به طور موثر در برای کاهش وزن و لاغری استفاده می شود. افرادی که براساس یک برنامه غذایی درصدد کاهش وزن هستند با مشکل اسیدیته معده یا همان ترش کردن معده مواجهمی شوند. دانه های کتان ترشح  اسید معده را کنترل کرده و  می تواند از زخم ها معده و بسیاری از مشکلات دیگر معده جلوگیری کنند.

یکی از بزرگترین مشکلات رژیم های غذایی، موجود مشکلات دستگاه گوارش مانند یبوست است. فیبر موجود در دانه های کتان سبب تسریع در بهبود هضم غذا شده و روده را پاکسازی می کند. علاوه بر این، مصرف فیبر سبب جذب مایع زیادی می شود. زمانی که فیبرها مایع را جذب می کنند، آن ها متورم شده و باعث می شود معده پر شده و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد. اگر دانه های کتان را برای کنترل اشتها کاذب می خورید، بهتر است آن ها را همراه با سالاد و سبزیجات میل نمایید.

طریقه مصرف تخم کتان برای لاغری

تخم کتان را می توان به صورت دم کرده، پودر و روغن استفاده کرد. برای کنترل اشتها می توانید پودر تخم کتان را قبل از غذا و یا همراه با سالاد و سبزیجات میل نمایید. همچنین، مصرف روغن تخم کتان (بزرک) همراه با غذاها و سالادها به کنترل اشتها و بهبود هضم غذا کمک می کند. میزان مجاز دانه های کتان به صورت مستقیم، 2 قاشق چای خوری در روز می باشد. استفاده از پودر تخم کتان در غذاهای سبک مانند سوپ ها و فرنی بسیار مفید است.

برای تهیه دمنوش این دانه ها، 2 قاشق غذاخوری دانه کتان را در یک یک لیتر آب بجوشانید و بعد از صاف کردن میل نمایید. استفاده از این دمنوش برای لاغری، در صبح ها بسیار موثر است.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم کتان طلایی را با خواص تحلیل برنده ورم روده، کاهنده ورم مثانه، مسکن درد قفسه سینه، شیرافزا و بازکننده قاعدگی، آرام بخش و تحلیل برنده ورم پروستات، درمان یبوست، رفع کننده تحریکات موضعی و بیماری‌های پوستی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0